2020-04-08, 16:37
Medlem
KinaTorterarSvensks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shishio
Men det r nd bttre n feminist och sosse Sverige.

Jag har stark knsla av att feministvgen hr peakade under metoo-hsten 2017.

Sedan dess har feminismen blivit avsevrt svagare i Sverige och resten av vst. Nu skrivs det vldigt sllan om feminism hr.

Bde Sverige och resten av Europa har ju haft en vldig konservativ vg under de senaste ren.

De konservativa partier som i brjan kallades "populister", r nu s etablerade och stora att nstan ingen vgar kalla dem "populister" lngre.

SD r ju troligen strsta parti nu, och Sossarna fortstter att frsvagas.

Borgerliga och konservativa partier stds snart av tv tredjedelar av vljarkren.

Och de borgerliga och konservativa partierna frbereder fr nedlggning och privatisering av stora delar av public service (Sveriges Radio och SVT). Detta kommer vi att f se mer av efter nsta val, d de borgerliga och konservativa bildar regering.

S, ifall vnsterpolitik r anledningen till att du flyttat utomlands, d kan du snart arbetskraftstervandra till Sverige.

(Och naturligtvis ta med dig en sexig kinesiska, som du plockat upp under din tid i Kina.

Avsevrt bttre att lta sina barn med en sdan, att vxa upp i Sverige, n att lta dem bli hjrntvttade i det Kommunistparti-indoktrinerade kinesiska utbildningssystemet.)

Guldldern fr expatriates i Kina, var under 00-talet. Nu gr den tiden mot sitt slut, och alltfler utlnningar och utlndska fretag lmnar diktaturen Kina.

Det finns en hel trd om detta:

Kina-forumet r dtt och frre flyttar till Kina

https://www.flashback.org/t2986249

Citat:
Ursprungligen postat av Jonipoon
r det bara jag eller knns det som att "guldperioden" r slut. Jag tror vi r flera som knt det p oss sedan ngra r tillbaka, nr Kina brjade bli mer och mer ogstvnligt mot utlnningar. Nu flyr utlndska fretag landet och tittar mer p lnder runtomkring (Vietnam, Kambodja, Pakistan) fr tillverkning och etablering.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-04-08 kl. 16:52.
Citera
2020-04-09, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KinaTorterarSvensk
Jag har stark knsla av att feministvgen hr peakade under metoo-hsten 2017.

Sedan dess har feminismen blivit avsevrt svagare i Sverige och resten av vst. Nu skrivs det vldigt sllan om feminism hr.

Bde Sverige och resten av Europa har ju haft en vldig konservativ vg under de senaste ren.

De konservativa partier som i brjan kallades "populister", r nu s etablerade och stora att nstan ingen vgar kalla dem "populister" lngre.

SD r ju troligen strsta parti nu, och Sossarna fortstter att frsvagas.

Borgerliga och konservativa partier stds snart av tv tredjedelar av vljarkren.

Och de borgerliga och konservativa partierna frbereder fr nedlggning och privatisering av stora delar av public service (Sveriges Radio och SVT). Detta kommer vi att f se mer av efter nsta val, d de borgerliga och konservativa bildar regering.

S, ifall vnsterpolitik r anledningen till att du flyttat utomlands, d kan du snart arbetskraftstervandra till Sverige.

(Och naturligtvis ta med dig en sexig kinesiska, som du plockat upp under din tid i Kina.

Avsevrt bttre att lta sina barn med en sdan, att vxa upp i Sverige, n att lta dem bli hjrntvttade i det Kommunistparti-indoktrinerade kinesiska utbildningssystemet.)

Guldldern fr expatriates i Kina, var under 00-talet. Nu gr den tiden mot sitt slut, och alltfler utlnningar och utlndska fretag lmnar diktaturen Kina.

Det finns en hel trd om detta:

Kina-forumet r dtt och frre flyttar till Kina

https://www.flashback.org/t2986249

Nja, jag vet inte om jag kan hlla med om det. 90% av svenska kvinnor rstar p vnster partier enligt statistik vilket r en skam. Men man kan ju hoppas att SD vinner, vilket jag tvivlar p. Men SD r fortfarande sossar som vill ha vlfrd och hg skatt, jag r emot detta.

Hade jag flyttat tillbaka till Sverige hade jag max kunnat tjna 45-50k fre skatt vilket inte rcker till att bibehlla min levnadsstandard. I Kina med samma jobb tjnar jag 60.000 SEK efter skatt vilket r dubbelet s mycket som i Sverige.

Vad jobbar du sjlv med i Sverige om man fr frga? Men jag kanske vervger att ta hem en kinesiska om Sverige blir bttre. Saknar de svenska fjllen och maten. Men lnerna r s extremt lga i Sverige s jag ser inte hur jag skulle kunna frsrja en fru och ha roligt dessutom.
Citera
2020-04-09, 14:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nykines
Som jag delat med mig i en tidigare trd kan man tjna riktigt bra i Kina med europeiska och svenska mtt mtt (men inte lika bra som i USA). Det finns absolut mjlighet att tjna mer n i Stockholm och att ha en hgre levnadsstandard.

