Citat:
Nu har du bevisat att du är dum på riktigt. För det första så kanske man inte alls vill sälja, men eftersom vi har detta onda system som kallas staten, så kan man tvingas att sälja en tomt där man kanske har bott större delen av sitt liv och som man har känslomässiga band till. Är det en gammal människa som äger tomten så är det rena mordet att expropriera tomten mot personens vilja.
För det andra är "ersättningen" erbarmligt låg. Jordbruksmark är värd ungefär 100 ggr mer än mark med gråberg, men "ersättningen" också för jordbruksmark ligger mycket närmre vad gråberg är värt.
Citat:
Du är alltså INTE för privat egendom.
Bra iaf att även du ser den tydliga kopplingen med frågan om fri vilja. TS agerande är en helt logisk konsekvens av din och hans världsbild där inget ansvar kan utkrävas av någon.
Så vill iaf inte jag ha det. Lämna min cykel ifred, även om du känner en impuls att du vill ta den.
Bra iaf att även du ser den tydliga kopplingen med frågan om fri vilja. TS agerande är en helt logisk konsekvens av din och hans världsbild där inget ansvar kan utkrävas av någon.
Så vill iaf inte jag ha det. Lämna min cykel ifred, även om du känner en impuls att du vill ta den.
Du försvarar expropriation och säger att jag inte är för äganderätten...
Jag är inte för strikt lockeansk äganderätt utan något som kallas besittning och bruk. Du kan googla det. Eftersom jag är individualanarkist är det dock i min värld otänkbart att någon skulle få ta mark ifrån någon som tar hand om den.
Men strikt talat är ansvar bara en social konstruktion.
Herr Redox föredrar att köra bil framför att cykla. Men köp en ny Mercedes 600 av någon sort eller en Tesla, så snor jag gärna den