• 4
  • 5
2020-05-03, 17:20
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Svårt att svara på, då jag inte brukar ha sex om jag inte är upphetsad

Men visst kan det säkert variera litegrann då man ibland är lite extra upphetsad och ibland bara "normalt" upphetsad.
Jag kan föreställa mig att det kan upplevas som trångt om man kommer in "objuden", då den liksom inte förberett sig då, varken med att utvidga sig eller bli blöt.
Dom gånger det är extra viktigt att vara riktigt upphetsad är nog om man har sex med någon välutrustad man, då är det nog nödvändigt att vara ordentligt uppvärmd.
Hur funkar det exempelvis när ni applicerar tamponger? Är det typ...lätt..eller märks det att slidan inte är "uppvärmd" då? Eller de där instrumenten hos gynekologen som skramlar så otäckt i det rostfria kärlet när de är klara?
Citera
2020-05-03, 17:24
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teleslinga
Hur funkar det exempelvis när ni applicerar tamponger? Är det typ...lätt..eller märks det att slidan inte är "uppvärmd" då? Eller de där instrumenten hos gynekologen som skramlar så otäckt i det rostfria kärlet när de är klara?

Inte behövt använda tamponger på länge, och dom är ju ändå torra så blir svårt att jämföra. Men visst är det ett viss motstånd, men det ger ju med sig.
Hos gyn så känns "verktygen", och man kan vara svårundersökt om man har bra muskler om det inte är en rutinerad barnmorska eller gynläkare, men dom har ju glidslem som underlättar, så vet inte om någon tänker på det?

Men jag tror att vidare funderingar blir lämpliga i tråden om "fittors utseende...", då det börjar glida iväg från denna trådens fråga
Citera
2020-05-03, 17:30
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Inte behövt använda tamponger på länge, och dom är ju ändå torra så blir svårt att jämföra. Men visst är det ett viss motstånd, men det ger ju med sig.
Hos gyn så känns "verktygen", och man kan vara svårundersökt om man har bra muskler om det inte är en rutinerad barnmorska eller gynläkare, men dom har ju glidslem som underlättar, så vet inte om någon tänker på det?

Men jag tror att vidare funderingar blir lämpliga i tråden om "fittors utseende...", då det börjar glida iväg från denna trådens fråga
Ja, sant. Apropå glidslem så håller vi nog på att halka ifrån ämnet lite. Lätt hänt eftersom ämnet är både intressant och fängslande.

Gör du knipövningar på regelbunden basis?
Citera
2020-05-03, 17:40
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ja, sant. Apropå glidslem så håller vi nog på att halka ifrån ämnet lite. Lätt hänt eftersom ämnet är både intressant och fängslande.

Gör du knipövningar på regelbunden basis?

Knipövningar är ju centralt, men det är lätt att glömma bort det i vardagen. Bra att försöka påminna sig då och då, då muskler inte håller sig i trim av sig själva.
Citera
2020-05-03, 17:42
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Knipövningar är ju centralt, men det är lätt att glömma bort det i vardagen. Bra att försöka påminna sig då och då, då muskler inte håller sig i trim av sig själva.
Kanske finns det någon app som kan påminna om detta. Som jag nämnt tidigare är det ju bra och viktigt även för oss killar att träna den muskulaturen. Jag brukar också försöka komma ihåg att göra det.
Citera
2020-05-03, 17:44
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Kanske finns det någon app som kan påminna om detta. Som jag nämnt tidigare är det ju bra och viktigt även för oss killar att träna den muskulaturen. Jag brukar också försöka komma ihåg att göra det.

Man kan ta för vana att göra det då man står i kön på affären, eller då man väntar på bussen, eller medans man borstar tänderna
Appen kanske påminner vid fel tillfällen, så kan var klokt att lägga till det som en vana då man ändå gör något man brukar göra dagligen.
Citera
2020-05-03, 17:46
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Man kan ta för vana att göra det då man står i kön på affären, eller då man väntar på bussen, eller medans man borstar tänderna
Appen kanske påminner vid fel tillfällen, så kan var klokt att lägga till det som en vana då man ändå gör något man brukar göra dagligen.
Så sant! Upplever du att det gjort någon nytta då?
Citera
2020-05-03, 17:53
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Så sant! Upplever du att det gjort någon nytta då?

Det var så längesen jag började med knipövningar, omkring 30 år sen efter förlossning, så jag har inte så mycket att jämföra med, men jag utgår från att det kan minska risken för framfall och att jag inte är så "krävande" vad gäller mäns utrustning. ^
Citera
2020-05-03, 17:56
Medlem
Zippotheflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Payq
Jag undrar ifall bäckenbottenträning (knipning) kan göra slidan tajtare även när man inte kniper under sex? Alltså, jag fattar att musklerna blir starkare och man då följaktligen kan knipa lättare under sex, men om man inte kniper, kan slidan ändå bli/upplevas som tajtare/trängre? Någon som har erfarenhet och vill dela med sig?

Akademikliniken erbjuder operation av slidor som töjts ut eller förstörts vid förlossning. Tipset är annars TRÄNING. Inte bara bäckenbotten utan hela kroppen.
Citera
2020-05-03, 17:58
Medlem
Teleslingas avatar
Citat:
Det var så längesen jag började med knipövningar, omkring 30 år sen efter förlossning, så jag har inte så mycket att jämföra med, men jag utgår från att det kan minska risken för framfall och att jag inte är så "krävande" vad gäller mäns utrustning. ^
Tydligen ska det vara bra för sexlivet i allmänhet (liksom i förebyggande syfte mot inkontinens etc) och för att hela bålen stärks med förbättrad hållning som positiv bieffekt.

Haha, "krävande"...
Citera
2020-05-03, 21:44
Medlem
Nihiliserads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mosamig
Du låter erfaren utav sådana fittor! Det säger mer om dig än någon annan här Hahaha

Fram med handspegeln sen sätter du dig och läser mitt inlägg igen, medan du sneglar på yxhugget ditt, så märker du att jag har rätt.
Citera
2020-05-04, 05:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nihiliserad
Fram med handspegeln sen sätter du dig och läser mitt inlägg igen, medan du sneglar på yxhugget ditt, så märker du att jag har rätt.

Hahah! Vet inte vad för underliv du träffar på tyvärr! Kan ej relatera! Men bra försök!
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in