Det jag tnker mig nu och faktiskt fantiserar om r att vi bygger upp en svenskghetto i Shanghai, lite som judarna har sina egna kvarter i New York. Vi ska bli knda fr att jobba hrt, starta fretag, bygga stora familjer, hlla oss till oss sjlva, tala vrt eget sprk, bra klder enligt vr egen skna svenska stil.

Detta kommer bli ett allt mer attraktivt alternativ fr er i Sverige eftersom ekonomin kommer tanka och ligga nere resten av 2020, medans Kinas ekonomi redan har kommit igng igen och fretagen anstller.

Tnkte vi kan diskutera det hr lite inombrdes och lgga upp strategier fr hur vi tar ver Shanghai.

Svenskar r inte knda fr att jobba srskilt hrt. Det gnlls mest om arbetstider och komptimmar, och att allt r s jobbigt.

En svensk kommer g in ivggen och bli utbrnd utomlands

Kina r i vrigt dligt betalt, har oskra visum och Kina vill inte ha permanenta gster i sitt land.
Senast redigerad av nongming 2020-04-09 kl. 14:04.
Citera
2020-04-09, 16:59
Medlem
Citat:
90% av svenska kvinnor rstar p vnster partier enligt statistik vilket r en skam.

Det r omjligt, fr bara 39,4 % av vljarna rstar p vnsterpartier (se nedan).

Om "90% av svenska kvinnor rstat p vnsterpartier", s hade krvts att

1) vnsterpartierna minst haft 45%-igt vljarstd, och

2) inga mn alls rstat p vnsterpartier.

Citat:
S 24,9 %
V 10,2 %
MP 4,3 %

Summa 39,4 %

https://val.digital/

Citat:
Men SD r fortfarande sossar som vill ha vlfrd och hg skatt, jag r emot detta.

Jod, Sverige r en vlfrdsstat, och kommer skerligen s frbli.

Men, det kommer att bli betydligt mindre av feminist- och identitetspolitiskt trams i svenska debatten framver, det r jag ganska sker p.

Feministerna och identitetspolitikerna har redan blivit avsevrt tystare. Fr ngra r sedan (kanske ungefr d du lmnade Sverige?), s var situationen hemsk. Men det dr har redan frbttrats ptagligt. Nu kan man andas igen.

Vill dock ppeka att den politiska debatten i Kina, som jag fljer, r avsevrt mer inskrnkt och trngsynt n den svenska debatten.

Lser du ledare i kinesiska tidningar, s fr du bara rena pekpinnar frn Kinesiska Kommunistpartiet.

Extremt genomskinliga och ganska korkade klicher, r det enda man fr om man fljer den kinesiska debatten.

Citat:
Vad jobbar du sjlv med i Sverige om man fr frga?

Vill inte avslja personlig info, p Flashback.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-04-09 kl. 17:13.
Citera
2020-04-11, 07:49
Medlem
Citat:
NEJ, de r INTE ledande p mnga omrden.

Och vad baserar du det p? Jag har visat p motsatsen....
Citera
2020-04-11, 10:29
Medlem
Shanghai r vldigt tttbefolkat och saknar ren luft. Det r extremt fuktigt dr ret om mer eller mindre.
Citera
2020-04-11, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Och vad baserar du det p? Jag har visat p motsatsen....

P egen erfarenhet. Du har inte bevisat ett skit.
Citera
2020-04-11, 20:20
Medlem
Skrattar alltid gott nr folk sger jobba med vad? Diskare? Brplockare? Jag knner mnga som pluggat till ingenjr jobbat ngot r eller s sedan flyttat till kina. Varfr? Jo fr visserligen s r det en stor majoritet som tjnar dligt men tnk er dom dr personerna med bra utbildning och kompetens som ska f dom dr billiga arbetskraften att f igenom en otroligt billig men nd behlla effektiviteten och ngorlunda kvalitetsduglig.... dom dr f individerna kan tjna s otroligt mycket.

r du som person en problemlsare du gillar kanske mecka med bilar eller teknisk lagt du lser oftast problem sjlv istllet fr ringa ngon d tycker jag du ska skaffa dig en examen och flytta dit fr om du kommer in p en trainee och visar framftterna s r det mesta lst....

Visum?

Allts visar du att du r arbetsvillig och lser deras efterfrgan d har du redan kommit halvvgs sedan r det bara att sga s pass nogrannt att man: Jag r hr fr att jobba och lsa era problem. Jag r inte hr fr Svensk vgnar eller diplomat frn Svensk feminism regering. D r allting klart.
Citera
2020-04-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GetWicked
Skrattar alltid gott nr folk sger jobba med vad? Diskare? Brplockare? Jag knner mnga som pluggat till ingenjr jobbat ngot r eller s sedan flyttat till kina. Varfr? Jo fr visserligen s r det en stor majoritet som tjnar dligt men tnk er dom dr personerna med bra utbildning och kompetens som ska f dom dr billiga arbetskraften att f igenom en otroligt billig men nd behlla effektiviteten och ngorlunda kvalitetsduglig.... dom dr f individerna kan tjna s otroligt mycket.

r du som person en problemlsare du gillar kanske mecka med bilar eller teknisk lagt du lser oftast problem sjlv istllet fr ringa ngon d tycker jag du ska skaffa dig en examen och flytta dit fr om du kommer in p en trainee och visar framftterna s r det mesta lst....

