Citat:
Ursprungligen postat av
Addhoc
Vet inte om det är så bra för varumärket med halvfärdiga väggar, golv och tak. Smuts och damm, en familj som aldrig ser hel och ren ut och frisyrer som aldrig kammas.
Jag ser inte att det är så värst mycket som skapas trots allt. Det mesta är lika hemskt som det var från början för det har inte riktigt hjälpt med ett draperi här och en spegel där.
Eller hur. Du har rätt.
Vad har de egentligen gjort i den här tredje säsongen av husskapande.
En hel säsong har gått ut på att gå på krimskrams-loppisar, språklektioner, frossa på bagerier och vingårdsbesök, samt promenader med beundran av andra spöklika kråkslott.
Alltså jag tycker både deras hus och sådana hus de beskådat skulle passa i läskiga trillers med monster, vampyrer och spöken.
Men Marie tycker miljöerna är jättespännande samtidigt som de är otroligt fina inredningsmässigt.
Det kliar i fingrarna på henne att förgylla ruinerna med draperier, tjocka mattor, speglar och IKEA-kassar.
Det är färdiga hem efter hennes inredning, även om hon måste kliva över murbruk och bumliga stenar för att komma fram till tvättmaskinen som står inknölad i en grotta i källaren.
Att inhandla en skrotbil, för 10.000 som närsomhelst kan rasa ihop är sedan pricken över i:et i själva husdrömstillvaron.
Edit: Jo, de har ju iofs lejt några italienare att slita med deras hemska grotta till källare och lyckats skapa ett vinförråd (om det ens kommer bli gynnsamma förhållanden för detta vin? Jag tycker till och med det lät tveksamt då de pratade med en som hade vingård. Finns nog risk för att det blir mögel i deras skapade vinförråd?)