2020-04-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Betalningssystemet är oftast decentraliserad från själva ordern. Om du skriver att du vill skicka den till Måns Von Kissemiss så kommer den skickas och behöva hämtas ut av just Måns Von Kissemiss. Var så säker. Jag har gjort detta ett flertal gånger.
Det är precis så jag tänker och kom på att jag gjort det här tidigare! vilken pappskalle man kan vara ibland!
Citera
2020-04-10, 19:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany
Paketet är adresserat till hen men betalningen är på mitt namn, hur kan jag vara säker på att det inte är jag som är betalaren som måste hämta ut paketet??????

Vad gör dig så säker?

Det relevanta är inte vem som har betalat, utan vem som ska paketet. Hur kan det inte vara självfallet? Eller menar du att andra skulle ha intresse av att förhindra att du betalar andras grejer? Varför skulle de ha det?

Edit: Det går ju från många sajter t.o.m. beställa saker i presentförpackning just för att de som ska ha presenten kan hämta ut den som en färdig present till dem själva. Hur skulle det fungera om presentköparen - som bor i andra änden av Sverige - skulle istället behöva hämta ut den?
Senast redigerad av Inte-nog-PK 2020-04-10 kl. 19:19. Anledning: Edit
Citera
2020-04-10, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Betalningssystemet är oftast decentraliserad från själva ordern. Om du skriver att du vill skicka den till Måns Von Kissemiss så kommer den skickas och behöva hämtas ut av just Måns Von Kissemiss. Var så säker. Jag har gjort detta ett flertal gånger.

Detta fungerade utmärkt när Postombudet tvingade en hund att signera försändelsen.

https://feber.se/samhalle/hund-fick-...n-tass/385785/
Citera
2020-04-10, 20:02
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Hej,

Jag har ett JÄTTE-problem här!

Om jag beställer och betalar ett paket från nätet till en vän som bor åt helvete, måste jag åka till min vän och hämta ut paketet från vännens närmsta ombud med mitt legitimation eller kan min vän hämta ut paketet?

Hur går det till för fasen?! att det alltid ska vara problem med beställningar OOOOOHHHH!

Tack snälla!

Adressaten eller ombud med adressatens leg ska hämta ut paketet. Hur svårt kan det vara? Det här kan ju en elev i fjärde klass.
Citera
2020-04-10, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Adressaten eller ombud med adressatens leg ska hämta ut paketet. Hur svårt kan det vara? Det här kan ju en elev i fjärde klass.
Du menar att den som bor på leveransadressen ska hämta ut paketet och inte den som betalat för paketet?
Citera
2020-04-10, 20:12
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Du menar att den som bor på leveransadressen ska hämta ut paketet och inte den som betalat för paketet?

Den vars namn står på paketet ska naturligtvis hämta ut. Det spelar självklartbingen roll om grannens katt har betalat.

De julklappar som skickas mellan folk? Tror du på fullt allvar att den som köpt och skickat julklappen också ska åka och kvittera ut det på den andra orten kanske 100 mil därifrån?
Citera
2020-04-10, 20:34
Medlem
Privat personer får bara skicka sinsemellan vid butik köp gäller att man har ett företag med f skatte sedel.
Citera
2020-04-10, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvezatul
Privat personer får bara skicka sinsemellan vid butik köp gäller att man har ett företag med f skatte sedel.
VA?! kan någon bekräfta det här? alltid ska någon komma och komplicera hela bilden!
Citera
2020-04-10, 21:58
Medlem
Aigiss avatar
Citat:
VA?! kan någon bekräfta det här? alltid ska någon komma och komplicera hela bilden!

Stämmer bra. Enda lösningen är att du åker upp till din kompis och hämtar ut paketet. Lycka till!
Citera
2020-04-10, 23:37
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Frågan är hur man skickar streckoden till nån annan det har jag inte listat ut i alla fall.

Hur jävla dum får man bli?

Ta en skärmdump på telefonen. Skicka skärmdumpen via mms, Facebook messenger, email, AirDrop, telegram, whatsapp. Faxa den. Printa den och posta den. Rita av den.
Citera
2020-04-11, 09:40
Moderator
MondoBizarros avatar
Övriga dator- och IT-diskussioner --> Privatekonomi
/Moderator
Citera
2020-04-11, 17:36
Medlem
Citat:
Vad snackar du om? jag betalar men paketet ska till en vän, måste inte jag som betalat hämta ut det?

Hjälp om du kan snälla!

Du kan beställa åt vem som helst och betala för det så länge det inte är via klarna eller liknande där beställer och mottagaren måste vara samma person.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in