Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-04-11, 11:43
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hoodietotter
Förmodligen är dom stressade av den hårdnande attityden mot invandrare. Stress leder bevisligen till fetma

https://www.dagensmedicin.se/artiklar/2014/07/14/stress-kan-leda-till-viktokning/

Stress gör att kortisol, stresshormonet ökar i kroppen. Det i sin tur ökar ens blodsocker som i sin tur gör att man blir sugen på att äta godis och andra sötsaker.

Kortisol gör också att protein bryts ned till glukos, socker i kroppen som lagras som magfett.

Kortisol gör också att fruktos från levern lämnar levern och hamnar i magområdet och lagras som fett.

Med andra ord är stress en bidragande orsak till fetma.
Citera
2020-04-11, 11:55
Medlem
grodafets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Stress gör att kortisol, stresshormonet ökar i kroppen. Det i sin tur ökar ens blodsocker som i sin tur gör att man blir sugen på att äta godis och andra sötsaker.

Kortisol gör också att protein bryts ned till glukos, socker i kroppen som lagras som magfett.

Kortisol gör också att fruktos från levern lämnar levern och hamnar i magområdet och lagras som fett.

Med andra ord är stress en bidragande orsak till fetma.

Nej, alla fetton är latmaskar och korkade. De jobbar i mansroller och orkar sen inte träna/ta hand om sig själva. Luder, om ni bara stannade hemma som ni borde och slutade rösta skulle män åtrå er igen.

Er feminism har nu även förstört kvinnors yttre och även inre. Grattis.
Citera
2020-04-11, 11:56
Medlem
Nahasapeemapetilons avatar
1. Fatshaming
Det har blivit politiskt korrekt att vara fet om man vill, de använder det som ursäkt och börjar proppa i sig.

2. Vegetariskt/veganskt
Det har ju blivit väldigt trendigt att äta veg, vilket är väldigt bra, men på grund av okunskap ersätter de köttet med ännu mer kolhydrater istället för grönsaker eller nyttiga proteinkällor som kikärtor, bönor & liknande.
Citera
2020-04-11, 12:00
Medlem
Citat:
En diet med mycket kolhydrater är huvudorsaken till fetma.
Nej. En diet med mycket kalorier är huvudorsaken till fetma.

Läs på lite om termodynamik.
Citera
2020-04-11, 12:06
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grodafet
Nej, alla fetton är latmaskar och korkade. De jobbar i mansroller och orkar sen inte träna/ta hand om sig själva. Luder, om ni bara stannade hemma som ni borde och slutade rösta skulle män åtrå er igen.

Er feminism har nu även förstört kvinnors yttre och även inre. Grattis.

Jag pratar bara vad vetenskapen säger om sambandet mellan kortisol/stress och fetma.

Att människor bör stressa mindre är självklart.
Citera
2020-04-11, 12:08
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Nej. En diet med mycket kalorier är huvudorsaken till fetma.

Läs på lite om termodynamik.

Du får lyssna på Ted Talks om ämnet samt hur kroppen bryter ned fett, kolhydrater och så vidare. Det är inte konstigt att det bästa sättet att gå ner i vikt och leva hälsosamt är om man följer Keto-dieten.
Citera
2020-04-11, 12:09
Medlem
Citat:
Du får lyssna på Ted Talks om ämnet samt hur kroppen bryter ned fett, kolhydrater och så vidare. Det är inte konstigt att det bästa sättet att gå ner i vikt och leva hälsosamt är om man följer Keto-dieten.
Jag väger 54 kg, BMI på 18.3, har 9% kroppsfett och kan göra 50 armhävningar i streck.

Min kost består av frukt och filmjölk.

Jag behöver inte lyssna på någon när jag själv vet sanningen.
Citera
2020-04-11, 12:13
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av realnigga
Jag väger 54 kg, har 9% kroppsfett och kan göra 50 armhävningar i streck.

Min kost består av frukt och filmjölk.

Jag behöver inte lyssna på någon när jag själv vet sanningen.

