2020-04-15, 08:49
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Läste igenom dina länkar. Två av dem handlar om att människor utnyttjar strömningstjänsterna (Netflix mfl.) och Facebook mer nu i coronakrisen. Antagligen för att fler jobbar hemifrån, sitter i självvald karantän eller pga sjukdom osv. Människor har helt enkelt mer tid att spendera. Ingenting, absolut ingenting om att kvinnor utnyttjar dessa tjänster mer än män pga att kvinnor jobbar mindre än män.

Den tredje länken avhandlar arbetstid. Män arbetar 5,5 timmar mer per vecka än kvinnor. Sen innan vet vi att kvinnor vabbar mer, går oftare ner i arbetstid under småbarnsåren osv.

Har ingen aning om varför du antydde att kvinnor tittar mer på Netflix och Facebook för att de jobbar färre timmar än män. Och sen postar tre länkar som inte alls är relevanta för det du antyder.

Osammanhängande.

Underlag till mitt påstående att vården är kvinnodominerad:

https://lakartidningen.se/aktuellt/nyheter/2019/03/kvinnorna-i-klar-majoritet-inom-flera-vardyrken/

Ja nått gör väll de 22% som saknar barn eller 39% som lever som singlar på sin "lediga tid",
Det tycks dock som att män utsättas för smittan i högre utsträckning (och som en naturlig följd dör i större utsträckning) Kan det va så att kvinnor inom vården i synnerhet drar ner snittet i arbetstid/v för kvinnor som grupp.?

Jag förstår inte vad du tycker är osamhängande? Att kvinnor jobbar mindre än män som grup?
det är ju en rimlig förklaring till varför män smittas i högre utsträckning?
Citera
2020-04-15, 09:21
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Förklaring till vad? Hur lyder frågan?
Jag ska göra detta extra enkelt för dig och låta denna fråga och diskussion utgöra bas. Så du kan behålla trosorna på tills du åtminstone hunnit tänka till lite.[quote]
https://www.facebook.com/domesticviolenceawarenessaustralia/photos/a.1700478406846642/2689057341322072/?type=3&theater&ifg=1
Citat:
Du skrev att vita män är den nya "niggern". DU.

Har du svårt för att stå för vad du skriver här, speciellt när du får mothugg? Eller glömmer du helt enkelt vad du skriver om från inlägg till inlägg?
Jag har ingenstans ändrat mig på en enda punkt.
Om du inte förstår eller anser att mitt budskap är otydligt, kanske du ska läsa det igen och om det fortfarande är oklart, fråga vad jag menar?
Män har alltid varit "ganska" okej med att offra sig för kvinnor och släppa fram dem, men när ni slutar se det eller utnyttjar det för att gynna er själva eller skapa en överhöghet, som nu skett i snart 40 år, kommer det naturliga bakslaget som ett brev på posten.
Det finns en naturlig fördröjning på sånt.
Se negrerna som släpptes fria för över hundra år sen, men som fortfarande kräver ersättning för slaveriet. , se judarna som fortfarande kräver respekt för utrotningen. Se indianerna som fortfarande kräver upprättelse för folkmorden, osv.
Om feminister som grupp sätter i system att trycka ner män och gynna sig själva och sin grupp på deras bekostnad på orättvisa grunder kommer såren av det ta lång tid att läka.

Nu kan du fråga dig om min analys är sann eller har en poäng och om den möjligheten finns att män och kvinnor för lång tid kommer vara som hund och katt nu, eller om du fortfarande anser att du har mer att kräva av "manligheten" eller att de fortfarande är skyldiga dig nånting.

Du kan göra ett snabbtest på detta.
Nämn en sak du fortfarande anser att "män" är skyldiga att dela med sig till dig eller "er" som grupp.

Du kan göra ett snabbtest till: Vad är det feminismen vill åstadkomma? Jämlikhet har vi enligt lag sen slutet av sjuttiotalet.

