2020-04-10, 18:41
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PurpleGermany

Vad gör dig så säker?

Allmänbildning, och över sextio jävla års livserfarenhet.
Citera
2020-04-10, 18:42
Medlem
Om man får paketet med Postnord kan vem som helst hämta ut det utan leg eller annat krångel OM man legitimerar sig med mobilt bankid mot postnord och skickar "bar-code" eller vad tusan streckkoden som dyker upp i mobilen heter.

Verkar inte vara allt för många som känner till det.
Citera
2020-04-10, 18:43
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung

1. Det gäller inte alla försändelser. Avsändaren måste betala extra för den tjänsten.
2. Avsändaren kan även bestämma att mottagaren INTE skall få skicka koden vidare utan måste hämta det personligen
Senast redigerad av EckiEcki 2020-04-10 kl. 18:49.
Citera
2020-04-10, 18:54
Medlem
SittFints avatar
Citat:
Hur ska jag ge mitt legitimation till hen om hen bor åt helvete? kan jag inte bara betala med mitt namn men låta beställningen vara på hens namn? nått sånt?
Ja, det brukar inte vara något större problem att göra så. Huruvida just det företag du ska beställa av är smidiga nog att erbjuda det eller ej kan ju inte vi veta.
Citera
2020-04-10, 18:55
Medlem
Citat:
Paketet är adresserat till hen men betalningen är på mitt namn, hur kan jag vara säker på att det inte är jag som är betalaren som måste hämta ut paketet??????

Vad gör dig så säker?

För att Postnord inte har en aning om vem det är som har betalat för paketet, de bryr sig om vad som på adressen och inget annat
Citera
2020-04-10, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rixton
För att Postnord inte har en aning om vem det är som har betalat för paketet, de bryr sig om vad som på adressen och inget annat
Det är DHL!
Citera
2020-04-10, 18:56
Citat:
Hej,

Jag har ett JÄTTE-problem här!

Om jag beställer och betalar ett paket från nätet till en vän som bor åt helvete, måste jag åka till min vän och hämta ut paketet från vännens närmsta ombud med mitt legitimation eller kan min vän hämta ut paketet?

Hur går det till för fasen?! att det alltid ska vara problem med beställningar OOOOOHHHH!

Tack snälla!
Ange din väns adress och namn istället för din. Betala med ditt kort. Alternativt så brukar det finnas ett alternativ för "annan leveransadress än faktureringsadressen".
Citera
2020-04-10, 18:57
Medlem
Citat:
Det är DHL!

DHL, Postnord, Fedex, den lokale alkisen på stan som levererar paket på flakmoppen, det är fortfarande bara intressant vad som står på mottagare, inte vem som betalar
Citera
2020-04-10, 18:57
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EmptyPengPung
Om man får paketet med Postnord kan vem som helst hämta ut det utan leg eller annat krångel OM man legitimerar sig med mobilt bankid mot postnord och skickar "bar-code" eller vad tusan streckkoden som dyker upp i mobilen heter.

Frågan är hur man skickar streckoden till nån annan det har jag inte listat ut i alla fall.
Citera
2020-04-10, 18:59
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Beställ i din väns namn.

Haha, så hade jag gjort också
Citera
2020-04-10, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .sh
Ange din väns adress och namn istället för din. Betala med ditt kort. Alternativt så brukar det finnas ett alternativ för "annan leveransadress än faktureringsadressen".
Det är så jag tänkte göra.... att jag fyller hens adress som leverans adress men att jag betalar med mitt kort men hur kan jag vära säker att det inte är jag som måste hämta ut paketet.... katastrof!
Citera
2020-04-10, 19:07
Citat:
Det är så jag tänkte göra.... att jag fyller hens adress som leverans adress men att jag betalar med mitt kort men hur kan jag vära säker att det inte är jag som måste hämta ut paketet.... katastrof!
Betalningssystemet är oftast decentraliserad från själva ordern. Om du skriver att du vill skicka den till Måns Von Kissemiss så kommer den skickas och behöva hämtas ut av just Måns Von Kissemiss. Var så säker. Jag har gjort detta ett flertal gånger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in