2022-12-08, 14:02
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Addhoc
Vet inte om det är så bra för varumärket med halvfärdiga väggar, golv och tak. Smuts och damm, en familj som aldrig ser hel och ren ut och frisyrer som aldrig kammas.

Jag ser inte att det är så värst mycket som skapas trots allt. Det mesta är lika hemskt som det var från början för det har inte riktigt hjälpt med ett draperi här och en spegel där.

Eller hur. Du har rätt.
Vad har de egentligen gjort i den här tredje säsongen av husskapande.
En hel säsong har gått ut på att gå på krimskrams-loppisar, språklektioner, frossa på bagerier och vingårdsbesök, samt promenader med beundran av andra spöklika kråkslott.

Alltså jag tycker både deras hus och sådana hus de beskådat skulle passa i läskiga trillers med monster, vampyrer och spöken.
Men Marie tycker miljöerna är jättespännande samtidigt som de är otroligt fina inredningsmässigt.
Det kliar i fingrarna på henne att förgylla ruinerna med draperier, tjocka mattor, speglar och IKEA-kassar.
Det är färdiga hem efter hennes inredning, även om hon måste kliva över murbruk och bumliga stenar för att komma fram till tvättmaskinen som står inknölad i en grotta i källaren.

Att inhandla en skrotbil, för 10.000 som närsomhelst kan rasa ihop är sedan pricken över i:et i själva husdrömstillvaron.

Edit: Jo, de har ju iofs lejt några italienare att slita med deras hemska grotta till källare och lyckats skapa ett vinförråd (om det ens kommer bli gynnsamma förhållanden för detta vin? Jag tycker till och med det lät tveksamt då de pratade med en som hade vingård. Finns nog risk för att det blir mögel i deras skapade vinförråd?)
Senast redigerad av dialektiker 2022-12-08 kl. 14:16.
Citera
2022-12-10, 14:36
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Eller hur. Du har rätt.
Vad har de egentligen gjort i den här tredje säsongen av husskapande.
En hel säsong har gått ut på att gå på krimskrams-loppisar, språklektioner, frossa på bagerier och vingårdsbesök, samt promenader med beundran av andra spöklika kråkslott.

Alltså jag tycker både deras hus och sådana hus de beskådat skulle passa i läskiga trillers med monster, vampyrer och spöken.
Men Marie tycker miljöerna är jättespännande samtidigt som de är otroligt fina inredningsmässigt.
Det kliar i fingrarna på henne att förgylla ruinerna med draperier, tjocka mattor, speglar och IKEA-kassar.
Det är färdiga hem efter hennes inredning, även om hon måste kliva över murbruk och bumliga stenar för att komma fram till tvättmaskinen som står inknölad i en grotta i källaren.

Att inhandla en skrotbil, för 10.000 som närsomhelst kan rasa ihop är sedan pricken över i:et i själva husdrömstillvaron.

Edit: Jo, de har ju iofs lejt några italienare att slita med deras hemska grotta till källare och lyckats skapa ett vinförråd (om det ens kommer bli gynnsamma förhållanden för detta vin? Jag tycker till och med det lät tveksamt då de pratade med en som hade vingård. Finns nog risk för att det blir mögel i deras skapade vinförråd?)
Och ändå kan de inte ens säga hej på italienska på ett vardagligt och naturligt sätt.
Paret känns lika bildade som valfri Danderydskärring som tror att Gucci och Prada samt Gaggenauspis ger bildning och kunskap per automatik.
Att de inte renoverar sitt drömhus utan lever i en skabbig ruin och går runt i fula märkeskläder säger det mesta.
När det börjar att målas i källaren tänker man att nu börjar de rusta upp huset, inte då, en målning sen lämnas resten av ytan lika skabbig som resten av eländet.
Citera
2022-12-11, 14:46
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Och ändå kan de inte ens säga hej på italienska på ett vardagligt och naturligt sätt.
Paret känns lika bildade som valfri Danderydskärring som tror att Gucci och Prada samt Gaggenauspis ger bildning och kunskap per automatik.
Att de inte renoverar sitt drömhus utan lever i en skabbig ruin och går runt i fula märkeskläder säger det mesta.
När det börjar att målas i källaren tänker man att nu börjar de rusta upp huset, inte då, en målning sen lämnas resten av ytan lika skabbig som resten av eländet.

Fast Bill är väl rätt duktig? Men de har ju helt enkelt köpt en skitjobbig ruin, till husobjekt.
Vem skulle egentligen palla med att börja renovera ett kråkslott på det sättet, i en italiensk by, där huset är stationerat i en omöjlig, svårtillgänglig backe (fy, fan vad jobbigt det där huset ligger till. Man får ju ångest bara man ser det.)

Jag tror de börjat bita i det sura äpplet nu när de kollar efter något nytt.
Såg första avsnittet igen, där de hade stora planer om att barn och framtida barnbarn ska stormtrivas i deras framtida palats och vilja vistas där.
Nu ekar det tomt i deras vistelser där.
Naturligtvis orkar inte ungdomarna med denna obehagliga miljö.

