2022-11-06, 03:41
Medlem
Tzatzikins avatar
Härlig upplevelse att kunna ge sina barn. Lite avundsjuk, inte på slottet i Sicilien, men på att ekonomiskt och praktiskt kunna och våga satsa på äventyr i livet.

Inte en plats jag skulle valt att bosätta mig på men de verkar ju glada och trivas. Jag skulle också bli stressad över att bo så slitet, skulle vilja rusta upp alla rummen. Skönt att som familjen kunna nöja sig och vara tillfreds i det slitna. Kul med ny säsong!
Citera
2022-11-06, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tzatzikin
Härlig upplevelse att kunna ge sina barn. Lite avundsjuk, inte på slottet i Sicilien, men på att ekonomiskt och praktiskt kunna och våga satsa på äventyr i livet.

Inte en plats jag skulle valt att bosätta mig på men de verkar ju glada och trivas. Jag skulle också bli stressad över att bo så slitet, skulle vilja rusta upp alla rummen. Skönt att som familjen kunna nöja sig och vara tillfreds i det slitna. Kul med ny säsong!

Tror inte att barnen själva skulle vilja leva så påvert. Föräldrarna (läs mamman) är superegoistisk i sin fanatism. Visst - barnen får följa med men dom får ingen tid från sina föräldrar att göra något gemensamt. Dom större barnen är heller inte delaktiga i renoveringen. På slutet har dom nog valt att stanna hemma.

Nej - barnen hade nog valt en chartersemester där föräldrarna inte kan smita undan för att förverkliga sig själva. I senaste programmet tittade dom på potentiella nya husköp när man redan lever i en ruin. Men barn älskar oftast sina föräldrar men min framtidsspaning är att dom flyttar hemifrån så fort dom har möjlighet till det.
Citera
2022-11-08, 20:18
Medlem
Tzatzikins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StukaPlan
Tror inte att barnen själva skulle vilja leva så påvert. Föräldrarna (läs mamman) är superegoistisk i sin fanatism. Visst - barnen får följa med men dom får ingen tid från sina föräldrar att göra något gemensamt. Dom större barnen är heller inte delaktiga i renoveringen. På slutet har dom nog valt att stanna hemma.

Nej - barnen hade nog valt en chartersemester där föräldrarna inte kan smita undan för att förverkliga sig själva. I senaste programmet tittade dom på potentiella nya husköp när man redan lever i en ruin. Men barn älskar oftast sina föräldrar men min framtidsspaning är att dom flyttar hemifrån så fort dom har möjlighet till det.

Jo, visst väljer ju barnen en bekymmerfri semester alla gånger framför detta. Men förhoppningsvis får de i bästa fall med sig att man ska ”leva sina drömmar”. I sämsta fall så klandrar de föräldrarna, som väll är en produkt av sin tid - karriär och självförverkligande är viktigt för många även om det sker till viss del på bekostnad av barnen.
Citera
2022-11-25, 20:15
Medlem
Programidén har slutat en del, det mesta jobbet är utleasat, nu ska det provas vin och tittas på hus med scraves i håret. Tycker Bill får för lite cred, han tar Maries dagdrömmar och genomför dem praktiskt och bra. Att dessutom leda projekt på annat språk- inte lätt men han kämpar på!

Marie blir jag fan tokig på: draperar mattorna byggdamm, hänger upp en stor jäkla spegel rätt framför toastolen, vill man verkligen sitta där och grimasera sig själv i nyllet varje gång det är dags för nummer 2? Garvade högt i sista avsnittet när hon envisas med att ha ett stort middagsbord i ”vinkällaren”’ och Bill ba ”men här i råkylan vill du väl inte sitta?” Haha så himla hon i ett nötskal: det ska se bra ut ( på bild) men noll funktion.

Hon är en mycket bra sälja-grej-stylist men funktion o h sammanhang är inte hennes starka grej
Citera
2022-12-04, 12:37
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpuss
Programidén har slutat en del, det mesta jobbet är utleasat, nu ska det provas vin och tittas på hus med scraves i håret. Tycker Bill får för lite cred, han tar Maries dagdrömmar och genomför dem praktiskt och bra. Att dessutom leda projekt på annat språk- inte lätt men han kämpar på!

Marie blir jag fan tokig på: draperar mattorna byggdamm, hänger upp en stor jäkla spegel rätt framför toastolen, vill man verkligen sitta där och grimasera sig själv i nyllet varje gång det är dags för nummer 2? Garvade högt i sista avsnittet när hon envisas med att ha ett stort middagsbord i ”vinkällaren”’ och Bill ba ”men här i råkylan vill du väl inte sitta?” Haha så himla hon i ett nötskal: det ska se bra ut ( på bild) men noll funktion.

Hon är en mycket bra sälja-grej-stylist men funktion o h sammanhang är inte hennes starka grej
Förstår inte varför man inte fortsätter programmet med att renovera huset invändigt. Att gräva ut en källare och ta fram et slitet golv gör varken till eller ifrån. Borde man inte måla och fixa bostadsytan först.
Citera
2022-12-05, 13:05
Medlem
Skönt excentriska glasögon på Bill i säs3!

Inte helt glad i den riktning programmet tagit, med språkkurser, uppdrag från Pernilla, lifestyle och vänner på besök i fokus mer än renoveringen av rucklet.

Hur kan förresten Solveig, 5 år prata engelska? Gått på någon internationell förskola i Höganäs?

Kollade förresten upp deras bil. Den har två underkända besiktningar från i år och torde rimligen vara belagd med körförbud? Hur funkar det att ha en svenskregistrerad otillåten rishög nere i Italien? :-D
https://biluppgifter.se/fordon/LCN968
Citera
2022-12-05, 14:05
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rritt
Skönt excentriska glasögon på Bill i säs3!

