2020-04-15, 16:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
I rest my fuckin' case.

Har du glömt vad du satt och påstod och antydde i inlägg efter inlägg för bara några minuter sen?

Du kanske kan citera det istället? Så det inte bara är ett fantasiscenario eller missförstånd från din sida. jag förklarar/förtydligar gärna om så är fallet.
Citera
2020-04-15, 16:28
Medlem
Citat:
Ja svensken är nästintill självutplånande.

...känna medlidande för arbetarna i cobolt-gruvorna i Kongo...

De kommer skylla på varandra för att återigen dra in "oss" i en meningslös vänster-höger debatt som leder till noll.

Jag kan visst känna sympati för kongoleserna, men bedriver man gruvdrift med stenåldersmetoder får man en ekonomi på stenåldersnivå. Det är inte svårare än så.

Denna gången hade alla fel, det var väl Borg som la ner beredskapslagrerna 2008.

Jag vet inte om Jimmie-boy sagt något direkt, hans fokus är ganska ensidigt.

Men jag tror debatten kommer skifta mot ett lite mer tydligt fokus på våra egna problem. Men osvuret är såklart bäst.
Citera
2020-04-15, 16:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så bra. Då kan man slippa läsa arga mer eller mindre sjuka inlägg här från dig fortsättningsvis då!

Snickesnack. Du gillar mig.
Citera
2020-04-15, 16:52
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Vill du att jag ska försöka svara för alla kvinnor, för "feministerna" eller bara för mig själv? Eller för alla tre?
Börja med att se vad du har för likheter. Du är väl kvinna?
Är du också feminist, eller har du som så många feminister redan, förstått att feminism 2020 är skogstokiga psykfall utan varken mening eller mål?
Du är helt fri att tolka som du vill här.
Citera
2020-04-15, 17:30
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Jag kan visst känna sympati för kongoleserna, men bedriver man gruvdrift med stenåldersmetoder får man en ekonomi på stenåldersnivå. Det är inte svårare än så.

Denna gången hade alla fel, det var väl Borg som la ner beredskapslagrerna 2008.

Jag vet inte om Jimmie-boy sagt något direkt, hans fokus är ganska ensidigt.

Men jag tror debatten kommer skifta mot ett lite mer tydligt fokus på våra egna problem. Men osvuret är såklart bäst.

Situationen i Kongo är lite mer komplicerad än så, med privatägda miliser osv. Bara att följa pengarna så att säga.

Råder full konsensus angående resten. Jag hoppas också att det blir mer fokus på inhemska problem. Att "svensken" vaknar och inser att vår solidariska natur blivit enormt utnyttjad både av parasiter från Mellanöstern/Marocko/Afghanistan osv och av parasiter bland makteliten. Jag känner sympati för de syrier som blev utbombade, men de utgjorde bara 40% av flyktingvågen 2015/2016.

Jag hoppas verkligen inte att den nyvunna populariteten för Socialdemokraterna håller i sig. De har sålt ut sig fullständigt och ska inte räddas kvar pga coronakrisen och gamla meriter.
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-15 kl. 17:36.
Citera
2020-04-15, 17:33
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Börja med att se vad du har för likheter. Du är väl kvinna?
Är du också feminist, eller har du som så många feminister redan, förstått att feminism 2020 är skogstokiga psykfall utan varken mening eller mål?
Du är helt fri att tolka som du vill här.

Ja jag är kvinna. Och anti-antifeminist. Älskar män. Strävar också efter en minimalistisk livsstil, men unnar mig en caffe latte på stan ibland.
Citera
2020-04-15, 17:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av abominative
Jag skulle vilja fråga er hur ni tror att feminism och jämställdhet påverkat Sveriges förmåga att hantera coronakrisen. Tror ni att det har någon betydelse att det är många känslostyrda naiva kvinnor, varav många är feministbimbosar, vid maktpositioner? Har uppskrämda, lättstyrda kvinnor med mindre hjärnor samma förmåga att styra upp en beredskap och agera i samhällets intresse som rationella logiskt tänkande handlingskraftiga vita män i en kris som denna?

Allting kvinnor rör vid förstör de. ALLT.
Citera
2020-04-15, 18:27
Avslutad
Citat:
Ja jag är kvinna. Och anti-antifeminist. Älskar män. Strävar också efter en minimalistisk livsstil, men unnar mig en caffe latte på stan ibland.

Gillat dig från get go.
Citera
2020-04-15, 19:11
Medlem
Citat:
Situationen i Kongo är lite mer komplicerad än så, med privatägda miliser osv. Bara att följa pengarna så att säga.

Råder full konsensus angående resten. Jag hoppas också att det blir mer fokus på inhemska problem. Att "svensken" vaknar och inser att vår solidariska natur blivit enormt utnyttjad både av parasiter från Mellanöstern/Marocko/Afghanistan osv och av parasiter bland makteliten. Jag känner sympati för de syrier som blev utbombade, men de utgjorde bara 40% av flyktingvågen 2015/2016.

Jag hoppas verkligen inte att den nyvunna populariteten för Socialdemokraterna håller i sig. De har sålt ut sig fullständigt och ska inte räddas kvar pga coronakrisen och gamla meriter.

Där är gruvbolag i Kongo sedan gammalt. Nu tänker jag på bilder på SVT där befolkningen bokstavligen grävt ett hål i marken och hissar ner sig med rep för att gräva fram kobolthaltig malm.

Rep, hacka och spade. Så på annan SVT visade man gruvor där man grävde fram flinta i England. Samma produktionsmetod.

Men att det finns rövarföretag där man kan muta presidenten... är det något vi skall känna ansvar för?
Citera
2020-04-15, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Föärhindar inte att jämlikhet och jämställdhet skyddar samhället.

Hur skyddar jämlikhet och jämställdhet människor i en pandemi?
Citera
2020-04-15, 20:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Hur skyddar jämlikhet och jämställdhet människor i en pandemi?

Att du ens bryr dig att svara floskelmaskinen..
Citera
2020-04-15, 21:17
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Där är gruvbolag i Kongo sedan gammalt. Nu tänker jag på bilder på SVT där befolkningen bokstavligen grävt ett hål i marken och hissar ner sig med rep för att gräva fram kobolthaltig malm.

Rep, hacka och spade. Så på annan SVT visade man gruvor där man grävde fram flinta i England. Samma produktionsmetod.

Men att det finns rövarföretag där man kan muta presidenten... är det något vi skall känna ansvar för?

Jag pratade om solidaritet och medlidande. Det är frivilligt att känna med sina medmänniskor.

Ansvar har vi såtillvida att vi kan påverka rövarföretagen via vår konsumtion.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in