2008-10-14, 21:29
Medlem
mahouss avatar
prövar att ordlägga mig såhär...

skulle behövs en sjysst logo md namnet mijoo, ska vara silverfärgat och stilrent. gära med något silversmycke.. tack på förhand
Citera
2008-10-15, 11:50
Bannlyst
UF-företag

Vi på UF-företaget Prylcenter UF skulle vilja ha en logo. Stilren och helst ha något med elektronik att göra. Ypperligt tacksam för alla förslag!
Citera
2008-10-15, 16:09
Medlem
Fas12s avatar
Halloj,

Jag är ansvarig för att fixa en logotyp för en musiktävling, för det behöver jag dock lite insperation! Jag ber inte om en helfärdig logotyp, utan kanske en början, eller ett slut eller en mitt. Då jag kan photoshop relativt bra så spelar det ingen roll hur snyggt själva utförandet är, ideen är det viktigaste. Tack för mig.
Citera
2008-10-15, 20:13
Medlem
Fas12s avatar
edith, litet första utkast (verkligen inte ordentlig gjord)

http://img442.imageshack.us/my.php?image=trumpetxe2.jpg

Frågan är bara vad jag ska ha mellan (i mitten) av dom båda trumpeterna, den texten som ska stå NÅGONSTANS i skissen är "JMU 2009 Landeswettbewerb DSS", jag har tänkt mig att "JMU 2009" kan stå anting brevid varandra i mitten eller under varandra. "Landeswettbewerb DSS" hade jag dock tänkt ta någonstans litet där det inte är i vägen. någon som har ideer?
Citera
2008-10-15, 22:52
Medlem
UF-företag

Hej!

Behöver en stilren logotyp För UF Profil, "slogan lägg det på minnet"(säljer usb minnen ) Är tacksam för all hjälp jag kan få! eller tips hur jag skall gå till väga.
Senast redigerad av Demod 2008-10-15 kl. 23:41.
Citera
2008-10-16, 09:00
Medlem
VildeVictors avatar
Håller på med en hemsida och skulle vilja ha en bild som är ser typ ut som ett wallpaper, dvs ingen jätteliten logga och den ska alltså vara som bakrunden till själva sidan.. skulle vilja att det stog VildeVictor
(notera att det stavas med C ) och mitt önskemål är att texten ska vara silverfärgad och helst 3D men det är okej att låta fantasin flöda om det blir bra!

fick tidigare en logga av deaf som funkade perfekt som sidans "topp" menmen jag har sett stor talang här så jag tvivlar inte på att ni klarar det
Citera
2008-10-16, 19:08
Medlem
mqas avatar
Hej! Techno DJ Team Super letar efter någon som är villig att göra en ny bandlogga! Vi är ute efter någonting explosivt, häftigt, och lite kitchigt, gärna med någonting som har att göra med kommersiell dansmusik - men framför allt någonting som ser bra ut. Tack på förhand!
Senast redigerad av mqa 2008-10-16 kl. 19:50.
Citera
2008-10-16, 20:17
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fas12

Frågan är bara vad jag ska ha mellan (i mitten) av dom båda trumpeterna, den texten som ska stå NÅGONSTANS i skissen är "JMU 2009 Landeswettbewerb DSS", jag har tänkt mig att "JMU 2009" kan stå anting brevid varandra i mitten eller under varandra. "Landeswettbewerb DSS" hade jag dock tänkt ta någonstans litet där det inte är i vägen. någon som har ideer?

Något sånt här kanske?
http://img222.imageshack.us/img222/4138/trumpetxe2copyls3.jpg
Citera
2008-10-16, 21:24
Medlem
Cmykos avatar
Citat:

Känns tyvärr lite idéfattigt att bara sätta två trumpeter på sidorna. Tänk lite mer så här: http://www.biblioteket.stockholm.se/Sve/Nyheter/Bilder/Polarlogga.jpg

Annars kan det vara snyggt att sätta en flagga från trumpeten där du kan sätta texten.
Citera
2008-10-16, 21:59
Medlem
Fas12s avatar
Jag tackar för hjälpen Oscar, men detdär var nåväl, lite väl fattigt.

Cmyko, jag gillar ideen, vet dock inte var jag hittar noter?
Citera
2008-10-16, 22:22
Medlem
oscarericsons avatar
Citat:
Jag tackar för hjälpen Oscar, men detdär var nåväl, lite väl fattigt.

Cmyko, jag gillar ideen, vet dock inte var jag hittar noter?
hehe, gjorde ungefär som du skrev så don't hate me
Citera
2008-10-16, 22:24
Medlem
Paranoixs avatar
Jag har verkligen suttit och försökt göra en logo som jag ska ha till ett tryck i 3 dagar nu och jag märker att min fantasi suger verkligen.

Så jag behöver lite hjälp!

Ska trycka några tröjor där det skall stå något i form med:

SSH Open Games
Cannon Beer Round 2008

ni får fria tyglar till att göra vad ni vill mer eller mindre.

Det jag vill ha är ett coolt tryck med en unik style om man kan säga så.
Det behöver inte vara erat bästa jobb men bara så att jag kan få lite inspiration.

Och om ni känner er nöjda med ett resultat så vore det guld om ni kan skicka PSD så jag kan använda/fortsätta om det är ok för er.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in