2020-04-01, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Nu höll jag på att trilla dit och börja skriva ett seriöst svar. Hann stoppa mig själv i tid. Puh.

Puh..? Är du för tankad eller varför stoppade du dig själv?

Citat:
In Vino Veritas!

Lite som vårat "carpe diem"

Det verkar vara ganska mycket ändå som är lika i erat high level liv
Citera
2020-04-02, 14:57
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovesnus
Tricket är att köpa flera dunkar av samma sorts rödvin, som man sen roterar. Frugan känner inte av att dunken minskar i vikt så där dramatiskt om man ser till att byta med jämna mellanrum. I garaget har man sin stash (dit hon aldrig går).

Prövade igår att supa till stenhårt direkt på morgonen, sova lite efter lunch, så var man nästan nykter när hon kom hem på eftermiddagen

Why not liksom. Här har inmundigats stadiga groggar från 9 snåret till 13 ca, sedan går man på skarpölen så är man småljummen till läggdags. Missat ett par samtal men stör ingen jävel då jag kör oldschool med telesvarare o ringer upp om än ngt slöddrig.

Underbar tråd, sup mera Sverige, det är det enda vi klarar just nu.
Citera
2020-04-02, 15:04
Medlem
Jamtlandstauss avatar
Skulle kanske se om jag kan få med sambon på en vinlunch här hemmavid, han jobbar hemma just nu och jag har nattarbete så är hemma hela dagarna.

Skulle ju kunna vara riktigt gott och trevligt det.

Men hittills inget vin för honom, men jag servar med lunch, massage, smörjer in kroppen hans efter intvålning i dusch som kan ske under lunchen och det är ju inte helt illa fel det heller, men in med vindla jag försöka
Citera
2020-04-02, 17:20
Medlem
tuggishs avatar
Inne på min tredje vecka av hemarbete.

Första två var det vin eller ett par groggar varje kväll. Efter två veckor och viktuppgång på 1,5 kg så har jag nu lagt ner spriten.

Går och tränar ist mitt på dagen och är just nu mellan två projekt samt att mitt projekt skjöts upp.

Funderar dock på att gå på spriten igen om det blir för tråkigt.

Dricka mitt på dagen vet jag inte. Aldrig varit min grej!
Citera
2020-04-02, 19:22
Medlem
TheyWillKillUsAlls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Frivilligt arbetslösa finns det knappst någon statistik på, så det argumentet är inte så intressant. Dessutom är många långtidsarbetslösa folk med sämre fysisk och psykisk hälsa samt invandrare.

Varför tror du inte att det finns någon statistik på dessa "frivilligt" arbetslösa?
Citera
2020-04-02, 21:16
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Hela den här trådens grundtänk, att skryta om vin på lunchen, skriker om riktigt lågbegåvad white trash slödder. Typiskt svenskt att vara mallig och kan man inte vara mallig är man avundsjuk.

Allt jag ser är massa akademiker som känner sig lite busiga över att dricka alkohol mitt på dagen!
Citera
2020-04-02, 22:46
Medlem
cateatdogs avatar
Jag är en missbrukare. Slutade med allt när jag fick mitt första barn, förutom alkohol. Bestämde mig dock att mitt barn aldrig ska se mig berusad men jävligt taskig självkontroll.

Haft några perioder där kontrollen brustit men antabus styrt upp det. Ersätter det där med träning, jobb å familjeaktiviteter men är lite orolig för att man ska få bli hemma under en period.
Är företagare med risk för att få stänga ifall det blir lockdown å tänker dagligen på hur och vad jag ska ersätta min energi i annat.

Ett par glas vin här skulle lätt gå över till ett par flaskor / dagen.

Många som ligger i riskzonen och som är helg/semester-alkisar som får problem, tyvärr blir deras familjer drabbade med.

Det bästa ruset tyvärr är ju dock på ljusa dagen i sin ensamhet ...hur sunkigt det än låter. Själv blir jag mer produktiv och kreativ med alkohol i blodet - dock endast i en kortare period. Alkohol är en jävla drog.

Edit: det jävligaste är att det ofta just nu omöjligt att gå tag i en säljare efter kl14. Sjukt störande och undrar om deras arbetsgivare har koll på sin personal som sitter hemma?!?!
Senast redigerad av cateatdog 2020-04-02 kl. 23:07.
Citera
2020-04-03, 04:23
Medlem
Önskar jag kunde arbeta hemifrån, men avskyr högskolekulturen i största allmänhet och akademiker i synnerhet, så fram tills den logistiska multidimensionella revolutionen som tillåter mig att köra truck eller packa lådor hemifrån lär jag tvingas till en arbetsplats präglad av låg utbildning, snus, motorer, fotboll, starköl och misär.
Citera
2020-04-03, 05:51
Medlem
konstits avatar
Citat:
Här är tråden där vi delar med oss om erfarenheter av att förgylla arbetet vid hemmakontoret genom att ta ett fint glas vin till lunchen. Eller kanske en kall öl på den soliga verandan?

Släpper vi på normer vi inte egentligen vill följa när kollegorna inte är med?

Har det lett till att du fått kommentarer om att du sluddrat på webbmötet, när det blev tre glas istället för bara ett?

Nja, mycket blir det inte, jag kan vid akuta händelser vara tvungen att i alla fall hoppa i bilen och köra till jobbet, max 2 pilsner i timmen, och så kan man ju räkna bort lunchen då jag brukar ta mig en liten lur.
Citera
2020-04-03, 13:52
Medlem
RickRozays avatar
Sätter mig vid datorn innan kl 7, mest för att behålla dygnsrytmen. Äter en lång frukost till kanske 0745, sedan jobbar jag på till klockan tio, då är det fika.

Samma sak igen, kaffe, något för sötsuget och varva ner till 1030.
Sedan är det att mata på till klockan 12 då det är lunch. I en timme blir det en stor festmåltid med vilken dricka jag vill till. Vitt vin, rött, eller båda.

Nu börjar dagen bli seg, så jag klämmer på från 13 till ca 1430 då det är fika igen. Kaffebröd, dessert, allt.
Sista timmen jobbar jag till klockan fyra och säger: "Fan, vilken arbetsdag jag haft!".
Senast redigerad av RickRozay 2020-04-03 kl. 13:57.
Citera
2020-04-03, 15:12
Medlem
Bluebeast72s avatar
Dagens vinluch bestod av det Argentinskt rödtjut, lövbiff o hallsebackspotatis med bea. Lite småljummen nu så dags o börja hinka skarpöl så man är bra i gasen ikväll. Heja Sverige
Citera
2020-04-03, 16:00
Medlem
Separatistens avatar
Ikväll lär man fira ännu en framgångsrik hemmavecka med snittar från Östermalmshallen och Champagne framkört till dörren.

Var tvungen att köra bil kring lunch så var tvungen att skippa vinlunchen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in