2020-04-10, 14:06
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Jag har bestämt mig! Jag ska bli pokerproffs på internet. Typ på Pokerstars eller någon annan större site.

Varför jag vet att jag kommer att lyckas är för att jag är bra på siffror och matematik(statistik). Dessutom har jag bra disciplin och arbetskapacitet. Kan lätt studera 12h i sträck samt blir inte tiltad även om korten sviker mig över en lång session.

Sedan är jag också grym psykologiskt. Jag kan nästan nosa mig till om någon spelar "slowplay" med en stark hand för att "comitta" mig till de senare gatorna.

Men trots mina styrkor så skadar det ju inte att ta emot tips från er med erfarenhet. Behöver inte handla direkt om poker utan kan även handla om livet runt omkring. Vilka siter som är ärliga och snabba med utbetalningar tex.

Tack på förhand
/Tupolev
Citera
2020-04-10, 14:09
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Wow, har du ens spelat poker? Uppdatera gärna tråden när du spelat lite. Även om du tror att du är skapt för poker så är det erfarenhet som räknas, sån tar åratal i dagens bordsklimat, spelar man by the book är man chanslös. No Limit Holdem är som skapt för att få matematiker att förlora allt dom äger och har, så fort man ser en sån spelare på bordet sätter man en bankomatetikett på honom.
Citera
2020-04-10, 14:15
Medlem
Första lektionen: överskatta aldrig dina egna färdigheter
Nyckeln till framgång
Citera
2020-04-10, 14:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TupolevTu-144
Jag har bestämt mig! Jag ska bli pokerproffs på internet. Typ på Pokerstars eller någon annan större site.

Varför jag vet att jag kommer att lyckas är för att jag är bra på siffror och matematik(statistik). Dessutom har jag bra disciplin och arbetskapacitet. Kan lätt studera 12h i sträck samt blir inte tiltad även om korten sviker mig över en lång session.

Sedan är jag också grym psykologiskt. Jag kan nästan nosa mig till om någon spelar "slowplay" med en stark hand för att "comitta" mig till de senare gatorna.

Men trots mina styrkor så skadar det ju inte att ta emot tips från er med erfarenhet. Behöver inte handla direkt om poker utan kan även handla om livet runt omkring. Vilka siter som är ärliga och snabba med utbetalningar tex.

Tack på förhand
/Tupolev

Jag är själv en gammal näträv som spelade professionellt online i tio år på mid- och highstakes. Kan säga att spelen idag är fruktansvärt svåra. Har en del gamla pokervänner kvar som spelar fortfarande och de säger att man, för att ens kunna ta sig över nybörjarborden ($NL20+) kräver att du ägnar mer tid åt att bygga och analysera ditt och motståndarnas spel än att faktiskt spela. Många ritar sannolikhetsträd och processar en jäkla massa data. Kan oavsett säga att det är ganska själadödande. Har du inte blivit dum i huvet efter två år så har du dragit en vinstlott. Skulle inte rekommendera någon idag att bli nätproffs, men om du insisterar ändå är mitt enda råd att vara väl förberedd. Väldigt väl.

Lycka till oavsett och uppdatera oss om din progression.
Citera
2020-04-10, 14:17
Medlem
MataRengis avatar
Citat:

Tack på förhand
/Tupolev

Gott råd? Gör nåt bättre!

Innan du blir en professional pokerspelare på nätet kommer du att bli utfattig.
Nätets proffsspelare predaterar på nybörjare. Det är det som gör att dom går med vinst.
Vill du vara där att fylla proffsens fickor så varsågod.
Citera
2020-04-10, 14:22
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Wow, har du ens spelat poker? Uppdatera gärna tråden när du spelat lite. Även om du tror att du är skapt för poker så är det erfarenhet som räknas, sån tar åratal i dagens bordsklimat, spelar man by the book är man chanslös. No Limit Holdem är som skapt för att få matematiker att förlora allt dom äger och har, så fort man ser en sån spelare på bordet sätter man en bankomatetikett på honom.

Jo, men jag går inte strikt på matematiken. Jag tar hänsyn till det psykologiska också. Jag callade ner en tjomme med "Kung högt" en gång som var så tiltad att jag förstod att han skulle göra ett "all in move" oavsett tilldelad hand. Jag kalkylerade bara iskallt vilka odds jag hade i förhållande till genomsnittlig förväntad handstyrka ur ett slumpscenario, och kom fram till att calla med "k högt" var ett riktigt beslut – vann potten!!

På omvänt sätt la jag ner triss en gång trots att "brädan" var torr, det var bara två händer som slog mig(två högre trissar), men jag visste att jag låg bakom.

Jag lägger märke till det subtila, allt spelaren gjort tidigare under sessionen i beslutsväg samt vilken tid han tar på sig och vad det kan tänkas indikera.

Jag är ingen dussinspelare!!
Citera
2020-04-10, 14:24
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Jo, men jag går inte strikt på matematiken. Jag tar hänsyn till det psykologiska också. Jag callade ner en tjomme med "Kung högt" en gång som var så tiltad att jag förstod att han skulle göra ett "all in move" oavsett tilldelad hand. Jag kalkylerade bara iskallt vilka odds jag hade i förhållande till genomsnittlig förväntad handstyrka ur ett slumpscenario, och kom fram till att calla med "k högt" var ett riktigt beslut – vann potten!!