Att vi är olika kan ingen lag "rätta till". Vi är alla olika.
Senast redigerad av GaylordYanker 2020-04-15 kl. 09:35.
Citera
2020-04-15, 12:28
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Har du väldigt svårt med läsförståelsen?
Du håller med om att män drabbas hårdast, men protesterar när jag säger att tre av fyra som dör i covid-19 är män?

Eller var ditt problem angående Strandhäll och Fritzons debattinlägg som var ett rent klipp och klistra från i februari?
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/annika-strandhall-om-hatet-pa-natet-som-kvinna-drabbas-man-hardare
"På nätet drabbas kvinnor hårdast"?
Jag säger "hennes man".

De är dock inte de enda s-kvinnorna som gått för långt.
En av dessa har hand om jämställdheten i FN: https://www.aftonbladet.se/debatt/a/g7nBWk/kvinnor-drabbas-extra-hart-av-coronakrisen

Jag har inte protesterat mot det påståendet överhuvudtaget. Vi lägger ner nu, går uppenbarligen inte att diskutera någonting.
Citera
2020-04-15, 12:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Bitter? Nå. Jag tycker det har ordnat sig ganska bra faktiskt. Jag har liten saknad efter sladderkärringar som våldför sig på mig och trivs riktigt bra med mitt liv som jag har nu. ..förutom reseförbud då (vilket får både mig och frugan att gå upp i limningen)

Så bra. Då kan man slippa läsa arga mer eller mindre sjuka inlägg här från dig fortsättningsvis då!
Citera
2020-04-15, 13:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Ja nått gör väll de 22% som saknar barn eller 39% som lever som singlar på sin "lediga tid",
Det tycks dock som att män utsättas för smittan i högre utsträckning (och som en naturlig följd dör i större utsträckning) Kan det va så att kvinnor inom vården i synnerhet drar ner snittet i arbetstid/v för kvinnor som grupp.?

Jag förstår inte vad du tycker är osamhängande? Att kvinnor jobbar mindre än män som grup?
det är ju en rimlig förklaring till varför män smittas i högre utsträckning?

Ja på sin lediga tid tror jag också att barnlösa och singlar gör något.

Ja majoriteten som dör av covid-19 är äldre män. Många pensionärer.

Nej jag tror inte att kvinnor som är yrkesverksamma specifikt inom vården drar ner snittet.

Nej jag ifrågasatte inte att kvinnor jobbar 5,5 timmar mindre per vecka än män.

Just med covid-19 så (smittas) och dör många äldre i pensionsåldern. De jobbar alltså inte. Så jag ser inget samband mellan att män jobbar 5,5 timmar mer per vecka än kvinnor.
Citera
2020-04-15, 13:15
Avstängd
Citat:
Ja på sin lediga tid tror jag också att barnlösa och singlar gör något.

Ja majoriteten som dör av covid-19 är äldre män. Många pensionärer.

Nej jag tror inte att kvinnor som är yrkesverksamma specifikt inom vården drar ner snittet.

Nej jag ifrågasatte inte att kvinnor jobbar 5,5 timmar mindre per vecka än män.

Just med covid-19 så (smittas) och dör många äldre i pensionsåldern. De jobbar alltså inte. Så jag ser inget samband mellan att män jobbar 5,5 timmar mer per vecka än kvinnor.

så då håller du med mig om att män smittas i större utsträckning pga av att de utsätts för större risker.
men du tror inte det är för att kvinnor som grupp jobbar 20% mindre än män, men du kan inte förklara varför (utan att ljuga eller fabricera) ?

covid-19 smittar väll alla lika mycket, det är väll bara det att gamla och folk med bakomligande sjukdomar / försvagat imunförsvar dör oftare i det. (de hinner heltenkelt inte bekämpa viruset innan lunginflamationen dränker dem)

så kvinnor i vården jobbar bara 20% mindre än män i vården, ja det får jag ge dig rätt . du har ju statestik som pekar på det.

förstår inte varför du citerade mig från början, du tycks hålla med om att anledningen till att män smittas i högre utsträckning är för att de inte isolerat sig i samma utsträckning.
Citera
2020-04-15, 13:18
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Med 'nigger' menar han givetvis den kuvade mannen. Vi vassa, utmanande, uppfinningsrika och de som faktiskt får det att kittla till i bäret hos er har lämnat och lämnar i massor..

