2009-04-28, 09:55
Medlem
Herr_Oins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DataN
provar igen för tredje gången... någon som känner sig pigg på att göra en logga för två killar som ska reparera datorer? Ni har fria händer, förutom på en sak, där ska stå Patrik & Fredrik datorservice... allt annat kan ni visa er kreativitet på. Någon?
Kan alltid försöka under dagen om jag får tid.

Helt fria händer alltså?
Citera
2009-04-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herr_Oin
Kan alltid försöka under dagen om jag får tid.

Helt fria händer alltså?

Jepp helt fria händer. Vill inte att där ska finnas en massa spärrar för då riskerar ju att kreativiteten blir instängd. Vill se vad kan skapas om man ger artister fria händer
Citera
2009-04-28, 19:53
Medlem
RyssJävels avatar
Halloj,

håller på att ta fram en väldigt unik irc klient och behöver helpz med logo (allt jag ger mig på i photoshop ser ut som skit i slutändan).

Jag har inga direkta krav annat än att det ska se bra ut i förminskad form. Tänk mIRC, där har vi bra logo. Klienten kommer att döpas till clanirc och temat är mp spel.

Belöningen fås i form av extrem ära, dvs ditt namn + valfri länk i "About" fliken på klienten.

Tack på förhand!
Citera
2009-04-28, 22:25
Medlem
Hej.

Jag och mina kompisar har precis startat ett korplag i fotboll. Vi undrar nu om någon skulle vara villig att göra en logga med namnet Bröliboys. Våran grundfärg är mörkblå och sedan så har vi svart som även syns på tröjan. Dock är grunden blå, men skulle va snyggt med lite inslag av svart också.

Den som gör logon får även sitt namn med på våran hemsidan plus att om vi trycker logotypen på tröjan så får denna person ett fint omnämnande.

Tack på förhand.
Citera
2009-04-28, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Halloj,
Jag har inga direkta krav annat än att det ska se bra ut i förminskad form. Tänk mIRC, där har vi bra logo. Klienten kommer att döpas till clanirc och temat är mp spel.
Tack på förhand!

Är tanken att det skall vara färgrikt som mIRC-logon? Skall det vara abstrakt design eller simpel och lätt design? "Inga krav", kan ju resultera i vad fan som helst.
Citera
2009-04-28, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quiff
Hej.

Jag och mina kompisar har precis startat ett korplag i fotboll. Vi undrar nu om någon skulle vara villig att göra en logga med namnet Bröliboys. Våran grundfärg är mörkblå och sedan så har vi svart som även syns på tröjan. Dock är grunden blå, men skulle va snyggt med lite inslag av svart också.

Den som gör logon får även sitt namn med på våran hemsidan plus att om vi trycker logotypen på tröjan så får denna person ett fint omnämnande.

Tack på förhand.

Försökte mig på den, vet inte om det stämmer med dina kriterier dock.
Kan erkänna, att illustrationen kan förfinas en del, men det kan jag göra senare om du gillar den. Har inte orken för tillfället.

http://img2.imageshack.us/img2/55/brolliboys.jpg
Citera
2009-04-29, 09:12
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dockers7
Är tanken att det skall vara färgrikt som mIRC-logon? Skall det vara abstrakt design eller simpel och lätt design? "Inga krav", kan ju resultera i vad fan som helst.

Det som jag själv försökte mig på var en rund msn gubbe iförd en swathjälp, väst och små handskar. Dvs liten boll med hjälm som huvud, sepratar större boll med väst och små gulliga korvarmar som svävar en bit från kroppen iförda minihandskar. Vertikalt placerad ordet "clan", till höger om det: gubben (som är något mindre än totala "clan"-höjden) och under gubben ordet "irc". Om du kan göra det, så vore det det ultimata. Det är dock ingen krav, bara en idé.

Det får gärna vara färgglatt och utstråla en varm och gullig känsla. Designen i sig ska vara så simpel som möjligt (dvs minimalt med detaljer).

Snälla, om du nu ska göra det, gör logot väldigt stort. Man kan alltid förminska, men inte tvärtom...
Citera
2009-04-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monokeldouche
Försökte mig på den, vet inte om det stämmer med dina kriterier dock.
Kan erkänna, att illustrationen kan förfinas en del, men det kan jag göra senare om du gillar den. Har inte orken för tillfället.

http://img2.imageshack.us/img2/55/brolliboys.jpg

Tack för det. Jag gillar den, om du vill göra en till så är det ju inte fel Men det är bara om du orkar.
Citera
2009-04-29, 15:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Quiff
Tack för det. Jag gillar den, om du vill göra en till så är det ju inte fel Men det är bara om du orkar.

Vad vill du ska ändras? Förutom att illustrationen är ganska sloppy.
Något speciellt?
Citera
2009-04-29, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RyssJävel
Det som jag själv försökte mig på var en rund msn gubbe iförd en swathjälp, väst och små handskar. Dvs liten boll med hjälm som huvud, sepratar större boll med väst och små gulliga korvarmar som svävar en bit från kroppen iförda minihandskar. Vertikalt placerad ordet "clan", till höger om det: gubben (som är något mindre än totala "clan"-höjden) och under gubben ordet "irc". Om du kan göra det, så vore det det ultimata. Det är dock ingen krav, bara en idé.

Det får gärna vara färgglatt och utstråla en varm och gullig känsla. Designen i sig ska vara så simpel som möjligt (dvs minimalt med detaljer).

Snälla, om du nu ska göra det, gör logot väldigt stort. Man kan alltid förminska, men inte tvärtom...

Eller så gör man den i vektorgrafik, då kan du förstora och förminska hur mycket du vill utan någon märkbar kvalitetsförlust.
Alla som har det som yrke att göra logotyper, gör sina alster i vektor.
Eller iallfall alla jag känner till.
Citera
2009-04-29, 16:41
Medlem
Citat:
Vad vill du ska ändras? Förutom att illustrationen är ganska sloppy.
Något speciellt?
Skulle va snyggt med en ramlinje runt "skölden". Sedan lite effekt på Bröliboys skulle sitta fint också
Citera
2009-04-29, 17:39
Medlem
RyssJävels avatar
Citat:
Eller så gör man den i vektorgrafik, då kan du förstora och förminska hur mycket du vill utan någon märkbar kvalitetsförlust.
Alla som har det som yrke att göra logotyper, gör sina alster i vektor.
Eller iallfall alla jag känner till.

Ja, så kan man också göra. Jag skiter i vilket, bara det funkar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in