De skyller nu på i senaste avsnitten "att de jämt är på väg, och vill ha nya projekt" då de börjat kolla på nytt hus.
Jag tror ju att sanningen är att de vill sälja sitt omöjliga objekt och mardröm till hus, för att hitta något bekvämare?
Citera
2022-12-11, 17:30
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dialektiker
Fast Bill är väl rätt duktig? Men de har ju helt enkelt köpt en skitjobbig ruin, till husobjekt.
Vem skulle egentligen palla med att börja renovera ett kråkslott på det sättet, i en italiensk by, där huset är stationerat i en omöjlig, svårtillgänglig backe (fy, fan vad jobbigt det där huset ligger till. Man får ju ångest bara man ser det.)

Jag tror de börjat bita i det sura äpplet nu när de kollar efter något nytt.
Såg första avsnittet igen, där de hade stora planer om att barn och framtida barnbarn ska stormtrivas i deras framtida palats och vilja vistas där.
Nu ekar det tomt i deras vistelser där.
Naturligtvis orkar inte ungdomarna med denna obehagliga miljö.

De skyller nu på i senaste avsnitten "att de jämt är på väg, och vill ha nya projekt" då de börjat kolla på nytt hus.
Jag tror ju att sanningen är att de vill sälja sitt omöjliga objekt och mardröm till hus, för att hitta något bekvämare?
Ja man får ångest när man ser deras ”palats”, känns mest som att man sitter och tänker ” fan vad mycket jobb”.
Men de har råd att leja folk för att i dagar slipa fram ett gammalt golv och gräva ut källaren + en onödig dekorationsmålning.
Varför inte börja med att renovera några av rummen för de pengarna och få inspiration till att fortsätta.
Husen de tittade på ex den gamla bondgården var ännu värre och skulle kräva hur mycket jobb som helst.
Jag förstår inte upplägget, de grejar med trädgården, bygger utekök och fixar en fuktig källare, men boningsvåningen är i princip orustad?
Men visst Bill är duktigt och kvinnan duktig på sitt sätt men i den här programserien så kommer de knappast till sin rätt.
Vänsterfina men obildade och utan omdöme.
Senast redigerad av Sonnenwende 2022-12-11 kl. 17:42.
Citera
2022-12-16, 16:57
Medlem
Sonnenwendes avatar
Vad är poängen med att filma Pernilla Månsson i slow motion som om hon var någon filmstjärna ihop med snuttar gjorda med drönare på samhället/huset? Letar de desperat efter utfyllnadsmaterial till den här skitserien? Vad händer? De släpar in möbler och lampor? Interiört är det fortsatt sunk och ruin.
Mama Mia!
Citera
2022-12-16, 16:59
Medlem
Lite otippat att flumkvinnan har flertal lampor från Flos. Är väl 100 lax i lampor där
Citera
2022-12-16, 18:05
Medlem
dialektikers avatar
Finns det inte risk att de blir bestulna på interiör om den är så dyr som ni säger (jag är inget bra på att se sånt ).
Det där huset verkar så skröpligt låst ju.
Hon snackade ju om något inbrott, i ett avsnitt.
Citera
2022-12-16, 19:04
Medlem
Hur kan SVT visa Husdrömmar Sicilien i minst 3 säsonger? Urtrist familj, som köpt ett ruckel på Sicilien. Varför blev det ingen ny säsong av vanliga Husdrömmar?
Citera
2022-12-16, 19:14
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes
Hur kan SVT visa Husdrömmar Sicilien i minst 3 säsonger? Urtrist familj, som köpt ett ruckel på Sicilien. Varför blev det ingen ny säsong av vanliga Husdrömmar?

Jag tyckte att de första två var bra, men sista säsongen väldigt tveksam.
Citera
2022-12-17, 04:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Jag tyckte att de första två var bra, men sista säsongen väldigt tveksam.
Håller med, jag slutade se med några avsnitt kvar eftersom det bara var duttande, vingårdar, praliner och loppisar. Antingen tyckte redaktionen att det gjordes för lite med huset men det fanns kontrakt på en tredje säsong och filmteamet var där nere så då var det bara att krysta fram åtta program - eller så gillar tittarna det. Troligen det senare, tyvärr.

Såna där människor nöjer ju sig aldrig förresten. Det är projekten som är drivkraften. De kommer alltid jaga vidare efter nästa projekt. Känner till någon sådan familj här i Sverige, de kan liksom inte slå sig ner och njuta av sitt fantastiska hem utan då är tentaklerna ute och letar efter nästa renoveringsruckel.
Citera
2022-12-17, 06:40
Medlem
Mullrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joppes

Renovering utan en plan gör att det blir pannkaka. Man åser projektet med ångest.
Citera
2022-12-17, 06:47
Medlem
Har bara sett något avsnitt eller delar av. Men har de renoverat taket och ytterväggarna, då framförallt utsidan? Det ser ju inte ut så när de zoomade ut på utsidan. Vad jag hört tidigare så börjar man alltid med taket för det skyddar resten av huset och en vattenskada blir dyr. Har de oändligt med pengar för det måste kosta väldigt mycket och de ska ju även själv leva under tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in