Ha ha, denna tråd kan bli guld.

Just nu jobbar jag inte hemma så mycket, men gör det normalt rätt ofta då jag jobbar 50% kliniskt och 50% på universitetet. Tycker det är rätt okej att jobba hemma, bara man har en bra set-up. DVS en bra arbetsstation, och det har jag jag. Visst har det hänt det att man tagit en pilsner till lunchen, även att man gjort annat än man borde på arbetstid, ser det dock inte som ett problem, för ibland har jag gjort jobbsaker på fritiden.
Inget problem att ta en pilsner eller glas vin till lunchen om man vill det, jag har ju varit mycket utomlands och man behöver inte komma längre än till England för en mer avslappnad inställning till alkohol. Så länge man gör det man ska så är det inga bekymmer, och självklart skall man ju inte hälla i sig massvis med öl/vin.
Hade skypemöte med England och Frankrike i veckan, och de jobbade också hemma, mötet var precis efter lunch och fransyskan satt och sippade på ett glas rött under mötet. Detta fick mig och engelsmannen att hämta varsin pilsner och vi skålade för ett gott möte när vi var klara.