• 1
  • 2
2020-04-13, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kallea79
Tänkte mest i små mängder med flera timmar mellan SSRI och CBD

Då ser jag personligen inga som helst problem med att kombinera, jag är dock ingen läkare.

Det jag däremot vet om saken är att ja, rent teoretiskt så kan dessa 2 saker interagera eftersom cbd påverkar det system som metaboliserar ssri ämnen och forskare har hypotiserat att det är möjligt med interaktioner.
Det har dock aldrig påträffats ett enda fall där detta har skett någonsin, det enda man vet säkert är att ditt blodtryck kan sjunka men vilken medicin kan inte göra det lixom?

Rådgör med din läkare om du vill vara helt 100 (99), men jag sätter min vänstra pungkula på att det är safe.
Citera
2020-04-13, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotGirl69
Då ser jag personligen inga som helst problem med att kombinera, jag är dock ingen läkare.

Det jag däremot vet om saken är att ja, rent teoretiskt så kan dessa 2 saker interagera eftersom cbd påverkar det system som metaboliserar ssri ämnen och forskare har hypotiserat att det är möjligt med interaktioner.
Det har dock aldrig påträffats ett enda fall där detta har skett någonsin, det enda man vet säkert är att ditt blodtryck kan sjunka men vilken medicin kan inte göra det lixom?

Rådgör med din läkare om du vill vara helt 100 (99), men jag sätter min vänstra pungkula på att det är safe.

Tack för svaret! Uppskattas
Citera
2020-04-15, 01:44
Medlem
Citat:
Tack för svaret! Uppskattas

Np chief, gör gärna en tråd eller skicka p.m mig efter att du testat ett tag, sysslar lite med cbd själv så skulle vara väldigt intressant att höra om du tycker det funkar bra för dig.
Citera
2020-04-15, 01:49
Medlem
THC-fri CBD är bara placebo. Det är ren jävla skräp som de lurar folk på pengar med. Bara så ni vet.
Citera
2020-04-15, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VillJalentine
THC-fri CBD är bara placebo. Det är ren jävla skräp som de lurar folk på pengar med. Bara så ni vet.

Intressant, skulle gärna vilja se några länkar som styrker det?
Citera
2020-04-15, 02:07
Medlem
Citat:
Intressant, skulle gärna vilja se några länkar som styrker det?

Finns inte mycket forskning alls på det men det är min egen upplevelse och många andras på reddit.
Man måste upp i doser över 100mg om man ska få någon form av effekt. Det får man inte av lågpotenta skämtprodukter som säljs för överpris.
Sedan verkar THC och cannabinoider ha en samverkan i sin effekt. Att ta cbd olja utan thc är som att ta bort däcken på en bil.
Citera
2020-04-15, 02:11
Medlem
Citat:
Finns inte mycket forskning alls på det men det är min egen upplevelse och många andras på reddit.
Man måste upp i doser över 100mg om man ska få någon form av effekt. Det får man inte av lågpotenta skämtprodukter som säljs för överpris.
Sedan verkar THC och cannabinoider ha en samverkan i sin effekt. Att ta cbd olja utan thc är som att ta bort däcken på en bil.

Är en del på reddit som säger att dem har blivit hjälpta av CBD-olja. Tror det är väldigt individuellt, om du frågar mig. Men jag respekterar det du tycker
Citera
2020-04-15, 02:25
Medlem
Citat:
Är en del på reddit som säger att dem har blivit hjälpta av CBD-olja. Tror det är väldigt individuellt, om du frågar mig. Men jag respekterar det du tycker

Jo jag har läst positivt också men är skeptisk. Kanske är det mycket individuellt. Jag kommer aldrig köpa det igen iaf. Tog hög dos utan minsta effekt.
Citera
2020-04-15, 04:13
Medlem
Citat:

Placebo är för det första ett vetenskapligt bevisat fenomen så egentligen inget fel med placebo i sig, för det andra så är det ingen som luras.
Försäljare är noga med att påpeka att det KAN hjälpa dig med besvär, inte att det säkert kommer göra underverk, det är upp till var och en att göra research, testa och bilda en uppfattning.

Citat:

Reddit är ett forum för åsikter, inte fakta.
När du pratar om ''effekt'', vad för effekt är det då du syftar på?
Lågpotent i förhållande till vad?
Kanske men återigen finns extremt lite konkret fakta inte sant?

Citat:
Jo jag har läst positivt också men är skeptisk. Kanske är det mycket individuellt. Jag kommer aldrig köpa det igen iaf. Tog hög dos utan minsta effekt.

Vad tog du ens det för?
Du verkar ju mest intresserad av att bli paj och då är ju cbd definitivt inte något för dig.
Citera
2020-04-15, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HotGirl69
Placebo är för det första ett vetenskapligt bevisat fenomen så egentligen inget fel med placebo i sig, för det andra så är det ingen som luras.
Försäljare är noga med att påpeka att det KAN hjälpa dig med besvär, inte att det säkert kommer göra underverk, det är upp till var och en att göra research, testa och bilda en uppfattning.

Reddit är ett forum för åsikter, inte fakta.
När du pratar om ''effekt'', vad för effekt är det då du syftar på?
Lågpotent i förhållande till vad?
Kanske men återigen finns extremt lite konkret fakta inte sant?

Vad tog du ens det för?
Du verkar ju mest intresserad av att bli paj och då är ju cbd definitivt inte något för dig.

Mot smärta, ångest och sömnproblem. Totalt meningslöst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in