Vi vita män och kvinnor lever på kuvade människors underbetalda arbete och misär ja. Men varken vita män eller kvinnor som grupp är kuvade. Sen beror det på hur man ställer sig till det moderna samhället. Man behöver inte konsumera allt som man inte behöver till exempel. Målet borde vara att äga sitt eget liv.
Senast redigerad av Jenny9 2020-04-15 kl. 13:36.
Citera
2020-04-15, 13:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
så då håller du med mig om att män smittas i större utsträckning pga av att de utsätts för större risker.
men du tror inte det är för att kvinnor som grupp jobbar 20% mindre än män, men du kan inte förklara varför (utan att ljuga eller fabricera) ?

Jag förklarade precis varför jag inte ser något samband. Vilka större risker tar män i pensionsåldern menar du?

Citat:
covid-19 smittar väll alla lika mycket, det är väll bara det att gamla och folk med bakomligande sjukdomar / försvagat imunförsvar dör oftare i det. (de hinner heltenkelt inte bekämpa viruset innan lunginflamationen dränker dem)

Precis.

Citat:
så kvinnor i vården jobbar bara 20% mindre än män i vården, ja det får jag ge dig rätt . du har ju statestik som pekar på det.

Fast i undersökningen som du länkade till hade de inte tittat specifikt på vården.

Citat:
förstår inte varför du citerade mig från början, du tycks hålla med om att anledningen till att män smittas i högre utsträckning är för att de inte isolerat sig i samma utsträckning.

Nej det håller jag inte med om, det är inte heller det jag har bemött. Jag har ingen aning om hur mycket eller lite folk har isolerat sig nu i coronakrisen. För äldre som bor på äldreboenden är det nog svårt att isolera sig 100%.
Citera
2020-04-15, 13:50
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Fast det där är ju inte sant.

Avvecklingen av beredskapslagren har inte med det att göra utan sammanfaller med avvecklingen av invasionsförsvaret.

Vad är extremkapitalistiskt i Sverige?

Har detta med den feministiska regeringen att göra och att "miljarders miljarder" har lagts på genus och hbtq istället enligt dig? Frågar av ren nyfikenhet.
Citera
2020-04-15, 13:55
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Så bra. Då kan man slippa läsa arga mer eller mindre sjuka inlägg här från dig fortsättningsvis då!

Vi får hoppas på det bästa, men inte ens Allah verkar kunna lindra de mest bittra själarna.
Citera
2020-04-15, 14:01
Medlem
Citat:
Har detta med den feministiska regeringen att göra och att "miljarders miljarder" har lagts på genus och hbtq istället enligt dig? Frågar av ren nyfikenhet.

Nej.
Citera
2020-04-15, 14:07
Medlem
Citat:
Vi vita män och kvinnor lever på kuvade människors underbetalda arbete och misär ja. Men varken vita män eller kvinnor som grupp är kuvade. Sen beror det på hur man ställer sig till det moderna samhället. Man behöver inte konsumera allt som man inte behöver till exempel. Målet borde vara att äga sitt eget liv.

De får betalt för sin produktivitet baserat på en handel efter tillgång och efterfrågan. Huruvida de är kuvade är tveksamt. Vi hade levt bättre i vår del av världen om även de hade högre produktivitet.

Många vita lever i fattigdom och 100-tals miljoner "gula" är rika. Mängder av "bruna" är rika utan att arbeta nämnvärt.

Hur förklarar du det? Är du säker på att hudfärg är en väsentlig förklaringsmodell??

Vilken kategori tillhör araberna? Japanerna? Är även de föremål för "Vit Skuld"-teorin?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in