Citat:
Ursprungligen postat av
boltzmann.hjerna
SD är så stora att alla knappast kan vara fula. Men när man tittar i t.e.x kommentarsfältet på Aftonbladets länkar på Facebook, ja, då ser det ungefär ut som TS beskriver.
När man ser på språket så verkar det vara samma demografi som på Flashback. Dvs folk som stavar som sjuåringar, men slänger in lite pseudoauktoritära ord så som "vederbörande" här och var.
I min värld ser det ut som en folkgrupp som behöver offentlig sjukvård, så varför de röstar för privatisering är för mig en gåta. Typ byggarbetare och elektriker som tror att dom är direktörer.
Vad skulle direktörer vara utan byggarbetare och elektriker. Sitta under en gran och direktöra.
Typ byggarbetare och elektriker borde vara dom enda som får rösta. Tycker man borde behöva visa upp nåt intyg att man kan sätta upp ett hus, dra el, fixa täta tak osv osv. Och så bygg, bonde och omsorgspartiet skulle finnas så skulle direktörer dö av eftersom.
För tydligen har de lite mer förnäma här ett jävla behov att klanka ner på arbetares ordförråd. Vi valde yrken som är hjälpliga utan regering och budgetar. Det är smart. Att utbilda sig att bli serverad liv på silversked är bara komiskt.. ni kanske är kungar nu men sen helt överflödiga.. Tror corona kommer rensa lite. Vem fan behöver en direktör när ena grannen e skogsarbetare och andra snickare.
Så sjukt. Dom som är sämst på att leva klankar ner på dom som gör att ni kan överleva.
Å vem fan vill va direktör. Kan inte tänka mig nå torrare.