2010-03-15, 18:12
Medlem
Dr.fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roughtuoube
Hej,

jag skulle behöva hjälp med Arbetsförmedlingens logga. Vill ha loggan fast med med texten Arbetsförnedringen. Någon som kan hjälpa? tack på förhand
är det inte 18års gräns på fb?
Citera
2010-03-15, 20:05
Medlem
conter1s avatar
Jag ska starta ett företag om några månader och hålla på med produkt utveckling inom olika branscher. Är det någon som har en idé på en bra tuff logga?
Citera
2010-03-15, 22:38
Medlem
Pakistans avatar
Snälla någon hjälp mig, jag ber er alla verkligen. Deadline är den här onsdagen kl 08.00.
Citera
2010-03-18, 07:25
Medlem
Adobes avatar
Hej gott folk =)
Jag och en polare har gjort en YT kanal där vi ska posta tutorials, videos osv som vi gör tillsammans och blir nöjda av. Kommer senare också bygga upp en sida.
Så vårat namn på detta är GFX Media Produktion som vi skriver GFX MP.

Jag sökte lite efter fonter igår och gjorde upp detta i PhotoShop
http://i44.tinypic.com/20rrdoz.jpg

Men men, blev inte så jätte nöjd med den, och undrar om någon har nå tips hur vi kan göra en logga.
Om någon har något tips om hur man kan göra en otroligt snygg text med GFXMP eller har någon bild som har anknytning till något gratifskt eller tutorial, så vore det jätte schysst.

Tack

[EDIT]

PSD filen från bilden jag skapade, om någon kanske vill röra om i den eller något.
http://rghost.net/1187174
(Gjord i CS2)
Senast redigerad av Adobe 2010-03-18 kl. 07:28.
Citera
2010-03-18, 14:12
Medlem
Tja!

Det är som så att vi håller på med företagsekonomi i skolan (gymnasiet årskurs 3). Vi ska i detta ämne göra ett eget företag och utveckla en egen produkt.

Vår produkt heter Schoba 2in1 och vår slogan är "Perfection for you". Det är en speciell schampo produkt som vi söker en fin logotype till. Så vi undrar om någon vänlig själ kan gör en sådan till oss.

Tack på förhand! Vi har lite ont om tid så det vore snällt om någon hjälpe oss på en gång.
Citera
2010-03-19, 12:53
Medlem
maijzters avatar
Jag är inte bra på sånt här för fem öre, hade bara lite tid över.
Take it or leave it.
http://i43.tinypic.com/2wc40wi.jpg
Citera
2010-03-19, 19:57
Medlem
mazzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1000
Tja!

Det är som så att vi håller på med företagsekonomi i skolan (gymnasiet årskurs 3). Vi ska i detta ämne göra ett eget företag och utveckla en egen produkt.

Vår produkt heter Schoba 2in1 och vår slogan är "Perfection for you". Det är en speciell schampo produkt som vi söker en fin logotype till. Så vi undrar om någon vänlig själ kan gör en sådan till oss.

Tack på förhand! Vi har lite ont om tid så det vore snällt om någon hjälpe oss på en gång.

Var ska logotypen synas? Web, tryck eller annat?

Jag har ett bidrag i alla fall: http://i40.tinypic.com/2uiydt4.jpg
Citera
2010-03-20, 16:25
Medlem
dansmanges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av k1000
Tja!

http://data.fuskbugg.se/skalman01/schoba.png
Citera
2010-03-20, 16:37
Medlem
fanzaas avatar
Gott folk!

Jag skulle vilja ha lite hjälp med en loga för en hemsida som jag ska ta upp
Linder Design hade jag tänkt att det skulle heta, någon som tror sig kunna prova göra någon liten loga?
Jag kommer tyvärr inte vara kapabel att betala för den men jag kan absolut klämma in vem det är som har gjort logan, på hemsidan.

Tacktack!
Citera
2010-03-20, 17:53
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanzaa
Gott folk!

Jag skulle vilja ha lite hjälp med en loga för en hemsida som jag ska ta upp
Linder Design hade jag tänkt att det skulle heta, någon som tror sig kunna prova göra någon liten loga?
Jag kommer tyvärr inte vara kapabel att betala för den men jag kan absolut klämma in vem det är som har gjort logan, på hemsidan.

Tacktack!

Vad är det för hemsida? Design relaterad? borde inte den som står bakom i så fall kunna utforma en logga?
Citera
2010-03-20, 20:28
Medlem
fanzaas avatar
Det handlar inte om grafisk design :P
Citera
2010-03-21, 00:49
Medlem
Guffel2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanzaa
Det handlar inte om grafisk design :P

Vad handlar den om då? Frågorna var till för att få lite mer info ur dig. Info som kan göra att det faktiskt går att skapa en bra logo som fungerar för ändamålet, men det verkar du på det svaret vara ganska ointresserad av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in