Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
THC-fri CBD är bara placebo. Det är ren jävla skräp som de lurar folk på pengar med. Bara så ni vet.
Placebo är för det första ett vetenskapligt bevisat fenomen så egentligen inget fel med placebo i sig, för det andra så är det ingen som luras.
Försäljare är noga med att påpeka att det KAN hjälpa dig med besvär, inte att det säkert kommer göra underverk, det är upp till var och en att göra research, testa och bilda en uppfattning.
Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
Finns inte mycket forskning alls på det men det är min egen upplevelse och många andras på reddit.
Man måste upp i doser över 100mg om man ska få någon form av effekt. Det får man inte av lågpotenta skämtprodukter som säljs för överpris.
Sedan verkar THC och cannabinoider ha en samverkan i sin effekt. Att ta cbd olja utan thc är som att ta bort däcken på en bil.
Reddit är ett forum för åsikter, inte fakta.
När du pratar om ''effekt'', vad för effekt är det då du syftar på?
Lågpotent i förhållande till vad?
Kanske men återigen finns extremt lite konkret fakta inte sant?
Citat:
Ursprungligen postat av
VillJalentine
Jo jag har läst positivt också men är skeptisk. Kanske är det mycket individuellt. Jag kommer aldrig köpa det igen iaf. Tog hög dos utan minsta effekt.
Vad tog du ens det för?
Du verkar ju mest intresserad av att bli paj och då är ju cbd definitivt inte något för dig.