Inget recept, och det är inte baserat på levern, men den är involverad så det kanske är intressant ändå.
När jag var liten (på 80-talet) gjorde min morfar ibland en kycklinggryta. På den tiden fick man med inälvorna i en påse som låg inuti den färska kycklingen. Han styckade upp fågeln, stekte den så den fick yta och sedan åkte den i grytan tillsammans med inälvorna (det var väl bara lever och hjärta om jag minns rätt, och halsen haha). Hur han kryddade vet jag inte, men han använde allroundkrydda i allting i princip så jag antar att den ingick. Sen kokade det länge, köttet blev otroligt mört och buljongen blev gudomlig. Serverades med Uncle Bens ris, som väl var det enda som fanns att få då.
Bästa kyckling jag någonsin ätit, och då har jag ätit otaliga kycklingrätter på 4 kontinenter. Inget har kommit i närheten.
Min mamma har försökt replikera receptet ett par gånger efter min morfars bortgång, men det har inte blivit i närheten. Men då tror jag inte hon kokat med lever och hjärta, det känns ju lite omständligt att köpa det "extra". Själv har jag aldrig försökt, men din trådstart inspirerade mig! Tackar för det