Inte helt glad i den riktning programmet tagit, med språkkurser, uppdrag från Pernilla, lifestyle och vänner på besök i fokus mer än renoveringen av rucklet.

Hur kan förresten Solveig, 5 år prata engelska? Gått på någon internationell förskola i Höganäs?

Kollade förresten upp deras bil. Den har två underkända besiktningar från i år och torde rimligen vara belagd med körförbud? Hur funkar det att ha en svenskregistrerad otillåten rishög nere i Italien? :-D
https://biluppgifter.se/fordon/LCN968

Håller med om att fokuset verkar lite off denna säsong, speciellt att de håller på och kollar på andra objekts osv...

Angående bilen så kör det säkert på endast trafikförsäkring där nere nu. Är den inte avställd så är försäkringsbolagen skyldiga att gå med på trafikförsäkring.
Citera
2022-12-05, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Förstår inte varför man inte fortsätter programmet med att renovera huset invändigt. Att gräva ut en källare och ta fram et slitet golv gör varken till eller ifrån. Borde man inte måla och fixa bostadsytan först.

Eller iallafall gräva ut källaren och ta fram golvet själva iallafall🙄. Vad blir härnäst, de tar en kaffe med andra inflyttade svennar och klagar på den italienska arbetskraften?
Citera
2022-12-05, 18:14
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Eller iallafall gräva ut källaren och ta fram golvet själva iallafall🙄. Vad blir härnäst, de tar en kaffe med andra inflyttade svennar och klagar på den italienska arbetskraften?

Kul att någon annan kommenterar, just nu (när jag orkat titta vidare på serien).
Har inte orkat se Bills slavande i en fuktig, kall källare (grottan de har därnere).
Medan Marie dekorerar gardiner och springer på loppisar.
Jag blir så matt av att bara behöva se den där hopplösa ruinen, som de tycker är en bostad.
Hur dammsuger de den där tjocka mattan?
Maken till primitivt boende.

Och så en ekande obrukbar trädgård.
De äldre ungarna verkar inte vilja vara där.

Nu sprang hon och beundrade ett riktigt risigt annat skräckslottsboende, utan värme, där någon dreadlocks-italienare verkade ha skumma fester på sina leopardsoffor.
Senast redigerad av dialektiker 2022-12-05 kl. 18:21.
Citera
2022-12-06, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Kul att någon annan kommenterar, just nu (när jag orkat titta vidare på serien).
Har inte orkat se Bills slavande i en fuktig, kall källare (grottan de har därnere).
Medan Marie dekorerar gardiner och springer på loppisar.
Jag blir så matt av att bara behöva se den där hopplösa ruinen, som de tycker är en bostad.
Hur dammsuger de den där tjocka mattan?
Maken till primitivt boende.

Och så en ekande obrukbar trädgård.
De äldre ungarna verkar inte vilja vara där.

Nu sprang hon och beundrade ett riktigt risigt annat skräckslottsboende, utan värme, där någon dreadlocks-italienare verkade ha skumma fester på sina leopardsoffor.

Haha blir också skitstressad över den där ryamattan. Sådana är ju svåra att hålla rena i en välisolerad lägenhet som dammsugs en gång i veckan, tänk vad vidrig en sådan blir i byggdamm, med lite muslort och småbarnssmulor som bara står flera månader i taget🙄
Citera
2022-12-06, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Håller med om att fokuset verkar lite off denna säsong, speciellt att de håller på och kollar på andra objekts osv...

Angående bilen så kör det säkert på endast trafikförsäkring där nere nu. Är den inte avställd så är försäkringsbolagen skyldiga att gå med på trafikförsäkring.

.. och varför envisas med att köra ner bilen när de hyr en bil varje gång de ska åka någonstans. ”Den är ju italiensk och kult” ja men om ni inte använder den är det ju helt poänglöst.

Så jävla ängsligt och så mycket yta hos Marie, blir helt tokig.
Citera
2022-12-06, 13:32
Medlem
dialektikers avatar
Citat:

Så jävla ängsligt och så mycket yta hos Marie, blir helt tokig.

Ja, det är helt makabert att folk är så fixerade vid yta då det gäller hus idag utan att se till att grunden är av kvalitet.
Inredning och skit, det kan väl vem som helst pyssla med allteftersom när man bor i ett nytt hus. Men hantverksjobb, hitta bra hantverkare, det är ju det som är själva ångesten med att bo i hus.

Men folk ÄR så ytliga idag.
När vi skulle sälja vårt gamla hus vi fått i arv syskonen, så var jag orolig hur mycket vi skulle få för det (ett gammalt nedgånget dödsbo), men syskonen visste att fixa ytskikt skulle ge mycket extra stålar. Jorå, vi trissade upp det miljoner med det.
Fattar ingenting. Dolda fel och sånt kunde vi ju skriva oss fria ifrån, då huset var ett dödsbo.
Jag vet ju vilket jobb de måste haft med nytt rörsystem etc efteråt.

Bill, stackarn, med den bukfettsmagen, lever farligt med sitt slit.

Och nere i den där fängelsegrottan de fokuserar på att fixa till, så har de alltså tvättmaskinen, där Marie får riskera livet för att ta sig till tvättmaskinen, där hon gått nerför en trasig stentrappa.
Alltså det är SÅ primitivt detta hus.

Men de skiner och är lyckliga (?) i tv.
Bäst så, när de har en tv-serie om sig.
De kanske förtränger att Bill sliter ihjäl sig och att det inte direkt är ett avslappnat semesterboende?
Det är nog svårt att bita i det sura äpplet, att detta kanske inte var så lyckat projekt.
Senast redigerad av dialektiker 2022-12-06 kl. 13:43.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in