2020-03-25, 09:36
Medlem
Luxuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Du målar upp en vänstervriden bild av att SkiStar är ett gäng våldsamma kapitalister.

Men det hela räcker med fyra ord.
Det är ingen välgörenhet!

Det är ingen välgörenhet. Jag som kund skiter väl i om den stackars liftskötaren får kicken. Kan man inte erbjuda det som jag köpt så ska pengarna tillbaka.
Citera
2020-03-25, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxus
Det är ingen välgörenhet. Jag som kund skiter väl i om den stackars liftskötaren får kicken. Kan man inte erbjuda det som jag köpt så ska pengarna tillbaka.

Du får ju ut det du betalar för. Har du betalat så har du fortfarande möjlighet att åka till Åre eller sälen exempelvis, vem hindrar dig bortsett från en rekommendation från Folkhälsomyndigheten?

Anläggningarna är ju fortsatt öppna.
Citera
2020-03-25, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tnem
Det är helt överdrivet att stänga ner allt.
Medianåldern för de som behöver sjukhusvård är 66 år, så tillhör du inte en riskgrupp och är under 50 så borde man fortsätta sitt liv som vanligt. Förutom att besöka gamla människor.

Forsätter vi som vi gör nu så kommer vi inte bara få en lågkonjunktur, utan vi kommer hamna i en deprition.

Ursäkta min okunskap men vad är en "deprition"?
Citera
2020-03-25, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Facade
Handlar återbetalning om folkhälsa?
Nej det handlar om företagsekonomi.

Det handlar om att folk åker fast de hellre stannat hemma.
Citera
2020-03-25, 11:07
Medlem
tnems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kaReri182
Ursäkta min okunskap men vad är en "deprition"?
Felstavat skall vara.
Depression, som i i engelskans recession.
Citera
2020-03-25, 11:12
Medlem
Pershagen76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Själv tycker jag att det är fullständigt oacceptabelt. Tror tyvärr det är många som åker mot bättre vetande om man har en semester bokad för 10-15k.
Aldrig mer SkiStar Blir Branäs framöver.

Bara släpp det, bättre för den egna mentala hälsan. Jag skulle egentligen varit i Sälen just nu med familjen, men valde att skita i det och svälja kostnaden.
Citera
2020-03-25, 11:33
Medlem
Facades avatar
Citat:

Det är medvetna val.
Citera
2020-03-25, 11:43
Medlem
Försök att sälja din resa. Har man inget avbokningsskydd får man stå sitt kast. Du skulle tänkt på det när du bokade resan, inte när skadan redan är skedd...
Citera
2020-03-25, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pershagen76
Bara släpp det, bättre för den egna mentala hälsan. Jag skulle egentligen varit i Sälen just nu med familjen, men valde att skita i det och svälja kostnaden.

Jag kommer att hämnas på SkiStar och det kommer att kännas bra.
Citera
2020-03-25, 13:43
Medlem
lfhs avatar
Citat:
Idiot. Det handlar för fan om folkhälsan.

Förstår skistar om dom inte är redo att betala ut mångmiljonbelopp ur egen ficka bara för att värna folkhälsan, jag hade nog inte gjort det själv.

Skönt då att det finns såna som dig som tycker att det är värt att offra sin egen ekonomi när man inte har någon anledning annat än ”folkhälsan” som motivation. Tänker du kontakta skistar direkt eller hur tänkte du få kontakt med alla som har inbokade resor och sköta utbetalningen?
Citera
2020-03-25, 13:48
Medlem
Fris avatar
De behåller väl den cash de har kvar för att i första hand betala löner till sina anställda så långt det räcker.
Citera
2020-03-25, 20:49
Medlem
Nord88s avatar
Citat:

Så stackars privatpersoner som uppenbarligen haft råd att boka in resor skall skyddas från att "tvingas" utnyttja dessa för att inte deras pengar skall brinna inne? De skall ses som barn som inte kan fatta egna beslut? Om det nu är så oansvarigt att åka så borde folk ta sitt jävla ansvar och stanna hemma trots att deras pengar brinner inne. Du har ett allvarligt fel i din hjärna om du inte kan se att det är precis samma "egoistiska" tänk bland kunderna som från SkiStars sida. Stanna hemma om du inte längre vill åka.

När resan bokades var både SkiStar och du lika ovetandes om vad som skulle ske under våren, varför skall de ta smällen för att du inte längre vill utnyttja en tjänst som de fortfarande erbjuder? Seriöst, förklara varför.

Människor som ser företag som någon form av magisk entitet med en aldrig sinande kassa och som borde ta alla ekonomiska smällar som någonsin kan uppstå är helt vidriga. SkiStar hyr ut många privat ägda lägenheter vars ägare har lån som måste betalas, i förlängningen så är det kanske personen du går förbi på gatan som tar en värre smäll än vad du gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in