Från GT idag:
https://www.expressen.se/gt/sport/il...d-respektlost/
Vad tycker Flashback? Är det inte ofattbart att Unibet inte redan sagt upp reklamsamarbetet med den här rasisten som får fortsätta att kränka och skämta om de allra mest utsatta och trakasserade i svenska samhället???
Bör Twitter stänga ner hans konto nu eller kan en sån som han få en andra chans?
Varför ska Glenn Hysén få hålla på att håna muslimer som mår dåligt över hans skämt bara för att han är Glenn Hysén??
https://www.expressen.se/gt/sport/il...d-respektlost/
Citat:
Fotbollslegendaren Glenn Hysén är känd för att dra fräckisar och skoja om allt mellan himmel och jord. Häromdagen publicerade han flera ordvitsar i rad på mikrobloggen Twitter.
”Varför är det många muslimer som är irriterade på mig???? För att Allha heter Glenn i Göteborg. Ha d Gott. Glenn”.
Den ordvitsen som anspelar på det arabiska ordet för Gud och den klassiska fotbollsramsan ”Alla heter Glenn i Göteborg” gick inte hem hos Blåvittspelaren Hosam Aiesh.
”Varför är det många muslimer som är irriterade på mig???? För att Allha heter Glenn i Göteborg. Ha d Gott. Glenn”.
Den ordvitsen som anspelar på det arabiska ordet för Gud och den klassiska fotbollsramsan ”Alla heter Glenn i Göteborg” gick inte hem hos Blåvittspelaren Hosam Aiesh.
Citat:
På sin Instagram skriver han:"Så skämmigt och dålig respekt mot muslimer med din ålder och erfarenhet så borde du veta vad som man kan skoja om och inte skoja om, skäms på dig!!”
För GT utvecklar Hosam Aiesh sin syn på saken:
- Men samtidigt finns det alltid gränser. Det kan vara roligt med skämt och så där, men man bör tänka på att man inte ska irritera folk.
För GT utvecklar Hosam Aiesh sin syn på saken:
- Men samtidigt finns det alltid gränser. Det kan vara roligt med skämt och så där, men man bör tänka på att man inte ska irritera folk.
Citat:
- Religion och hudfärg är två saker man inte ska gå in på tycker jag. Man ska visa respekt för andra.
Citat:
Kan du inte se något roligt i den här ordvitsen?
– Nej, och jag skulle aldrig skoja om någon annans Gud.
– Nej, och jag skulle aldrig skoja om någon annans Gud.
Citat:
- Jag är religiös och Allah är den störste för oss och det vet Glenn och alla andra om. Det är inget man skämtar om. Glenn skämtade om något som är väldigt mycket större än honom.
Citat:
- Om jag blir upprörd över det så blir många andra det också och jag vet att några mådde dåligt över det.
Citat:
- Jag står alltid upp för mina åsikter och kommer aldrig att vika mig om jag tycker att något är fel. Jag tycker inte att man ska skoja om homosexuella heller. Jag tycker att Glenn gjorde fel och står för det.
Citat:
- Bara för att Sverige är ett fritt land behöver man inte gå ut och kränka folk. Det måste finnas gränser
Vad tycker Flashback? Är det inte ofattbart att Unibet inte redan sagt upp reklamsamarbetet med den här rasisten som får fortsätta att kränka och skämta om de allra mest utsatta och trakasserade i svenska samhället???
Bör Twitter stänga ner hans konto nu eller kan en sån som han få en andra chans?
Varför ska Glenn Hysén få hålla på att håna muslimer som mår dåligt över hans skämt bara för att han är Glenn Hysén??
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-04-13 kl. 16:48.
Senast redigerad av BrunoC-2.0 2020-04-13 kl. 16:48.