2020-04-06, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av enhalvboj
Hur vanligt då? Alltså att någon blir attackerad för att den är svensk eller falskanmäld för våldtäkt för att han är vit man? Backa upp dina påståenden.
Väldigt vanligt. I kombination med "raaaaaaasism" om en svensk man ingriper och uppvisar civilkurage i den alltmer söndervittrade multikultifeministiska staden. Skämtar du med mig eller?
Citera
2020-04-06, 21:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av totalattack
Väldigt vanligt. I kombination med "raaaaaaasism" om en svensk man ingriper och uppvisar civilkurage i den alltmer söndervittrade multikultifeministiska staden. Skämtar du med mig eller?

Så inga källor eller siffror på hur vanligt det är? Mer din känsla alltså...
Citera
2020-04-06, 21:12
Medlem
Citat:
Så inga källor eller siffror på hur vanligt det är? Mer din känsla alltså...
Du är bra dum i huvudet du. En nyttig idiot. Känner du själv, att det skulle vara möjligt med statistik du efterfrågar i dagens Sverige? Jag vill att du ärligt funderar på och svarar, om du tror att det är vanligare med rasistbrott mot invandrare från svenskar mot invandrare än viceversa procentuellt sett?
Citera
2020-04-06, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manocaust-survivor
Hahaha, så det låter när argumenten tar slut för er feminazis! Det är män som bestämmer, så allt är ju deras fel! Skitsamma om det är mest män som dör i corona, det är ju män som bestämmer, så det är deras eget fel om de dör! Ni feminazis skäms verkligen inte för ert manshat.

Män kanske oftare blir president eller statsminister, men det är kvinnor som kontrollerar vårdapparaten! Glöm inte det.

Men herregud din hysteriskt paranoide fan, det finns en massa teorier att fundera på om du bara använder Google, varav ingen ens nuddar vid tanken att det skulle handla om en gigantisk, världsomspännande, feministisk konspiration för att ta död på så många män som möjligt (samtidigt som underligt nog en jävla massa kvinns dör också, som collateral damage antar jag att du tror.). Läs på och sitt inte där och fantisera ihop skräckscenarier! Här har du en artikel t.ex som tar upp flera varianter än rökning:
https://www.france24.com/en/20200331-coronavirus-why-do-more-men-die-of-covid-19-than-women

Ännu vet ingen varför det är så just nu, eller tidigare med influensor och andra sjukdomar. Forskning pågår och förhoppningsvis får vi ett svar som kan ge en väg till att få ner dödstalen.

Nu får du ta och lugna ner dig innan du imploderar helt i onödan pga dina totalt grundlösa fördomar och din rädsla. Det är du själv som drabbas mest av ditt hat när du tror att kvinnor fungerar som du själv.
Citera
2020-04-06, 21:14
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manocaust-survivor
Men din jävla dumfitta jag pratar inte om vilka som blir sjuka. Det handlar om att av de som blir sjuka så har män betydligt större risk att dö. Du kan få siffror här:

https://www.statnews.com/2020/03/03/who-is-getting-sick-and-how-sick-a-breakdown-of-coronavirus-risk-by-demographic-factors/

Män och kvinnor blir alltså sjuka ungefär lika ofta, men andelen dödsfall bland män är mer än 60% högre! Förklara det din ljugande feministfitta! Är det bara män som spelar offer!?

Ni argumenterar ohederligt. Jag har inte sagt ett knyst om judar eller att feminister på något sätt skulle ha startat viruset i Kina. Vad jag säger är att män får sämre vård för att vi lever i ett gynocentriskt samhälle. Det är därför mycket fler män dör av viruset. Bemöt vad jag faktiskt skriver ditt jävla sliddjur! Eller du kanske inte kan komma på någon ny hittepåförklaring? Kanske väntar du på att någon av dina genusvetare ska komma med en förklaring på hur allt är männens fel igen?

Det kan också vara så att viruset rent biologiskt är farligare för män. Det är inte ovanligt att hitta skillnader mellan könen inom det medicinska.

Är det inte dumdristigt att anta att det beror på global diskriminering i sjukvården?
Citera
2020-04-06, 21:16
Avstängd
Citat:
Du är bra dum i huvudet du. En nyttig idiot. Känner du själv, att det skulle vara möjligt med statistik du efterfrågar i dagens Sverige? Jag vill att du ärligt funderar på och svarar, om du tror att det är vanligare med rasistbrott mot invandrare från svenskar mot invandrare än viceversa procentuellt sett?

Japp. Statistik kring falskanmälningar borde finnas. Sen gällande statistiken du vill att jag ska sitta och känna fram angående vad som är vanligast så: ingen aning eftersom jag, liksom som du, inte har sett någon statistik på det.
Citera
2020-04-06, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Men herregud din hysteriskt paranoide fan, det finns en massa teorier att fundera på om du bara använder Google, varav ingen ens nuddar vid tanken att det skulle handla om en gigantisk, världsomspännande, feministisk konspiration för att ta död på så många män som möjligt (samtidigt som underligt nog en jävla massa kvinns dör också, som collateral damage antar jag att du tror.). Läs på och sitt inte där och fantisera ihop skräckscenarier! Här har du en artikel t.ex som tar upp flera varianter än rökning:
https://www.france24.com/en/20200331-coronavirus-why-do-more-men-die-of-covid-19-than-women

Ännu vet ingen varför det är så just nu, eller tidigare med influensor och andra sjukdomar. Forskning pågår och förhoppningsvis får vi ett svar som kan ge en väg till att få ner dödstalen.

