2010-07-20, 13:14
Medlem
Adversariuss avatar
Tjena. Jag och en vän är i stånd att starta ett band, kallat Woundism. Vi är båda kopplade till andra etablerade band som släppt flera skivor, turnerat i Europa m.m. Detta band kommer med all säkerhet så småningom att släppa releaser på etablerade metalbolag, även om det nu ännu är i uppbyggnadsstadiet. Genren är extremmetal och därför bör logon på något sätt härledas till det, utan att vara någon typisk oläsbar black metal-logo. Den som är villig att försöka får ganska fria händer, den ska gärna vara rå och metal-aktig men ändå originell. Viktigt är att bandnamnet går att urskilja. Alla förslag är välkomna. Notera: den som kommer upp med en logo vi väljer att använda kommer att kontaktas för att få sitt namn publicerat i skivkonvolut och hemsida.

Bandets MySpace: www.myspace.com/woundism

Officiell hemsida kommer inom kort.
Citera
2010-07-20, 13:35
Medlem
wh0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
Behöver hjälp med en logga. Produkten som jag vill sälja heter biobriketter. Det är då en miljövänlig produkt. Ett substisut till grillkol.

Vill inte länka då jag redan en gång blivit bannad för reklamering, men bara googla biobriketter så får ni snart se min importörs hemsida.

Någon som vill hjälpa?

http://img839.imageshack.us/img839/9746/bio.jpg

En idé ihopkastad på några minuter. Säkert nån som vill jobba vidare på.
Citera
2010-07-20, 13:40
Medlem
galen_indies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adversarius
Tjena. Jag och en vän är i stånd att starta ett band, kallat Woundism. Vi är båda kopplade till andra etablerade band som släppt flera skivor, turnerat i Europa m.m. Detta band kommer med all säkerhet så småningom att släppa releaser på etablerade metalbolag, även om det nu ännu är i uppbyggnadsstadiet. Genren är extremmetal och därför bör logon på något sätt härledas till det, utan att vara någon typisk oläsbar black metal-logo. Den som är villig att försöka får ganska fria händer, den ska gärna vara rå och metal-aktig men ändå originell. Viktigt är att bandnamnet går att urskilja. Alla förslag är välkomna. Notera: den som kommer upp med en logo vi väljer att använda kommer att kontaktas för att få sitt namn publicerat i skivkonvolut och hemsida.

Bandets MySpace: www.myspace.com/woundism

Officiell hemsida kommer inom kort.

Ni nämner att ni förmodligen kommer "slå igenom", turnera och underförstått tjäna pengar på detta. Är det inte ganska snålt att inte ge designern någon avkastning på jobbet han gör ideellt för er isåfall?

Tycker generellt folk är alldeles för snåla när det gäller sånahär saker, så jävla roligt är det inte att sitta och knåpa logotyper.
Citera
2010-07-20, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RikuvonDrake
Ett metalband med namnet "Frightening Lightning", någon som kan komma på en riktigt frän logo?

Citat:
Ursprungligen postat av galen_indie
Ni nämner att ni förmodligen kommer "slå igenom", turnera och underförstått tjäna pengar på detta. Är det inte ganska snålt att inte ge designern någon avkastning på jobbet han gör ideellt för er isåfall?

Tycker generellt folk är alldeles för snåla när det gäller sånahär saker, så jävla roligt är det inte att sitta och knåpa logotyper.

Gör du ovanstående kan du få positionen som inköpare av t-shirts för tryck! En mycket bra position dessutom kan du få grymma lovord som du kan använda i ditt CV
Citera
2010-07-20, 14:12
Medlem
wh0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Ja men gör om den och ladda upp den som .psd i alla fall. Ta bort texten men behåll det andra, såg väldigt bra ut.

Kul kul

http://img9.imageshack.us/img9/3198/pokertq.jpg
http://img7.imageshack.us/img7/907/poker2i.jpg

Mitt bidrag.
Senast redigerad av wh0 2010-07-20 kl. 14:15.
Citera
2010-07-20, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wh0
http://img839.imageshack.us/img839/9746/bio.jpg

En idé ihopkastad på några minuter. Säkert nån som vill jobba vidare på.

Jävligt snyggt tyckte jag! Du har verkligen talang

Man tackar och bockar
Citera
2010-07-20, 18:48
Medlem
Adversariuss avatar
Citat:

Pengar för att knåpa ihop en logotyp på Photoshop? Känns lite väl överdrivet. Att få creds för bidraget till ett erkänt band är väl inte fy skam. Men visst, visar det sig att projektet drar in pengar så kan säkerligen vederbörande få mottaga en summa för arbetet.
Citera
2010-07-20, 19:30
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:

Om betalning för arbetet skulle vara aktuellt så skulle han ju bryta mot flashbacks regler. Jobbannonseringar får du söka efter någon annanstans.
Citera
2010-07-20, 19:40
Medlem
Danro80s avatar
Citat:

Tycker man det är tråkigt att göra en logotyp så är det ju naturligtvis inget tvång! Det är helt frivilligt. Jag tror att man hjälper folk för att man tycker det är kul att göra det, jag håller på och lär mig photoshop, skulle det komma en förfrågan om hjälp med något som jag eventuellt skulle kunna hjälpa till med så tycker jag ju att det vore roligt och en utmaning att försöka göra en snygg logga!
Citera
2010-07-20, 20:02
Medlem
wh0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danro80
Tycker man det är tråkigt att göra en logotyp så är det ju naturligtvis inget tvång! Det är helt frivilligt. Jag tror att man hjälper folk för att man tycker det är kul att göra det, jag håller på och lär mig photoshop, skulle det komma en förfrågan om hjälp med något som jag eventuellt skulle kunna hjälpa till med så tycker jag ju att det vore roligt och en utmaning att försöka göra en snygg logga!

Så är det absolut.
Men ligger det pengar i potten så kanske man tar i lite extra. Samt att arbetsgivaren kan ställa lite andra krav
Men som sagt, ingen annonsering på flashback och här hjälper man till för att det är kul. Och gratis.
Citera
2010-07-21, 12:44
Medlem
bultsaxnickes avatar
Jag letar efter en Mussepigg Totenkopf, någon som har lust att hjälpa mig med det här?
Citera
2010-07-21, 12:57
Medlem
wh0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bultsaxnicke
Jag letar efter en Mussepigg Totenkopf, någon som har lust att hjälpa mig med det här?

Ska kasta i mig nåt att käka bara, sen ska jag se om jag kan göra dig en Mussepigg-Totenkopf (;
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in