Visum?

Allts visar du att du r arbetsvillig och lser deras efterfrgan d har du redan kommit halvvgs sedan r det bara att sga s pass nogrannt att man: Jag r hr fr att jobba och lsa era problem. Jag r inte hr fr Svensk vgnar eller diplomat frn Svensk feminism regering. D r allting klart.

Jo, s dr var det fr 20 r sedan i diktaturen Kina.

D var diktaturen Kinas arbetarlner fortfarande lga och internationellt konkurrenskraftiga, och mnga vsterlndska fretag ville bygga stora fabriker dr.

Sjlvfallet ville de vsterlndska fretagen ha chefer och management frn Vst, som var vl infrstdda i det egna fretagets arbetsrutiner och fretagskultur.

S fr 20 r sedan anstlldes mnga vsterlnningar, av vsterlndska fretag som ppnade fabriker i diktaturen Kina.

Men idag r diktaturen Kinas arbetarlner inte konkurrenskraftiga lngre.

Detta pga fyra decennier av ettbarnspolitik, som gjort att diktaturen Kina sedan drygt ett decennium tillbaka har snabbt minskande arbetskraft.

Och nr arbetskraften minskar i antal, s kar konkurrensen om fabriksarbetarna, och deras lner kar snabbt.

Och kar kinesiska fabriksarbetares lner, d stiger kostnaden fr att producera i diktaturen Kina, och de utlndska fretagen brjar flytta sina fabriker frn diktaturen Kina, till andra lnder med lgre lner: Vietnam, Indien, Bangladesh osv.

Och flyttar de utlndska fretagen sina fabriker frn diktaturen Kina, d kommer de att brja avskeda de vsterlndska chefer och ingenjrer som de anstllt i diktaturen Kina, eller be dem att flytta med till Vietnam eller Indien, fr att ppna nya fabriker dr.

Och det r just det som hnt under de senaste ren i diktaturen Kina: Allt fler utlndska fretag lgger ner sina fabriker dr, avskedar de lokalt anstllda i Kina, och flyttar verksamheten till andra lnder med lgre lner, och mindre politisk risk, n diktaturen Kina.
Senast redigerad av KinaTorterarSvensk 2020-04-11 kl. 21:15.
Citera
2020-04-14, 11:40
Medlem
Citat:
Det r omjligt, fr bara 39,4 % av vljarna rstar p vnsterpartier (se nedan).

Om "90% av svenska kvinnor rstat p vnsterpartier", s hade krvts att

1) vnsterpartierna minst haft 45%-igt vljarstd, och

2) inga mn alls rstat p vnsterpartier.

https://val.digital/

Jod, Sverige r en vlfrdsstat, och kommer skerligen s frbli.

Men, det kommer att bli betydligt mindre av feminist- och identitetspolitiskt trams i svenska debatten framver, det r jag ganska sker p.

Feministerna och identitetspolitikerna har redan blivit avsevrt tystare. Fr ngra r sedan (kanske ungefr d du lmnade Sverige?), s var situationen hemsk. Men det dr har redan frbttrats ptagligt. Nu kan man andas igen.

Vill dock ppeka att den politiska debatten i Kina, som jag fljer, r avsevrt mer inskrnkt och trngsynt n den svenska debatten.

Lser du ledare i kinesiska tidningar, s fr du bara rena pekpinnar frn Kinesiska Kommunistpartiet.

Extremt genomskinliga och ganska korkade klicher, r det enda man fr om man fljer den kinesiska debatten.

Vill inte avslja personlig info, p Flashback.

Jaja, men rent generallt r svenska kvinnor mer vnster och lskar invandrare, det r min erfarenhet. Och det kan jag inte acceptera.

Sverige har fin natur och god mat men de lga lnerna, hga skatterna och vrldens smsta kvinnor gr det inte till ett land som jag vill bo i. D fredrar jag diktaturen Kina.
Citera
2020-04-14, 14:47
Medlem
Citat:
Jaja, men rent generallt r svenska kvinnor mer vnster och lskar invandrare, det r min erfarenhet. Och det kan jag inte acceptera.

Sverige har fin natur och god mat men de lga lnerna, hga skatterna och vrldens smsta kvinnor gr det inte till ett land som jag vill bo i. D fredrar jag diktaturen Kina.

r inte du invandrare i diktaturen Kina, och sover runt med lokala kvinnor som lskar invandrare?
Citera
2020-04-17, 09:12
Medlem
Citat:
r inte du invandrare i diktaturen Kina, och sover runt med lokala kvinnor som lskar invandrare?

Det r skillnad, jag har 130 i IQ medan afrikanerna i Sverige har 80 i IQ. Mina gener frbttrar genpoolen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in