Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Haha jo det finns ingen strategi alls!
Marie är känslostyrd varje vaken minut och därför blir inte en enda vrå färdig innan man börjar på en ny.
Alla andra människor skulle ge sig i kast med att färdigställa kök, badrum, tvättstuga, vardagsrum, sovrum, trappor och hallar (ja i stort sett allt) INNAN man börjar med vinkällaren
Jag blir helstressad av att se hur skitigt det är överallt och hur minsta tösen sitter och ritar ensam i allt byggdamm. Det är kokkärl, stekpannor och staplar av glas och porslin i det som kallas kök men som i själva verket är ett litet pentry. Lite varstans ligger det filtar, kläder och verktyg huller om buller i Ikea-kassar men istället för att få ordning så ska man ut och jaga trasiga speglar på loppis som man kan stänka upp lite snett på en vägg med hjälp av ögonmått.
Alla dessa klipp med Marie stegandes över kullersten, skjutandes på en paraplyvagn med Solveig i sitsen, bylsiga kassar och väskor hängandes runt vagnen, stor lusemössa på huvet och velourbyxor med klänning ovanpå. Där skjuter min vilopuls i höjden.
Men ☝️det är antagligen skönt att vara sådär aningslös och jag vet inte om jag är lite avundsjuk på det kanske. Att inte ha behov av att skapa ordning i kaos provocerar mig men samtidigt tycker jag att hon är lite härlig också.
Bra beskrivet. Jag fascineras också över deras avslappnade positivitet i detta gamla, risiga kaos-bygge.
Husmardröm känner jag varje gång kameran zoomar in rucklet.
Men de kanske låtsas trivas?
Eller anpassat sig efter omständigheterna?
Vissa människor är ju väldigt flexibla och är inte så noga. Ta bara detta att de inte blinkar över att de åker omkring med en riktigt risig skrotbil, som antagligen är farlig, och som till och med invånarna tittar skeptiskt på.
Nu tittar de för övrigt på nytt hus såg jag i programmet. Jag tror de börjat bita i det sura äpplet med den deprimerade mardrömmen till ruin de har, och insett att de måste ha något som som har lite mer kvalitet från början om det ska bli beboeligt?
Men klart de låtsas som att det är för att de vill ha nya utmaningar (de kanske intalar sig det själva?). Och sen kan de ju få ett nytt program om sig.
Vad har de gjort då det gäller renovering de senaste programmen förresten?
De har åkt till vingårdar för att kolla in vin de ska ha i sin fuktiga grotta till källare, de har gått språklektioner, Bill med sin farliga bukfettsmage har svullat mängder med bakelser på en smakprovning i ett bageri etc.
Inte mycket till egen renovering av rucklet de har i det här programmet.
Förutom de italienare de lejt ut att slava i deras hemska, obrukbara källar-grotta.