Citat:
Ursprungligen postat av
EnlitenUggla
Hej postens kundtjänst här. Vad kan jag hjälpa dig med?
Jo det är lite komplicerat men!
Jag har köpt en dildo på nätet.
Och skickat den till
Hasse Åsnegøk
Frittøsgatan 23
345 23 hässlepolm
Kan hasse hämta ut det??
--- Ehhh det är alltså till hasse och det är skickat till hans adress.
Ja då måste hasse hämta ut det.
Vi på posten tittar nämligen på den info vi har.
Och den säger -levereras till hasse.
Då måste vi leverera den till hasse.
MEN!! Det räcker inte bara att man heter hasse
Så du kan inte bara hämta någon random hasse någo stans. Nej det måste va hasse som bor på den adressen
En massa felaktigheter här ovan...
Jag har beställt en massa grejor till en adress där inte jag eller nån annan varit skriven, givetvis har mitt namn stått som mottagare, paket har stoppats i brevlådan, och paket har hämtats ut på närmaste utlämningsställe, där jag visat leg (har då varit mantalsskriven på helt annan adress i helt annan stad). Har hämtat många dussin paket på detta sätt...
Har bara krånglat en enda gång, och då beroende på att någon på posten tydligen ändrat en massa uppgifter på avin, så jag inte fick den, utan en annan person med annat namn och annan adress fick avin...
På paketet stod naturligtvis mitt namn med min angivna adress...
Jag har beställt en massa olika saker som jag betalat på nätet med annan persons kontokort (för att få bonus på det kortet) denna person har typ legitimerat betalningen med BankID etc..
Ingen gång har någon säljande affär vägrat sälja för att betalningen skett med annan persons kort, vare sig i Sverige eller utomlands.
Allt ovan gäller alltså beställningar på nätet.
Jag kan alltså inte se några som helst problem med att beställa i din väns namn och betala med ditt kontokort. (Under förutsättning att det typ inte är knark eller något annat som din vän gör nån polisanmälan av, då det i den händelsen kan tänkas kolla vem som betalar paketet, företaget lär ha kvar den uppgiften)