• 1
  • 2
2020-04-09, 14:35
Medlem
Källa: TT

Citat:
Mesta tiden fick hon sova instängd i en handikapptoalett i en lokal på Hisingen i Göteborg. Hon fick sköta hushållssysslor åt mannen och utnyttjades av honom sexuellt. Hon var ständigt utsatt för misshandel då mannen bland annat skar henne med kniv, rispade henne med en skruvmejsel och slog henne med en kabel.

Hur vanligt är sånt här, tror vi? Att folk traffickas till Sverige för prostitution känner man ju till, men att ta hit någon och få dem att jobba som personlig slav, både när det gäller sex och hushållssysslor, är ju något helt annat. Men eftersom de dömt en man för detta så lär det inte vara det enda fallet.
Citera
2020-04-09, 14:48
Bannlyst
Han ska utvisas ur landet, så kom han också ifrån Rumänien?
Citera
2020-04-09, 14:51
Medlem
REWalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfoholik
Källa: TT

Hur vanligt är sånt här, tror vi? Att folk traffickas till Sverige för prostitution känner man ju till, men att ta hit någon och få dem att jobba som personlig slav, både när det gäller sex och hushållssysslor, är ju något helt annat. Men eftersom de dömt en man för detta så lär det inte vara det enda fallet.

Tyvärr är detta fall vi kommer få se mer av i det framtida Sverige med kvinnounderskott. Män från Sverige kommer reagera, och redan reagerat, genom att söka sig kvinnor utomlands. Problemet består i att en man söker sig inte utomlands i detta syfte som tonåring. Det gör han först när han kommit upp lite i ålder. Då har han bakom sig ett antal år av psykisk misshandel i en känslomässig köttkvarn, och mår alltför ofta inte riktigt bra.

I det goda samhället med en mer jämn demografisk könsbalans får pojkar från tidig ålder lära känna flickor under harmoniska omständigheter. Tragiska fall som detta blir då i förlängningen mer ovanliga.
Citera
2020-04-09, 15:20
Medlem
franges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll

Rumänien? Zigenare med andra ord...
Citera
2020-04-09, 15:59
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Mesta tiden fick hon sova instängd i en handikapptoalett i en lokal på Hisingen i Göteborg.

Ska man tolka det som att mannen hade någon form av verksamhet?
Citera
2020-04-09, 16:05
Medlem
15minFames avatar
Det här händer i andra länder så att det nu kommer till Sverige är inte konstigt med våra öppna gränser, cuck regering och alla extremister som jobbar på MV.
Citera
2020-04-09, 16:22
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Det här händer i andra länder så att det nu kommer till Sverige är inte konstigt med våra öppna gränser, cuck regering och alla extremister som jobbar på MV.

Vilka länder syftar du på? Jag kan inte komma på något land där slaveri skulle vara både lagligt och vanligt förekommande. Däremot sker det precis som att många länder har både mer korruption och kriminalitet än Sverige.

Det är skillnad på att anställa ett billigt hembiträde och slaveri.
Citera
2020-04-09, 16:48
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Vilka länder syftar du på? Jag kan inte komma på något land där slaveri skulle vara både lagligt och vanligt förekommande. Däremot sker det precis som att många länder har både mer korruption och kriminalitet än Sverige.

Det är skillnad på att anställa ett billigt hembiträde och slaveri.
Jag läste en artikel för ett par år sen: https://www.albawaba.com/news/middle...slavery-528324
Såg en twitter där en arabisk kvinna var arg över att hon inte längre är tillåten att ta sin hemhjälps pass vilket är vanligt för de underbetalda och överarbetande asiatiska kvinnor som är desperata nog att åka till något arab land för jobb. Samt jag läst om human trafficking och hur det är mer än "bara" sexarbete. Har läst att polisen i UK har hittat och friat en del så det sprider sig till väst och här har vi östländska hallickar och det lär komma andra typer av slaveri.
Om något är lagligt spelar ingen roll om det är allmänt förekommande och inget man gör något åt.
Citera
2020-04-09, 17:08
Medlem
Så här är dets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15minFame
Jag läste en artikel för ett par år sen: https://www.albawaba.com/news/middle...slavery-528324
Såg en twitter där en arabisk kvinna var arg över att hon inte längre är tillåten att ta sin hemhjälps pass vilket är vanligt för de underbetalda och överarbetande asiatiska kvinnor som är desperata nog att åka till något arab land för jobb. Samt jag läst om human trafficking och hur det är mer än "bara" sexarbete. Har läst att polisen i UK har hittat och friat en del så det sprider sig till väst och här har vi östländska hallickar och det lär komma andra typer av slaveri.
Om något är lagligt spelar ingen roll om det är allmänt förekommande och inget man gör något åt.

Jag känner till fenomenet med filippinska OSW(overseas workers) men majoriteten av dem är inte slavar åt arabiska snuskgubbar. Det är dessutom olagligt i arabländerna att misshandla eller sexuellt utnyttja utländska hembiträden även om lagsystemen i Mellanöstern sätter arbetarna i en sårbar situation. Men det finns NGO:s och statliga organ som faktiskt hjälper hembiträden i rättsliga processer när det behövs och det är fortfarande en liten minoritet som utnyttjas. Om det vore mer regel än undantag att hembiträden blir sexslavar i Gulfländerna skulle de inte resa dit Däremot har jag inte förnekat att det finns fullständigt vidriga historier och fall där kvinnorna har blivit slavar och även blivit ihjälslagna.

Det finns svenska män som köper sex i Thailand och kvinnor som kopulerar med ljugande afghaner, fast jag skulle inte kalla det ett svenskt fenomen. Det är avvikelser som inte är kulturellt accepterade.
Citera
2020-04-09, 17:13
Medlem
15minFames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Så här är det
Jag känner till fenomenet med filippinska OSW(overseas workers) men majoriteten av dem är inte slavar åt arabiska snuskgubbar. Det är dessutom olagligt i arabländerna att misshandla eller sexuellt utnyttja utländska hembiträden även om lagsystemen i Mellanöstern sätter arbetarna i en sårbar situation. Men det finns NGO:s och statliga organ som faktiskt hjälper hembiträden i rättsliga processer när det behövs och det är fortfarande en liten minoritet som utnyttjas. Om det vore mer regel än undantag att hembiträden blir sexslavar i Gulfländerna skulle de inte resa dit Däremot har jag inte förnekat att det finns fullständigt vidriga historier och fall där kvinnorna har blivit slavar och även blivit ihjälslagna.

Det finns svenska män som köper sex i Thailand och kvinnor som kopulerar med ljugande afghaner, fast jag skulle inte kalla det ett svenskt fenomen. Det är avvikelser som inte är kulturellt accepterade.
Jag har läst att de bor och jobbar under slavliknande förhållanden och olika typer av övergrepp är inte ovanligt. Allt från att bli straffade för något till att bli våldtagna. Sen vart går gränsen mellan lön och "slavlön"?
Googlade 'How many slaves in the world today' och fick svaret: Estimates of the number of slaves today range from around 21 million to 46 million, depending on the method used to form the estimate and the definition of slavery being used. Det är fruktansvärt många.
Citera
2020-04-09, 17:24
Medlem
boskapsgardens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twigdoll

han mäste vara en pisssvenne eller svenskmedborgare eftersom han har inte blivit utvisad .........
Citera
2020-04-09, 17:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av boskapsgarden
han mäste vara en pisssvenne eller svenskmedborgare eftersom han har inte blivit utvisad .........

Vad snackar du om? Det står ju att han ska bli det efter sin fängelsevistelse.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in