Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-11, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WoodyLongschlong
Ja, som rubriken lyder.. Varför har svenska tjejer blivit så feta? Rövarna ser ut som ett godsfartyg och knullhandtagen hänger ner till marken.

Vad har hänt??

Det är en reaktion av den så kallade "Feminist era (third wave)" där man i princip uppmanar honor att gå upp i vikt för att strida mot "modell-idealismen" bara för att. Det man inte tänker på är att fetma är dåligt för blodtrycket och framtida hjärt-och kärlsjukdomar är runt Kungens Kurva; men det är ju tabu belagt att kommentera då man rent utsagt får en verbal lavett och högljudda meddel-feta kvinnor som har färgat håret blått som blir helt tomatröda i ansiktet eftersom de då har skrikigt så mycket att luften blåst ut.

Men man klagar ju inte på någon dam som är lite "Thick" men när man har passerat "thick" gränsen sjunker sjönhetsnivån några steg (iallafall på min lista).
Citera
2020-04-11, 01:41
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Nej du har fel. Dagens kvinnor ser ut som sumobrottare. Vi svenska män börjar se ut som somaliska benrangel jämfört med kvinnor.

Allvarligt...har du synfel deluxe..
Antar att du är bitter för att du inte fått ligga någonsin 🤣
Dagens svenska män är bra stabbiga de med, du får väl ragga utanför en anorexiaklinik
om ingen duger..
Citera
2020-04-11, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Oavsett varifrån ris, pizza, hamburgare kommer ifrån är sådana maträtter viktiga och frekventa delar i många Svenssons liv oavsett intelligensnivå. Därmed ökar fetma och diabetes i landet.
Fetma har ingenting med kost att göra; fetma har allt med kaloriintag att göra.

Lever du på 1000 kalorier per dag oavsett om det är från biff, raffinerat socker eller ris kommer du att vara smal.

Du som är "lärare" borde veta sådant.
Citera
2020-04-11, 02:23
Citat:
Ursprungligen postat av NissanMicra1988K10
Jo det är sant och inte bara det.... kort hår och piercing överallt. Tyvärr så är dessa WT reserverade för ensamkommande flyktingar.

Tyvärr ?
Citera
2020-04-11, 02:36
Medlem
LittleFishs avatar
Det är för är du som kvinna ful som stryk kan du få en snygg kille ändå. Simple. De behöver inte se bra ut, de får allt gratis ändå tack vare sitt kön. Så finns inget incitament att se bra ut.
Citera
2020-04-11, 06:47
Medlem
De är tjocka och får massa killar att hänga efter dem ändå. Det gör nåt med självbilden, de tittar i spegeln och tror de är Kim Kardashian.

Nej det är vi killar som måste ta ansvar. Jag dejtar en iranska nu, de bryr sig om sina kroppar, lagar hälsosam persisk mat och går till gym. När senast såg ni en tjock iranska mellan 20-35? Dem finns inte.
Citera
2020-04-11, 10:10
Medlem
grodafets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arnold2k5
Hörru din missogyna jävla snorunge, väx upp och bete dig som en normal jävla människa.
De e djupt oattraktivt med bitterhet btw.

On topic: folk e fetare generellt. TS är bara biased i sin observation

Haha, håll käften din feta groteska groda. Du frågade, du fick svar. Tror inte min målgrupp är fläskiga gamla skrynkliga bullfittor med mentala besvär, så jag fortsätter vara bitter. Tackar ändå för erbjudandet.

Nej, bara feminister är feta.
Senast redigerad av grodafet 2020-04-11 kl. 10:13.
Citera
2020-04-11, 10:27
Medlem
Sinraths avatar
Kurvan för fetma går väl upp i allmänhet för alla människor i västvärlden? Kan inte säga jag noterat en lokal fördelning av fler feta kvinnor än män.
Citera
2020-04-11, 10:35
Medlem
Herr.Ståtligs avatar
Haha klassisk FB jarrgong i denna tråd.

Ska jag dock vara allvarlig tror jag Svenska kvinnor generellt sett är väldigt svaga för sötsaker. Dessutom ligger det i kulturen som fika etc. Applicera även den starkt växande feminismen&kroppsaktivismen som på något vis ska rättfärdiga osunt leverne. Kan nästan tänka mig att det i sig ger en liten boost.

Ska man generalisera så gillar män snacks&dricka öl. Sötsaker är kvinnoting likaså vin.
Senast redigerad av Herr.Ståtlig 2020-04-11 kl. 10:38.
Citera
2020-04-11, 11:16
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Fetma har ingenting med kost att göra; fetma har allt med kaloriintag att göra.

Lever du på 1000 kalorier per dag oavsett om det är från biff, raffinerat socker eller ris kommer du att vara smal.

Du som är "lärare" borde veta sådant.

Nej. Vad du äter spelar också roll. Om du bara äter fett är det mycket svårt att bli tjock. Du kan bara bli tjock av fett om du äter för mycket kolhydrater. Kroppen prioriterar alltid att bryta ned kolhydrater först. Om kroppen inte kan bryta ned kolhydrater kommer den att lagras i din mage som fett. Samma sak om du äter för mycket kolhydrater som gör att din kropp inte kan bryta ned fett. Då lagras fett i maten som fetma i din mage.

En diet med mycket kolhydrater är huvudorsaken till fetma.
Citera
2020-04-11, 11:28
Medlem
Kvinnorna får väl ligga i lite för att komma ikapp alla feta gubbar! "I dag har hälften av alla vuxna män, drygt en tredjedel av alla kvinnor och vart femte barn övervikt eller fetma" enligt Livsmedelsverket.
Citera
2020-04-11, 11:39
Medlem
Hoodietotters avatar
Citat:
Ja, som rubriken lyder.. Varför har svenska tjejer blivit så feta? Rövarna ser ut som ett godsfartyg och knullhandtagen hänger ner till marken.

Vad har hänt??
Förmodligen är dom stressade av den hårdnande attityden mot invandrare. Stress leder bevisligen till fetma

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2014/07/14/stress-kan-leda-till-viktokning/

Citat:
När kroppen upplever stress minskar ämnesomsättningen, vilket kan leda till att man går upp i vikt, enligt en amerikansk studie.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in