• 3
  • 4
2020-05-08, 18:56
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Får inte ångest men ibland kommer tankar på vad jag gjorde när jag inte hade dator och mobilen.
Det är timmar som jag spenderade på helt andra saker som idag inte alls får lika mycket tid.
Levde ett helt annat liv då också, i och för sig.

Riktigt illa är det när man liksom glömt att det fanns ett liv innan det där skärmlivet tog vid med all ångest. Man ser bara det där livet, ett liv där man faktiskt är väldigt ledsen väldigt stor del av tiden.
Citera
2020-05-08, 20:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vQCJMvvh
Gör som din farfar då och sluta gnäll.

Var vänlig och avlägsna dig ifrån detta forum. TS ställer en av de intressantaste frågeställningarna någonsin på Flashback och du bidrar ingenting med sånt där snack.

Jag känner likadant TS. Tiden innan internet var så mycket mer fantastisk och man hade äkta vänner och gjorde saker ute istället för att sitta framför en skärm.

Skulle lätt klara mig utan internet faktiskt. Men nu är det så här.
Citera
2020-05-08, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
Riktigt illa är det när man liksom glömt att det fanns ett liv innan det där skärmlivet tog vid med all ångest. Man ser bara det där livet, ett liv där man faktiskt är väldigt ledsen väldigt stor del av tiden.

Citat:
Ursprungligen postat av Robeloto
Var vänlig och avlägsna dig ifrån detta forum. TS ställer en av de intressantaste frågeställningarna någonsin på Flashback och du bidrar ingenting med sånt där snack.

Jag känner likadant TS. Tiden innan internet var så mycket mer fantastisk och man hade äkta vänner och gjorde saker ute istället för att sitta framför en skärm.

Skulle lätt klara mig utan internet faktiskt. Men nu är det så här.

Jag tycker det här är intressant att diskutera. Så sent som 2008 lade folk kanske 30min på mobilen. Idag kanske 4 h. Det är en enorm förändring.
Citera
2020-05-08, 21:52
Medlem
HuldumeyStones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av psvinggr94
Jag tycker det här är intressant att diskutera. Så sent som 2008 lade folk kanske 30min på mobilen. Idag kanske 4 h. Det är en enorm förändring.

2008, på den tiden kunde det gå dagar utan att jag brydde mig om min mobil. 2-3 år sen kanske och jag började använda min mobil dagligen. Vad jag använder nätet till har också förändrats till det sämre med åren. Förr letade jag åtminstone efter ”information” på något sätt. Läste saker, sökte efter fakta om sånt som intresserar mig. Sen blev det mer forum och sociala nätverk. För mig har det hjälpt lite att inte ha så mycket appar för sociala nätverk nu. Sen är jag skeptisk till när man fastnar i ”nätverk” med okända människor och användare också. Alltså ett sånt här forum kan vara jättebra men om det blir för mycket så är det för min del inget vidare. Då får jag bara ångest och blir depressiv tillslut.
Citera
2020-05-08, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HuldumeyStone
2008, på den tiden kunde det gå dagar utan att jag brydde mig om min mobil. 2-3 år sen kanske och jag började använda min mobil dagligen. Vad jag använder nätet till har också förändrats till det sämre med åren. Förr letade jag åtminstone efter ”information” på något sätt. Läste saker, sökte efter fakta om sånt som intresserar mig. Sen blev det mer forum och sociala nätverk. För mig har det hjälpt lite att inte ha så mycket appar för sociala nätverk nu. Sen är jag skeptisk till när man fastnar i ”nätverk” med okända människor och användare också. Alltså ett sånt här forum kan vara jättebra men om det blir för mycket så är det för min del inget vidare. Då får jag bara ångest och blir depressiv tillslut.

Japp! Instämmer i allt du säger. Tar och loggar ut nu! Gör det du med! Så hörs vi om ett par dagar/veckor. Man behöver inte vara tillgänglig 24/7
Citera
2020-05-10, 13:16
Medlem
HuldumeyStones avatar
Ibland behövs kanske bara en eller två små puffar så är man ändå automatiskt ett steg längre bort från all otäck jävla skärmtid. Tycker mycket på nätet är en så falsk värld där det typ är ok att säga till någon att man vill skära sönder henne och komma undan med det fast det är rätt obehagligt att få höra sånt. Ska verkligen försöka logga ut nu till en värld där man kan göra saker man mår bra av utan folk som gör och vill att man råkar illa ut och säger att man ska skäras sönder. Jag vill bort från nätet och jag vill så mycket annat också typ köpa mig en liten hund, kunna säga ärligt ”att jag vill ha en hund” och stå för det jag verkligen vill och prata om det med människor som inte säger att de vill skära sönder min hud med en slö kniv, typ. För vad är det för en värld, dagens nät, där uttrycket ”jag vill skära sönder din hud” är ok och uttrycket ”jag vill köpa en hund” inte är det? Det är då inte längre en värld jag litar på. Jag har nog kanske aldrig gjort det. Var och en blir visst salig på sin tro.
Senast redigerad av HuldumeyStone 2020-05-10 kl. 13:43.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in