• 1
  • 2
2020-04-13, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Tnkte mest i sm mngder med flera timmar mellan SSRI och CBD

D ser jag personligen inga som helst problem med att kombinera, jag r dock ingen lkare.

Det jag dremot vet om saken r att ja, rent teoretiskt s kan dessa 2 saker interagera eftersom cbd pverkar det system som metaboliserar ssri mnen och forskare har hypotiserat att det r mjligt med interaktioner.
Det har dock aldrig ptrffats ett enda fall dr detta har skett ngonsin, det enda man vet skert r att ditt blodtryck kan sjunka men vilken medicin kan inte gra det lixom?

Rdgr med din lkare om du vill vara helt 100 (99), men jag stter min vnstra pungkula p att det r safe.
Citera
2020-04-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotGirl69
D ser jag personligen inga som helst problem med att kombinera, jag r dock ingen lkare.

Det jag dremot vet om saken r att ja, rent teoretiskt s kan dessa 2 saker interagera eftersom cbd pverkar det system som metaboliserar ssri mnen och forskare har hypotiserat att det r mjligt med interaktioner.
Det har dock aldrig ptrffats ett enda fall dr detta har skett ngonsin, det enda man vet skert r att ditt blodtryck kan sjunka men vilken medicin kan inte gra det lixom?

Rdgr med din lkare om du vill vara helt 100 (99), men jag stter min vnstra pungkula p att det r safe.

Tack fr svaret! Uppskattas
Citera
2020-04-15, 01:44
Medlem
Citat:
Tack fr svaret! Uppskattas

Np chief, gr grna en trd eller skicka p.m mig efter att du testat ett tag, sysslar lite med cbd sjlv s skulle vara vldigt intressant att hra om du tycker det funkar bra fr dig.
Citera
2020-04-15, 01:49
Medlem
THC-fri CBD r bara placebo. Det r ren jvla skrp som de lurar folk p pengar med. Bara s ni vet.
Citera
2020-04-15, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
THC-fri CBD r bara placebo. Det r ren jvla skrp som de lurar folk p pengar med. Bara s ni vet.

Intressant, skulle grna vilja se ngra lnkar som styrker det?
Citera
2020-04-15, 02:07
Medlem
Citat:
Intressant, skulle grna vilja se ngra lnkar som styrker det?

Finns inte mycket forskning alls p det men det r min egen upplevelse och mnga andras p reddit.
Man mste upp i doser ver 100mg om man ska f ngon form av effekt. Det fr man inte av lgpotenta skmtprodukter som sljs fr verpris.
Sedan verkar THC och cannabinoider ha en samverkan i sin effekt. Att ta cbd olja utan thc r som att ta bort dcken p en bil.
Citera
2020-04-15, 02:11
Medlem
Citat:
Finns inte mycket forskning alls p det men det r min egen upplevelse och mnga andras p reddit.
Man mste upp i doser ver 100mg om man ska f ngon form av effekt. Det fr man inte av lgpotenta skmtprodukter som sljs fr verpris.
Sedan verkar THC och cannabinoider ha en samverkan i sin effekt. Att ta cbd olja utan thc r som att ta bort dcken p en bil.

r en del p reddit som sger att dem har blivit hjlpta av CBD-olja. Tror det r vldigt individuellt, om du frgar mig. Men jag respekterar det du tycker
Citera
2020-04-15, 02:25
Medlem
Citat:
r en del p reddit som sger att dem har blivit hjlpta av CBD-olja. Tror det r vldigt individuellt, om du frgar mig. Men jag respekterar det du tycker

Jo jag har lst positivt ocks men r skeptisk. Kanske r det mycket individuellt. Jag kommer aldrig kpa det igen iaf. Tog hg dos utan minsta effekt.
Citera
2020-04-15, 04:13
Medlem
Citat:

Placebo r fr det frsta ett vetenskapligt bevisat fenomen s egentligen inget fel med placebo i sig, fr det andra s r det ingen som luras.
Frsljare r noga med att ppeka att det KAN hjlpa dig med besvr, inte att det skert kommer gra underverk, det r upp till var och en att gra research, testa och bilda en uppfattning.

Citat:

Reddit r ett forum fr sikter, inte fakta.
Nr du pratar om ''effekt'', vad fr effekt r det d du syftar p?
Lgpotent i frhllande till vad?
Kanske men terigen finns extremt lite konkret fakta inte sant?

Citat:
Jo jag har lst positivt ocks men r skeptisk. Kanske r det mycket individuellt. Jag kommer aldrig kpa det igen iaf. Tog hg dos utan minsta effekt.

Vad tog du ens det fr?
Du verkar ju mest intresserad av att bli paj och d r ju cbd definitivt inte ngot fr dig.
Citera
2020-04-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotGirl69
Placebo r fr det frsta ett vetenskapligt bevisat fenomen s egentligen inget fel med placebo i sig, fr det andra s r det ingen som luras.
Frsljare r noga med att ppeka att det KAN hjlpa dig med besvr, inte att det skert kommer gra underverk, det r upp till var och en att gra research, testa och bilda en uppfattning.

Reddit r ett forum fr sikter, inte fakta.
Nr du pratar om ''effekt'', vad fr effekt r det d du syftar p?
Lgpotent i frhllande till vad?
Kanske men terigen finns extremt lite konkret fakta inte sant?

Vad tog du ens det fr?
Du verkar ju mest intresserad av att bli paj och d r ju cbd definitivt inte ngot fr dig.

Mot smrta, ngest och smnproblem. Totalt meningslst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in