2010-07-17, 11:20
Medlem
fizzles avatar
Den var visserligen rätt OK, men inte som jag förklarade.

Precis som MLB och NBA, så ser man direkt vad det är för sport det handlar om samt en utövare av sporten. Vill ha samma sak med poker, dvs en pokerspelare i någon pose hållandes kort.
Vet inte heller vad man ska ha för text under, "poker" kanske räcker?

Som ni ser blir det inte så snyggt om man inte är duktig, ett försök av mig http://yfrog.com/5cpokersjj
Citera
2010-07-17, 18:51
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Den var visserligen rätt OK, men inte som jag förklarade.

Precis som MLB och NBA, så ser man direkt vad det är för sport det handlar om samt en utövare av sporten. Vill ha samma sak med poker, dvs en pokerspelare i någon pose hållandes kort.
Vet inte heller vad man ska ha för text under, "poker" kanske räcker?

Som ni ser blir det inte så snyggt om man inte är duktig, ett försök av mig http://yfrog.com/5cpokersjj

Inte riktigt vad du efterfrågade! men jag lägger upp den ändå om den skulle vara av intresse!
http://img682.imageshack.us/img682/4467/pokerlogo.jpg
Citera
2010-07-18, 00:02
Medlem
fizzles avatar
Ge mig den i vector (så att jag kan förstora/minska efter behag) men också i något format som gör att jag kan ändra lagrena för sig, texten är lite otydligt placerad.

Du har ju en bra grund jag kan utgå ifrån själv.
Citera
2010-07-18, 00:28
Medlem
Danro80s avatar
Citat:
Ge mig den i vector (så att jag kan förstora/minska efter behag) men också i något format som gör att jag kan ändra lagrena för sig, texten är lite otydligt placerad.

Du har ju en bra grund jag kan utgå ifrån själv.

Tyvärr så har jag inte sparat originalet! =(
Vektorgrafik kan jag tyvärr inte hjälpa dig med, jag är nybörjare på Photoshop.
Vektorgrafik gör man i illustrator tror jag eller?
Citera
2010-07-18, 15:13
Medlem
fizzles avatar
Ja men gör om den och ladda upp den som .psd i alla fall. Ta bort texten men behåll det andra, såg väldigt bra ut.

Kul kul
Citera
2010-07-18, 15:48
Medlem
Mindstormers avatar
Citat:
Ja men gör om den och ladda upp den som .psd i alla fall. Ta bort texten men behåll det andra, såg väldigt bra ut.

Kul kul

Textade att vektorisera bilden, hjärter och klöver blev inte så bra, ai-filen finns med så det kanske finns någon annan som är lite bättre på illustrator som har lust att fixa till dem?

http://data.fuskbugg.se/skalman01/pokerlogo.rar
Citera
2010-07-18, 18:39
Medlem
Danro80s avatar
Citat:

Kul kul

Verkar som det löser sig genom att Mindstormer har vektoriserat den!?
Om någon fixar till det sista i Illustrator! Tyvärr har jag ingen erfarenhet av Illustrator!
Citera
2010-07-18, 19:34
Medlem
WhoFortyTwos avatar
okej kanske inte riktigt rätt ställe men va fan

jo om man har en logo och man vill skriva ut den på stickers hur gör man egentligen för att få dom bredvid varandra, så man kanske har 10 bilder på en a4 uppdelade i 5 på varje sida. det kanske är en dum fråga men finns det något lätt sätt att göra det?
Citera
2010-07-18, 20:23
Medlem
gottmospahedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhoFortyTwo
okej kanske inte riktigt rätt ställe men va fan

jo om man har en logo och man vill skriva ut den på stickers hur gör man egentligen för att få dom bredvid varandra, så man kanske har 10 bilder på en a4 uppdelade i 5 på varje sida. det kanske är en dum fråga men finns det något lätt sätt att göra det?

Förstår inte riktigt vad du menar, men menar du med kapningsstreck och liknande? Annars är det väl bara att spara logotypen i önskad storlek, och sedan montera in den i t.ex. InDesign och fixa formatieringen?
Citera
2010-07-18, 20:41
Medlem
WhoFortyTwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gottmospaheden
Förstår inte riktigt vad du menar, men menar du med kapningsstreck och liknande? Annars är det väl bara att spara logotypen i önskad storlek, och sedan montera in den i t.ex. InDesign och fixa formatieringen?

fixa så att när du skriver ut bilden så blir det 10 bilder bredvid varandra över hela a4

typ så här:http://data.fuskbugg.se/skalman01/%23Temp.JPG
Citera
2010-07-20, 01:15
Medlem
Behöver hjälp med en logga. Produkten som jag vill sälja heter biobriketter. Det är då en miljövänlig produkt. Ett substisut till grillkol.

Vill inte länka då jag redan en gång blivit bannad för reklamering, men bara googla biobriketter så får ni snart se min importörs hemsida.

Någon som vill hjälpa?
Citera
2010-07-20, 09:12
Medlem
Ett metalband med namnet "Frightening Lightning", någon som kan komma på en riktigt frän logo?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in