2020-04-01, 18:59
Bannlyst
Hela den här trådens grundtänk, att skryta om vin på lunchen, skriker om riktigt lågbegåvad white trash slödder. Typiskt svenskt att vara mallig och kan man inte vara mallig är man avundsjuk.
Citera
2020-04-01, 19:28
Medlem
Separatistens avatar
Haha trodde inte jag skulle trilla dit, men solen, grillen och högrevsfärsen gjorde att jag knäckte två starkbira till lunch.

Klockrent!

Sen gubbsov jag lite på soffan.
Citera
2020-04-01, 19:30
Medlem
Krille.the.Pettersons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Separatisten
Haha trodde inte jag skulle trilla dit, men solen, grillen och högrevsfärsen gjorde att jag knäckte två starkbira till lunch.

Klockrent!

Sen gubbsov jag lite på soffan.

Citera
2020-04-01, 20:27
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flekstor
Det gäller att hitta Ballmers peak.
Googla det!

Det är knivigt - och inte sällan stökigt - att pricka in den. Men gyllene tillfälle att öva!
Citera
2020-04-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frontlinjen
Det är knivigt - och inte sällan stökigt - att pricka in den. Men gyllene tillfälle att öva!

Övning ger färdighet men ibland krävs mycket övning innan man bemästrar området!
Citera
2020-04-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Hela den här trådens grundtänk, att skryta om vin på lunchen, skriker om riktigt lågbegåvad white trash slödder. Typiskt svenskt att vara mallig och kan man inte vara mallig är man avundsjuk.

Det är väl bara jag som skrivit i tråden som är öppet WT och jag sitter varken och super dagtid eller är avundsjuk på dom som gör det.

För mig är det ingen större skillnad om man sitter på en offentlig parkbänk eller på altanen till Bromma villan och super om man gör det mitt på dagen en vardag. Vad är det att vara avundsjuk på? Det kan väl vem som helst göra.

Jag ser inga som helst tecken på att varken ts eller övriga skulle vara lågbegåvade eller White trash slödder.

Var ser du dom markörerna? Tvärtom har flera i tråden markerar avstånd just till oss wt. Dom flesta verkar bo i villor, det är väl inte heller direkt typiska wt-yrken man har när man sitter i videokonferenser. Dessutom slänger dom sig med namn på och typ av drycker vi wt knappt vet vad det är.

Jag tycker det låter som akademiker med jobb som mer liknar arbetsmarknadspolitiska åtgärder än något som egentligen behövs på svensk arbetsmarknad och som försöker maskera sin begynnande eller fullt utblommade alkoholism genom en lite tjusigare inramning.
Citera
2020-04-01, 20:47
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skremseltaktik
Detta är en tråd för livsnjutare, inte bitterfittor. Du måste ha gått vilse bland trådarna.
När du ändå är här kan jag upplysa dig om att det är lill-lördag idag, då är det obligatoriskt med något starkt.
En iskall starköl till finalen av mästerkocken på tv är klass, inte trash.
Citera
2020-04-01, 21:25
Medlem
haresEars avatar
Jobbar hemifrån, första veckorna gick det bra att vara produktiv. Brukade ofta köra en dag hemma innan corona och upplevde alltid då att jag var mer produktiv för att ingen störde. Vecka 3 börjar det bli mer folköl, tar ofta ett varmt bad å kör Teams möte, mutar såklart så inte plaskandet hörs. Rätt kul att sitta med en oppigård thurboipa, badkar å lyssna på high level snack. Då och då träffar tanken mig att hög utbildning/bra tjäbstemannajobb aldrig står i korrelation till någon form av hårt arbete.

Dagens form, 0930 nyhetsmorgon och frukostmöte över voice, 10 frukostmacka, runk och porr, 13 bad å Teams möte, 14 till 16 sov en stund. Corona är inte det sämsta för Sverige tror jag... No bs
Citera
2020-04-01, 21:41
Medlem
glidan10s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haresEar
Jobbar hemifrån, första veckorna gick det bra att vara produktiv. Brukade ofta köra en dag hemma innan corona och upplevde alltid då att jag var mer produktiv för att ingen störde. Vecka 3 börjar det bli mer folköl, tar ofta ett varmt bad å kör Teams möte, mutar såklart så inte plaskandet hörs. Rätt kul att sitta med en oppigård thurboipa, badkar å lyssna på high level snack. Då och då träffar tanken mig att hög utbildning/bra tjäbstemannajobb aldrig står i korrelation till någon form av hårt arbete.

Dagens form, 0930 nyhetsmorgon och frukostmöte över voice, 10 frukostmacka, runk och porr, 13 bad å Teams möte, 14 till 16 sov en stund. Corona är inte det sämsta för Sverige tror jag... No bs

Underbart att se.....
Jag önskar ungarna var i skolan och frugan på jobbet....
Citera
2020-04-01, 22:34
Medlem
Citat:
high level snack.

Vad är det? Varför är det kul att lyssna på det?

Citat:
Då och då träffar tanken mig att hög utbildning/bra tjäbstemannajobb aldrig står i korrelation till någon form av hårt arbete.

Nej det är min bild också dom flesta yrken som kräver en hög akademisk utbildning verkar ganska överflödiga sett till vad som produceras.

Men känner du inte att du är lite otillfredställd när du ramlar ihop i sägen efter en dags runkande och lajande i badkaret?

Hjärnans belöningssystem går ju inte direkt på högvarv av att sova bort en dag. Men det kanske är där alkoholen kommer in? Äter du tabletter också?
Citera
2020-04-01, 22:59
Medlem
Frontlinjens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
V

Nej det är min bild också dom flesta yrken som kräver en hög akademisk utbildning verkar ganska överflödiga sett till vad som produceras.

Nu höll jag på att trilla dit och börja skriva ett seriöst svar. Hann stoppa mig själv i tid. Puh.

In Vino Veritas!
Citera
2020-04-01, 23:03
Medlem
groovesnuss avatar
Tricket är att köpa flera dunkar av samma sorts rödvin, som man sen roterar. Frugan känner inte av att dunken minskar i vikt så där dramatiskt om man ser till att byta med jämna mellanrum. I garaget har man sin stash (dit hon aldrig går).

Prövade igår att supa till stenhårt direkt på morgonen, sova lite efter lunch, så var man nästan nykter när hon kom hem på eftermiddagen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in