Nu får du ta och lugna ner dig innan du imploderar helt i onödan pga dina totalt grundlösa fördomar och din rädsla. Det är du själv som drabbas mest av ditt hat när du tror att kvinnor fungerar som du själv.

Håll nu käften och sitt ner på din fitta, hjärtat. Lugna ner dig lite i östrogenpsykosen. Sverige hade mått så bra idag, i Corona-krisen, om kvinnan aldrig fått sätta sin fot i det offentliga rummet med sin känsloaktivism. Det är ert fel att Sverige faller sönder. Fatta att vi går in i en global ekonomisk depression och Sverige är beväpnade med några hundra tusen analfabetiska kvinnohatande flyktingar och genuspsykotism.
Citera
2020-04-06, 21:20
Medlem
Citat:
Japp. Statistik kring falskanmälningar borde finnas. Sen gällande statistiken du vill att jag ska sitta och känna fram angående vad som är vanligast så: ingen aning eftersom jag, liksom som du, inte har sett någon statistik på det.
Du har inte hängt med och noterat hur korrupt Sverige hanterar falskanmälningar inom rättsväsendet alltså? Svenskt rättsväsende är sönderpolitiserat. Men om Sverige faller sönder så försvinner skyddsnätet, undrar hur många poliser som själva tror på, står ut med och vill efterleva svenskt rättssystem idag. Hoppas för allt vad du har att Sverige inte går in i en ekonomisk depression nu, då blir du jagad på gatan. Du lär inte få mycket hjälp av NÅGON.
Citera
2020-04-06, 21:22
Avstängd
Citat:
Du har inte hängt med och noterat hur korrupt Sverige hanterar falskanmälningar inom rättsväsendet alltså? Svenskt rättsväsende är sönderpolitiserat. Men om Sverige faller sönder så försvinner skyddsnätet, undrar hur många poliser som själva tror på, står ut med och vill efterleva svenskt rättssystem idag. Hoppas för allt vad du har att Sverige inte går in i en ekonomisk depression nu, då blir du jagad på gatan. Du lär inte få mycket hjälp av NÅGON.

Du har nog inte hängt med om att man backar upp sina påståenden med källor.
Citera
2020-04-06, 21:28
Medlem
Citat:
Du har nog inte hängt med om att man backar upp sina påståenden med källor.
Är det svårt att googla sig till common knowledge själv? Om man nu levt i glasburken och inte tagit till sig verkligheten i landet senaste decennierna. Vissa saker är helt enkelt grundläggande mininivå för att ens vara debattvärdig. Når du dit eller vill du vara någon form av halvfitta som tror på vad du läser i hela ditt liv?
Citera
2020-04-06, 21:30
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Är det svårt att googla sig till common knowledge själv? Om man nu levt i glasburken och inte tagit till sig verkligheten i landet senaste decennierna. Vissa saker är helt enkelt grundläggande mininivå för att ens vara debattvärdig. Når du dit eller vill du vara någon form av halvfitta som tror på vad du läser i hela ditt liv?

Du blandar ihop saker. Det som diskuterades var orsaken till att covid19 är farligare för män.

Att vi har en genuspsykos och hundratusentals ointegrerade invandrare från kaosländer betyder inte att mäns överrepresentation i dödsfall av covid19 beror på könsdiskriminering.

Ska ni tänka såhär dåligt så gör ni rörelsen en otjänst och gör bättre i att hålla tyst.

Fram med källa eller acceptera att ni inte vet vad överrepresentationen beror på.
Citera
2020-04-06, 21:31
Medlem
Citat:
Håll nu käften och sitt ner på din fitta, hjärtat. Lugna ner dig lite i östrogenpsykosen. Sverige hade mått så bra idag, i Corona-krisen, om kvinnan aldrig fått sätta sin fot i det offentliga rummet med sin känsloaktivism. Det är ert fel att Sverige faller sönder. Fatta att vi går in i en global ekonomisk depression och Sverige är beväpnade med några hundra tusen analfabetiska kvinnohatande flyktingar och genuspsykotism.

Tycker du att folk ska hålla käften ska du hålla dig till din dagbok och inte skriva på diskussionsforum, bubben, för här blir du emotsagd när du skriver dumheter. Och du, kolla upp testosteronhalten, är man så jävla gnällig som du är den ofta alldeles för låg.

Ja, du är mitt uppe i en pandemi. Ja, det kan vara skrämmande. Ja, ekonomin brakar åt helsike över hela klotet samtidigt och ingen vet hur det slutar. Och du hör till sorten som genast letar efter vems fel det är istället för hur man kan hjälpa till att lösa problem. Det är OK. Ta det lugnt. Det kommer att gå över en dag fast du som vanligt inte lyft ett finger mer än för att skriva ännu ett gnällinlägg på Flashback.

Kvinnor däremot, går aldrig över. Det är bara att du hackar i dig det. För din egen skull.
Senast redigerad av Varmare 2020-04-06 kl. 21:34.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in