Problemet med frukter är att de innehåller fruktos. Fruktos kan bara brytas ned av levern. Med andra ord hanterar kroppen fruktos på samma sätt som alkohol. Om levern inte kan bryta ned fruktos omvandlas fruktos fett. Levern kan bli fet. Det i sin tur kan orsaka levercirros, hjärtinfarkt, diabetes, cancer och andra trevliga sjukdomar.

Frukt med lite kolhydrater/fruktos (blåbär, hallon och andra bär) i lagom mängder är helt ok att äta. För mycket frukt kan orsaka fet lever och är skadlig för hälsan. Du kan bli fet och få de ovan nämnda sjukdomarna.
Citera
2020-04-11, 12:23
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:

Seriöst håll käften och sluta sprid felaktig information, att folk fortfarande tror att fasta eller ketogen diet spelar någon är ju fan skrattretande. Fan va chill kan jag leva på kött och bea och äta 4000 kalorier per dag och gå ner i vikt.

DET ÄNDA SOM SPELAR ROLL OM DU GÅR UPP ELLER NER I VIKT ÄR ANTALET KALORIER DU ÄTER OCH HUR MYCKET ENERGI DU FÖRBRUKAR.

Är det fler muppar här som tror att de kan övervinna termodynamiken?

Citat:
Problemet med frukter är att de innehåller fruktos. Fruktos kan bara brytas ned av levern. Med andra ord hanterar kroppen fruktos på samma sätt som alkohol. Om levern inte kan bryta ned fruktos omvandlas fruktos fett. Levern kan bli fet. Det i sin tur kan orsaka levercirros, hjärtinfarkt, diabetes, cancer och andra trevliga sjukdomar.

Frukt med lite kolhydrater/fruktos (blåbär, hallon och andra bär) i lagom mängder är helt ok att äta. För mycket frukt kan orsaka fet lever och är skadlig för hälsan. Du kan bli fet och få de ovan nämnda sjukdomarna.

https://www.youtube.com/watch?v=HgLa5MoWTAg&t=344s
Citera
2020-04-11, 12:25
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tropicmadness
Seriöst håll käften och sluta sprid felaktig information, att folk fortfarande tror att fasta eller ketogen diet spelar någon är ju fan skrattretande. Fan va chill kan jag leva på kött och bea och äta 4000 kalorier per dag och gå ner i vikt.

DET ÄNDA SOM SPELAR ROLL OM DU GÅR UPP ELLER NER I VIKT ÄR ANTALET KALORIER DU ÄTER OCH HUR MYCKET ENERGI DU FÖRBRUKAR.

Är det fler muppar här som tror att de kan övervinna termodynamiken?

Det är inte bara kaloriintaget som spelar roll. Vad du äter spelar också roll. Kolhydrater har större risk att göra dig fet än fett. Jag tror faktiskt att vi är ganska överens, även om det har uppstått missförstånd.
Citera
2020-04-11, 12:31
Medlem
Citat:
Problemet med frukter är att de innehåller fruktos.
Jag litar på Gud mer än en dödlig varelse som tror sig att ha alla svar.
Citat:
Ursprungligen postat av 1 Moseboken
Gud sade: "Jorden skall frambringa grönska och fröbärande örter. Fruktträd, som efter sina slag bär frukt med frö i sig, skall växa upp på jorden." Och det skedde så. Jorden frambringade grönska, fröbärande örter efter sina slag och träd som efter sina slag bär frukt med frö i sig. Och Gud såg att det var gott.
Citera
2020-04-11, 12:34
Medlem
Tropicmadnesss avatar
Citat:
Det är inte bara kaloriintaget som spelar roll. Vad du äter spelar också roll. Kolhydrater har större risk att göra dig fet än fett. Jag tror faktiskt att vi är ganska överens, även om det har uppstått missförstånd.

1g Kolhydrater innehåller 4kalorier, 1g fett innehåller 9 kalorier, vad tror du gör en fet? Seriöst, sluta sprid massa skitsnack
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in