Citat:
Ursprungligen postat av
DoPeX-C
Jag kollar mycket Youtube varje morgon någon timma sen en del när jag kommer hem. Den senaste veckan var jag hemma på grund av något osynligt som alla snackar om.. Senaste 7 dagarna 38tim 30min. Genomsnittet är 5tim 30min/dag.. Jag är fullt medveten om hur det påverkar människor psyke och iPhone och android har blivit en symbios för människor det är som om det är en del av dom själva och kan inte vara utan.
Det stämmer verkligen och exempel på hur pass långt den 'symbiosen' har gått är det faktum att det numera till och med finns rehabiliteringscenter för Mobilberoende;
https://www.shape.com/lifestyle/mind...going-rehab-it
Som vem som helst som studerar mobilnyttjare på stan kan se, så är av någon anledning unga kvinnor de som är de värsta mobilbrukarna och följande studie fann att unga kvinnor i snitt spenderar 10 timmar om dagen med sina mobiler;
Citat:
A study out of Baylor University found that female college students spend an average of ten hours a day interacting with their cell phones-mainly surfing the internet and sending 100-plus texts a day. That's also far more time than they reported spending with friends. Even more startling, 60 percent of people surveyed confessed to feeling addicted to their devices.
(Från länk ovan)
Jag läste någon artikel för ett tag sedan, eller om det var utdrag ur en artikel, där flera individer som var ledande i mobilutvecklingen berättade hur de nu såhär i efterhand känner djup ånger över att någonsin ha varit med och införa denna, då de ansåg att utvecklingen har förstört en hel generation istället för att bli den gåva som de ursprungligen visionerade att den skulle bli.