På omvänt sätt la jag ner triss en gång trots att "brädan" var torr, det var bara två händer som slog mig(två högre trissar), men jag visste att jag låg bakom.

Jag lägger märke till det subtila, allt spelaren gjort tidigare under sessionen i beslutsväg samt vilken tid han tar på sig och vad det kan tänkas indikera.

Haha! Nä verkligen inte, sånt spel är det inte många som spelar. Fortsätt med din karriär, jag och alla andra som spelar poker älskar att spela mot dig.
Citera
2020-04-10, 14:26
Det är väl bara att börja träna

Är du en relativt logisk person, så kommer du lära dig, men som allting så tar det tid.

har du det i dig, så hoppas jag det går bra

Och tid tar allting, ska man bli proffs, så får man nöta hela tiden, trotts motgångar.

Lycka tilL !
Citera
2020-04-10, 14:38
Medlem
TupolevTu-144s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeddonBorborello
Haha! Nä verkligen inte, sånt spel är det inte många som spelar. Fortsätt med din karriär, jag och alla andra som spelar poker älskar att spela mot dig.

Mm, visste att några skulle försöka göra narr av tråden. Men det är lugnt. Det är de största spelarna som blir mest hånade. Det vet jag av erfarenhet då jag har en släkting som varit proffs på högsta borden på 00-talet..

Han var så kallad "LooseAg", alltså Loose agressive. Det kräver kreativitet och psykologiskt geni för att behärska den spelstilen. Han blev typ jämt hånad för att vara "maniac" och liknande, men han plussade hårt under hela karriären på högsta borden.

Det handlar om avundsjuka när man vill håna någon.

Min idol är Stu Ungar! Många är genier på att calla ner med svaga händer i rätt läge. Andra är genier på att ta sig ur potter trots starka händer(när de är uppe mot ännu starkare händer).

Stu Ungar hanterade båda dessa förmågor. Han kunde ta sig ur potter med nästan nötterna när han låg bakom, samtidigt som han kunde calla ner någon med typ "knekt högt" när han satte sin motspelare på tex missat straight draw.

Det kallar jag grym poker. Skjuter det över huvudet på dig? Är du ABC-spelare eller?
Senast redigerad av TupolevTu-144 2020-04-10 kl. 14:40.
Citera
2020-04-10, 14:44
Medlem
HeddonBorborellos avatar
Citat:
Mm, visste att några skulle försöka göra narr av tråden. Men det är lugnt. Det är de största spelarna som blir mest hånade. Det vet jag av erfarenhet då jag har en släkting som varit proffs på högsta borden på 00-talet..

Han var så kallad "LooseAg", alltså Loose agressive. Det kräver kreativitet och psykologiskt geni för att behärska den spelstilen. Han blev typ jämt hånad för att vara "maniac" och liknande, men han plussade hårt under hela karriären på högsta borden.

Det handlar om avundsjuka när man vill håna någon.

Min idol är Stu Ungar! Många är genier på att calla ner med svaga händer i rätt läge. Andra är genier på att ta sig ur potter trots starka händer(när de är uppe mot ännu starkare händer).

Stu Ungar hanterade båda dessa förmågor. Han kunde ta sig ur potter med nästan nötterna när han låg bakom, samtidigt som han kunde calla ner någon med typ "knekt högt" när han satte sin motspelare på tex missat straight draw.

Det kallar jag grym poker. Skjuter det över huvudet på dig? Är du ABC-spelare eller?
Nu är du nära utan att begripa själv. Nyckelorden i din text är 00-talet och Stu Ungar, poker är inte alls samma sak idag. Men visst, planerar du att starta din karriär för 20 år sedan kanske du kan vinna några småpotter men hur du ska klara att spela i en annan tid är för mig ett mysterium men jag tvivlar inte på att du tror det.

Ursäkta ordvalet men du framstår mer och mer som en idiot. Först inleder du tråden med att skrävla om dina matematiska kunskaper, sen ger du ett exempel på hur duktig du är att syna ner med K hög. Ditt resonemang gör dig till en loser deluxe, troligen inte bara vad gäller poker.
Citera
2020-04-10, 14:47
Medlem
StorSvartPeniss avatar
Citat:

Tack på förhand
/Tupolev
1. Om du har alla dessa fantastiska egenskaper, varför är du inte redan pokerproffs?

2. Pokerproffs är ingenting man bara bestämmer sig för att bli. Det är någonting som sker efter år av spelande. Det handlar inte bara om siffror hela tiden. Det handlar mycket om bankroll management, table selection, olika värden på olika spel. Du gör nog bäst i att börja nöta litegrann ibörjan för att sedan öka. Om du två år senare sitter på $300K, då kan du börja fundera på om det är värt att satsa på. Men ger du dig in i leken så får du vara beredd på att du lär ha perioder, ibland väldigt långa, där du förlorar väldigt mycket pengar.

Lycka till!
Citera
2020-04-10, 14:52
Medlem
SittFints avatar
Citat:

Om du tror att några få exempel säger någonting alls så är du ju lost redan där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in