• 2
  • 3
2020-03-26, 05:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Så stackars privatpersoner som uppenbarligen haft råd att boka in resor skall skyddas från att "tvingas" utnyttja dessa för att inte deras pengar skall brinna inne? De skall ses som barn som inte kan fatta egna beslut? Om det nu är så oansvarigt att åka så borde folk ta sitt jävla ansvar och stanna hemma trots att deras pengar brinner inne. Du har ett allvarligt fel i din hjärna om du inte kan se att det är precis samma "egoistiska" tänk bland kunderna som från SkiStars sida. Stanna hemma om du inte längre vill åka.

När resan bokades var både SkiStar och du lika ovetandes om vad som skulle ske under våren, varför skall de ta smällen för att du inte längre vill utnyttja en tjänst som de fortfarande erbjuder? Seriöst, förklara varför.

Människor som ser företag som någon form av magisk entitet med en aldrig sinande kassa och som borde ta alla ekonomiska smällar som någonsin kan uppstå är helt vidriga. SkiStar hyr ut många privat ägda lägenheter vars ägare har lån som måste betalas, i förlängningen så är det kanske personen du går förbi på gatan som tar en värre smäll än vad du gör.

Jag stannar hemma. Riskerar inte hälsan för några futtiga tusenlappar.
Problemet är att inte alla är lika intelligenta som jag. De åker ändå - trots smittorisken och trots att de själva är sjuka.
Detta kan lösas på två sätt.
1. Stäng hela skiten.
2. Fri avbokning.
Citera
2020-03-27, 09:19
Medlem
Om Bosse inte vågar åka skidor på grund av corona så går han miste om planerat nöje men får ingen ekonomisk skada eftersom det är en sunk cost.
Men om företaget ger fri avbokning kan det mycket väl gå i konkurs och alla delägare förlorar sitt värde och alla anställda blir arbetslösa.

Tror ni på allvar att företag kommer erbjuda fri avbokning hit och dit? Det är ingen kommunistisk välgörenhet.
Citera
2020-03-27, 09:35
Medlem
Ur folkhälsosynpunkt kanske det t.o.m. är bättre att åka till fjällen och gå på tur än att vistas i storstan.
Citera
2020-03-27, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nord88
Människor som ser företag som någon form av magisk entitet med en aldrig sinande kassa och som borde ta alla ekonomiska smällar som någonsin kan uppstå är helt vidriga. SkiStar hyr ut många privat ägda lägenheter vars ägare har lån som måste betalas, i förlängningen så är det kanske personen du går förbi på gatan som tar en värre smäll än vad du gör.

Håller med dig där fullt ut för I landet Svea har vi blivit bortskämda. Gratis sjukvård, skola, mediciner och utbildning. Och nu för några månader sedan hittade jag en hemsida med tusentalsnamn som samlades in som vill göra tandvården gratis. Man blir så förbannat trött på dessa sossar och vänstermuppar som inte förstår sig på ekonomi och företagande överhuvudtaget! Bortskämda as! Som bara ska ha mera och mera!
Senast redigerad av Maxjohan1983 2020-03-27 kl. 17:58.
Citera
2020-03-27, 17:14
Medlem
Denoms avatar
Eftersom att man skaffar reseförsäkring och är smart istället, tänk på det tills nästa gång.
Citera
2020-03-27, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983

Håller med dig där fullt ut för I landet Svea har vi blivit bortskämda. Gratis sjukvård, skola, mediciner och utbildning. Och nu för några månader sedan hittade jag en hemsida med tusentalsnamn som samlades in som vill göra tandvården gratis. Man blir så förbannat trött på dessa sossar och vänstermuppar som inte förstår sig på ekonomi och företagande överhuvudtaget! Bortskämda as! Som bara ska ha mera och mera!

Gratis?
Åh herregud vad korkad du är.
Citera
2020-03-27, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matfer
Om Bosse inte vågar åka skidor på grund av corona så går han miste om planerat nöje men får ingen ekonomisk skada eftersom det är en sunk cost.
Men om företaget ger fri avbokning kan det mycket väl gå i konkurs och alla delägare förlorar sitt värde och alla anställda blir arbetslösa.

Tror ni på allvar att företag kommer erbjuda fri avbokning hit och dit? Det är ingen kommunistisk välgörenhet.

Tro på allvar? Nej, jag VET att de gör det from i dag. Ditt jävla stolpskott😁
Citera
2020-03-27, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Jag stannar hemma. Riskerar inte hälsan för några futtiga tusenlappar.
Problemet är att inte alla är lika intelligenta som jag. De åker ändå - trots smittorisken och trots att de själva är sjuka.
Detta kan lösas på två sätt.
1. Stäng hela skiten.
2. Fri avbokning.
Din attityd säger allt med 1 och 2. Att du har en dålig attityd till företagare som skapar jobb och sliter hårt. Allt handlar om dig dig dig. Jävla idiot.
Citera
2020-03-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maxjohan1983
Din attityd säger allt med 1 och 2. Att du har en dålig attityd till företagare som skapar jobb och sliter hårt. Allt handlar om dig dig dig. Jävla idiot.

Om mig? Är du efterbliven? Jag tänker på folks hälsa.
Citera
2020-03-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Om mig? Är du efterbliven? Jag tänker på folks hälsa.
Du skrev att alla inte är lika intelligent som dig. Låt folk göra sina egna val. Hade det varit Ebola som gått nu hade jag förstått paniken. Men detta är inte ebola och betydlig lägre dödlighet än den.
Citera
2020-03-31, 18:54
Medlem
Skidlifts avatar
Skistar stänger från och med måndag 6 april

Tråkigt att dom viker sig för masspsykosen
Citera
2020-03-31, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matfer

Du kan be om ursäkt här eller pm
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in