2020-04-02, 22:18
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Colloidal
Jag addade en tjej på snap. Frågade om hon ville bedöma min kuk, bara en helt vanlig fråga liksom. Hon svarade och frågade hur gammal jag är och jag skrev 26. Hon är 02a. Fyller tydligen 18 i år.

Hon sa sen att jag skulle skicka och jag gjorde det och hon bedömde den. Hon sparade även bilden till sin telefon. Men raderat den nu.
Imorse la mitt ex till henne och frågade om hon anmält mig, tjejen skrev ja och att hon inte vet varför men att det är kul. Hennes pappa är tydligen polis så han prioriterar det snabbt tydligen. Enligt henne kommer polisen kommer höra av sig till mig om 1-3 veckor.

Jag måste fråga. Har jag gjort fel här? Jag trodde helt ärligt att man fick prata snusk med folk under 18 men över 15.
Liksom man får ju ligga med folk under 18 och över 15.
Det jag har hört är att man kanske inte får ta emot nakenbilder från tjejer under 18 år men nu skickade jag bara en bild på min där nere.

Kommer det leda till någonting? Är sjukt orolig!!

Hennes pappa kanske är polis men hennes pappa lär ej ha hand om sin egen dotters utredning, detta är JÄV så det skriker om det. Spara gärna SMS om du har bevis på att hon sagt det om detta fall fortgår. Men seriöst låter detta som någon driver med dig. Tjejen är dessutom 17 år och tror knappast detta fall kommer prias. Det lär med stor sannolikhet läggas ned. Om du kallas på förhör, säg att du har förkylningssymptom för att dra ut på det hela.

/En jurist.
Citera
2020-04-02, 22:34
Medlem
ZeunertsJulmusts avatar
Citat:
Exakt det tänker jag med på. Detta låter ju inte som ett allvarligt brott. Hamnar man i brottsregistret och kanske måste besöka en domstol om det blir böter eller sexuella trakasserier?
Nä. Det blir nog inte domstol. Det blir nog bara ett förhör och sen får du en böteslapp.
Citera
2020-04-02, 22:41
Medlem
plot twist..
’tjejen’ du chattat med är en turk som vill pressa dig på pengar?
Citera
2020-04-02, 22:48
Medlem
Har du kvar konversationen, isf är det lugnt, förutom det pinsamma förhöret,

Annars räkna med att betala 5-15 tuss
Citera
2020-04-02, 22:52
Medlem
Sverigegrabbens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KLR
Märks att du är jurist när du sitter på Flashback och skyddar en pedofil.
Inte konstigt det går idioter fritt i samhället.

Det kan hända den bästa, 17 är inte direkt en småflicka.
Citera
2020-04-02, 22:56
Medlem
Bara slappa, dumt att oroa dig och ligg sömnlös hela nätter. Du får ta det som det kommer.
Citera
2020-04-02, 22:59
Bannlyst
Jag tror inte det, men tjejer mellan 15 och 18 år. Det är ett litet vågspel. Dom är både byxmyndiga och straffmyndiga. Men inte myndiga i lagens rätta bemärkelse.

Jag tror du kan vara lugn faktiskt. Lägg inte tid på att oroa dig i onödan.

Sen finns det också rättsliga fall när killen varit runt 15 år, och tjejen 14. Då ser lagstiftaren mellan fingrarna, eftersom det gällt så unga personer.

I alla andra fall, om killen vore lite äldre skulle det kallas för barnvåldtäkt.

Och det är kanske inget man vill ha i sitt CV eller ens nämna om man åker in i fängelse. Våldtäkt mot barn ses inte som ett creddigt brott bland långtidsfångarna på Sveriges högriskanstalter.
Senast redigerad av Godisglad 2020-04-02 kl. 23:25.
Citera
2020-04-02, 23:23
Medlem
Heauxms avatar
Du är förfan 26... du ska inte skicka bilder på sitt könsorgan till småtjejer.
Du borde inte ens ha snap.
Vad du borde glra är att finna en kvinna du älskar och kan bilda familj med.
Man lägger inte till folk och ber dem berömma ditt mer Än, det är fullständigt idiotiskt. Och ja, hon gjorde rätt inatt ta det vidare. Förhoppningsvis slutar du med det beteendet nu.
Citera
2020-04-03, 02:37
Medlem
DigglerNicks avatar
Citat:
Jag addade en tjej på snap. Frågade om hon ville bedöma min kuk, bara en helt vanlig fråga liksom. Hon svarade och frågade hur gammal jag är och jag skrev 26. Hon är 02a. Fyller tydligen 18 i år.

Hon sa sen att jag skulle skicka och jag gjorde det och hon bedömde den. Hon sparade även bilden till sin telefon. Men raderat den nu.
Imorse la mitt ex till henne och frågade om hon anmält mig, tjejen skrev ja och att hon inte vet varför men att det är kul. Hennes pappa är tydligen polis så han prioriterar det snabbt tydligen. Enligt henne kommer polisen kommer höra av sig till mig om 1-3 veckor.

Jag måste fråga. Har jag gjort fel här? Jag trodde helt ärligt att man fick prata snusk med folk under 18 men över 15.
Det jag har hört är att man kanske inte får ta emot nakenbilder från tjejer under 18 år men nu skickade jag bara en bild på min där nere.

Nej det kommer inte att hända någonting, hennes pappa kan inte göra ett skit alls för att skynda på någonting alls. Men du har lärt dig något åtminstone
Citera
2020-04-03, 02:40
Medlem
neka bara. du har inte skickat något.

om polisen kan bevisa att du skickat en dickpic, så kan de även se chatten och där står att hon ville att du skulle skicka. Då kan du inte bli åtalad för något. för man är byxmyndig när man är 15 och hon ville att du skulle skicka, så inte direkt ofredande

kanske var ditt ex som gjorde ett 1 april skämt på dig?
Senast redigerad av afs123 2020-04-03 kl. 02:44.
Citera
2020-04-03, 08:03
Medlem
Propulsivs avatar
Citat:

Du har konversationen kvar hoppas jag. Där står tydligt att du frågade före OCH hon samtyckte. Jag lägger inga värderingar i huruvida det var en bra eller inte att fråga om någon okänd ville berömma din kuk. Det viktigaste är nämligen att du frågade före. Och fick ett ja till svar. Det går inte bli kränkt i efterhand om man sagt ja före. Du har inte gjort något olagligt. Du hade ingen avsikt att kränka hennes. Hon svarade ja. Sen gjorde hon en elak sak mot dig.
Citera
2020-04-03, 08:10
Medlem
Mundurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propulsiv
Du har konversationen kvar hoppas jag. Där står tydligt att du frågade före OCH hon samtyckte. Jag lägger inga värderingar i huruvida det var en bra eller inte att fråga om någon okänd ville berömma din kuk. Det viktigaste är nämligen att du frågade före. Och fick ett ja till svar. Det går inte bli kränkt i efterhand om man sagt ja före. Du har inte gjort något olagligt. Du hade ingen avsikt att kränka hennes. Hon svarade ja. Sen gjorde hon en elak sak mot dig.

Precis så! Det är inte olagligt att skicka en kukbild om mottagaren vill få den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in