Citat:
Ursprungligen postat av
slö
hmm. nu vet jag inte om du gör ner kvinnor som grupp eller vill få det till att kvinnor har "tuffare" jobb?
men det vore bra om de kunde matcha mäns 31h/v . blir ju väldigtdyt och allvarliga brister om halva befolkningen ska finansier såväl kvinnor som en genrös invandring, (och sen jobbar inte ens de grupperna lika mycket som genomsnittsmannen. låter inte som nån vidare jämställdhet där inte...)
en sjuksköterska har en marknadsmässig lön (det är liksom den rådande principen hur skulle det se ut om man inte själv bestämmer sin lön godtyckligt) , det finns inget som hindrar henne från att byta bransh om hon är missnöjd med sin lön. Jag finansierar gärna hennes övergångsperiod/utbildningstid (inte för att jag ahr nått val , men jag gör det hellre än att finansier en abort var 15minut , inte för att jag har nått val där heller)
Lägg ner tramset om ditt finansierande av andra människor. Skulle inte tro att du är en sån extrem höginkomsttagare.
Ja det är klart att alla kan välja bort att arbeta i offentlig sektor pga lönen. Då har jag en fråga till dig. Om du nu eftersträvar att kvinnor ska jobba exakt som män gör, och ingen behöver ju jobba i offentlig sektor, tror du att vi kommer ha någonstans att göra av barnen under dagarna?
Eller du tänker att allting ska privatiseras så att lönerna går upp?
Betänk också äldreboenden. Var ska de gamla ta vägen?
Du har lite att fundera på här.
Och ja jag vill påstå att det är tuffare mentalt att arbeta med sjuka människor, döende människor än vad det är att vända papper på ett kontor eller klicka på en dator.