Citat:
Ursprungligen postat av
CherryDarling
Jävligt fräckt av dig att söka en universitetsutbildning och klaga på att du behöver förhålla dig till forskning. Var glad att nån lär dig hur du ska tillgodose dig ny forskning, det hade lika gärna dina lärare kunnat skitigt i och låter halva klassen kugga, det är inte helt ovanligt.
Om du inte förstår hur en vanlig introduktionskurs till ett helt program funkar så är du jävligt tappad. Tror du inte att det kommer att handla om omvårdnad och praktiska moment senare under de tre år du ska studera?
Gör alla en tjänst och hoppa av.
Ja alltså, jag är tacksam till att det ändå handlar om forskning, och det handlar lite mer om att mellan föreläsningarna så bygger jag upp en oro om att jag antingen inte kommer klara det eller att föreläsningarna är otillräckliga, men medans vi har föreläsningar och under grupparbeten så känns det väldigt hanterligt.
Men jo, jag klagar lite mycket.
Pendlar värre än en moraklocka på om jag vill göra det här eller inte.
I ärlighetens namn så vill jag väldigt gärna bli sjuksköterska, men det känns som att det är sådan fokus på genusteorier och intersektionalitet att jag lika gärna hade kunnat gå en renodlad genuskurs.
Sedan känns det ändå som att det är lite mycket fokus på forskning i litteraturen.
Jag får intryck av att utbildningen som helhet syftar till att förbereda en för en forskarkarriär mer än en vårdkarriär, vilket man med rätta kan tycka kunde förpassas till masteråret under fortsatt utbildning.
Citat:
Ursprungligen postat av
NurseRatched
Pro tip: Du får ingen ssk-examen (och därmed inge leg på en renodlad genuskurs.
Vilket lärosäte läser du på?
Vet inte om jag törs säga det då det outar mig till att vara en av ca. 120 personer i hela landet.
Fast det har det förstås redan gjort, om en annan av de 120 personerna läser mitt tidigare inlägg.