Citat:
Ursprungligen postat av
Moment22x22
Lägg ner tramset om ditt finansierande av andra människor. Skulle inte tro att du är en sån extrem höginkomsttagare.
Det är enkel matematik, men jag lägger ingen värdering i det, it is what it is.
Men synd att den går till genusstudier och feminitska studiecirklar, medans pandemier bekämpas med pappershandukar och inkompetens.
Citat:
Ja det är klart att alla kan välja bort att arbeta i offentlig sektor pga lönen. Då har jag en fråga till dig. Om du nu eftersträvar att kvinnor ska jobba exakt som män gör, och ingen behöver ju jobba i offentlig sektor, tror du att vi kommer ha någonstans att göra av barnen under dagarna?
Eller du tänker att allting ska privatiseras så att lönerna går upp?
Betänk också äldreboenden. Var ska de gamla ta vägen?
Du har lite att fundera på här.
Fundera på vad? du har ju redan besvarat frågan själv, eller menar du på att staten är bäst på vård, skola och omsorg? bitch plz.
Staten har ett samhällskontrakt att uppfylla, de kanske skulle göra det, (nej det är inte att stryka psykopoatiska vänsterkvinnor på ryggen medans de genomför sin 6 abort för året...)
Lönerna behöver inte gå upp om skatten går ner. visst vi kan inte finansiera lika många ickefungerande byrakratier, typ arbetsförmedligen, jämställdhetsdepertementet, 10`000 tals babbeluringar, socialförvaltningen, msb, södertörns högskola osv, men det betyder inte att vi inte kan ha dem kvar. vi behöver bara inte vara bäst på att vara sämst.
privata dagis?, kooperativ?, barnflickor? kanske föräldrarna ska ta hand om sina barn? om skatten sänks och en inkomst duger?,
i sverige är skatten så hög så 2 heltidsarbetande föräldrar i regel inte har något annat VAL än att dumpa 1åringen på dagis. DET ÄR SJUKT.
Här har jag gått och trott att feminister iafall hade fantasi, verkar som det bara är dålig moral och ondska.
Om du tycker att staten ska rädda dig så är du redan körd, om du redan är körd så ska staten rädda dig.
Citat:
Och ja jag vill påstå att det är tuffare mentalt att arbeta med sjuka människor, döende människor än vad det är att vända papper på ett kontor eller klicka på en dator.
Varför då? döden är den mest naturliga delan av livet.
Life is hard, men visst, ska vi som "the top 10%" (alla kategorier) sitta har och tycka synd om oss själva så antar jag att vi förtjänar det förfall vi skapar, det är ju här en bra inkomst hjälper, för då kan man alltid resa sig up och lämna det,
Det är fö vad välutbildade invandrare gör, efter att de landat i sverige, det är därför alla Löfvens läkare och ingenjörer lyser med sin frånvaro, de stack till england usa och canada, och de gjorde rätt, pumpa in 60% av varje intjänad kr rätt in i stadskassan. bara för att little jinder inte ska behöva bomma sin stående abort....kul....