Citat:
Ursprungligen postat av
Teleslinga
Jag har för mig att jag har hört någon kvinna tala om att de klipper upp i förebyggande syfte ibland. Bättre än att spricka planlöst, vilket får värre följder än ett rakt snitt som är lättare att sy ihop. Kanske..?
Jag känner igen det, och då antar jag att man har gjort bedömningen att det är det bästa om tex barnet är stort eller så, eller ifall det finns ärrvävnad som är lite hårdare sen tidigare förlossning?
Så det låter fullt rimligt att klippa lite, och då faller det sig naturligt att sy ihop till ursprungsskick igen, men hade varit intressant att veta om någon får någon "bonus" då, men i så fall rör det ju ändå bara yttre delen och påverkar inte känslan av stort eller litet inuti om jag inte tänker helt fel?
Förutom ens egen anatomi vilken vi inte kan ändra på,så är det i vanliga fall endast träning av bäckenbottenmuskler som gäller. Men fördelen med det är att det gynnar både kvinna själv längre fram i livet vad gäller risk för framfall och urinläckage, men det gynnar även samlivet då sägs bli bättre med bra muskler.