Citat:
Ursprungligen postat av
HeddonBorborello
Haha! Nä verkligen inte, sånt spel är det inte många som spelar. Fortsätt med din karriär, jag och alla andra som spelar poker älskar att spela mot dig.
Mm, visste att några skulle försöka göra narr av tråden. Men det är lugnt. Det är de största spelarna som blir mest hånade. Det vet jag av erfarenhet då jag har en släkting som varit proffs på högsta borden på 00-talet..
Han var så kallad "LooseAg", alltså Loose agressive. Det kräver kreativitet och psykologiskt geni för att behärska den spelstilen. Han blev typ jämt hånad för att vara "maniac" och liknande, men han plussade hårt under hela karriären på högsta borden.
Det handlar om avundsjuka när man vill håna någon.
Min idol är Stu Ungar! Många är genier på att calla ner med svaga händer i rätt läge. Andra är genier på att ta sig ur potter trots starka händer(när de är uppe mot ännu starkare händer).
Stu Ungar hanterade båda dessa förmågor. Han kunde ta sig ur potter med nästan nötterna när han låg bakom, samtidigt som han kunde calla ner någon med typ "knekt högt" när han satte sin motspelare på tex missat straight draw.
Det kallar jag grym poker. Skjuter det över huvudet på dig? Är du ABC-spelare eller?