Citat:
Ursprungligen postat av
D_V_S
Ska till att laga kvällsmat och då blir det köttstekar i stekpanna med smör. Och kom då att tänka på en reklam jag såg för några månader sedan där staden uppmanade en att tänka på fettet. Anledningen var för att tydligen så är fettet dåligt för rören och bildar stora fettklumpar som är dyra att få bort.
Efter att jag läst detta brukar jag numera ta mycket papper och dra i stekpannan efter den har kallnat något och sedan spolar jag ner pappret eller så kastar jag det i matavfallspåsen.
Nu undrar jag om det finns kanske ett lättare - och billigare - sätt att göra sig av med fettet utan att den blir för negativt för staden.
Jag har inget problem med att slösa papper på det, men jag misstänker att många inte bryr sig om fettproblemet och jag vill inte som en av få stå där med ett drypande papper och bidraga till ett bra samhälle.
Jag gör som du och torkar ur fettet och slänger papperet. Är det mycket fett så häller jag ut det i nån burk/förpackning som ska kastas. Vill absolut inte ha skiten i ledningarna, kleggar väl igen vattenlåset på nolltid dessutom. Har tyvärr ingen bättre lösning, men du är i alla fall inte ensam!