2020-03-25, 18:15
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
1131/4=283 g kolhydrat

1131-283 = 848. Vart försvinner dessa?

Får väl börja dra ner på smöret och fettkappa. Börja äta magert kött istället.

Aha, 1131/4 Kcal = 283 g

Låter som en bra start.
Citera
2020-03-25, 21:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Aha, 1131/4 Kcal = 283 g

Låter som en bra start.

Jag förstår inte vad består de andra 848 kcal består av?

Jag använder detta proteinpulver: https://www.bulkpowders.se/rent-vassleisolat-97.html

Om man tar 30 g tre ggr om dagen; morgon, lunch, kväll, plus lite solroslecitin i så att det blandar sig, så blir det 90 g protein och ca 400 kcal.
Citera
2020-03-25, 22:54
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Vikt: 67 Kg

Protein 134 g, 536 Kcal
Fett 67 g, 603 Kcal
Fiber 15 g, 30 Kcal

2300-(536+603+30)=1131

1131/4=283 g kolhydrat

Varsågod

134 g protein per dag
67 g fett per dag
15 g kostfiber per dag
283 g tillagade carbs per dag, ok?
Citera
2020-03-25, 22:56
Medlem
DaChiefs avatar
Citat:
Jag förstår inte vad består de andra 848 kcal består av?

Jag använder detta proteinpulver: https://www.bulkpowders.se/rent-vassleisolat-97.html

Om man tar 30 g tre ggr om dagen; morgon, lunch, kväll, plus lite solroslecitin i så att det blandar sig, så blir det 90 g protein och ca 400 kcal.

Fattar inte varför du använder detta proteinpulver, fick för mig att du var smart på nått sätt.
Citera
2020-03-25, 23:06
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Fattar inte varför du använder detta proteinpulver, fick för mig att du var smart på nått sätt.

Vad är det för fel på det proteinpulvret? Finns det något bättre?
Citera
2020-03-26, 01:15
Medlem
Citat:
Ok, tack.

Men 2000 är mitt dagsbehov om man räknar vikt gånger 30.

Varför tar man 1131/4?
Har du en fettprocent på 20% på 67 kg som man?
Citera
2020-03-26, 09:20
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken
Har du en fettprocent på 20% på 67 kg som man?

Låter det osannolikt? Jag är inte så fet på nåt sätt, mest ballongmage och odefinierad kropp. Inga muskler syns!

Jag har dragit ned på saltet rejält i veckan, om det har med salt att göra. Förut använde jag mycket salt till varje måltid. Kanske 20% chipstuttar av en som har 100% chipstuttar.

Men vad är det för fel på proteinpulvret jag länkade till? Är det för att det är isolat och inte koncentrat som är det dåliga?
Citera
2020-03-26, 09:54
Medlem
Jagozars avatar
Citat:

Absolut inget fel på det proteinpulvret. Snarare ett av de bättre på marknaden. Man bör dock tillsätta någon sorts kolhydrat till det då kroppen har svårt att absorbera rent protein ut till musklerna utan "hjälpämnen" så som snabba kolhydrater. Plus att proteinpulver som har så hög procent protein skummar väldigt mycket om man inte tillsätter kolhydrater och blir svåra att dricka.
Senast redigerad av Jagozar 2020-03-26 kl. 09:57.
Citera
2020-03-26, 10:01
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Absolut inget fel på det proteinpulvret. Snarare ett av de bättre på marknaden. Man bör dock tillsätta någon sorts kolhydrat till det då kroppen har svårt att absorbera rent protein ut till musklerna utan "hjälpämnen" så som snabba kolhydrater. Plus att proteinpulver som har så hög procent protein skummar väldigt mycket om man inte tillsätter kolhydrater och blir svåra att dricka.

Man kan tillsätta lite lecitin. Då skummar det ingenting, eller märkbart mindre.
Citera
2020-03-26, 10:19
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Man kan tillsätta lite lecitin. Då skummar det ingenting, eller märkbart mindre.

Eller slå två flugor i en smäll och tillsätta kolhydrater. Om du nu vill att din kropp ska kunna dra nytta av proteinet.
Citera
2020-03-26, 10:33
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagozar
Eller slå två flugor i en smäll och tillsätta kolhydrater. Om du nu vill att din kropp ska kunna dra nytta av proteinet.

Men för att få ner skummet kan man tillsätta lecitin. Eller menar du att man ska tillsätta kolhydratspulver för att få ner skummet?
Citera
2020-03-26, 10:51
Medlem
Jagozars avatar
Citat:
Men för att få ner skummet kan man tillsätta lecitin. Eller menar du att man ska tillsätta kolhydratspulver för att få ner skummet?

För att få ner skummet, ja, men främst för att kolhydrater är bärare av proteinerna ut i blodomloppet/musklerna. Om du hade läst min kommentar innan från början till slut hade de sett det.

Med det säger jag inte att kroppen inte tar upp proteinerna överhuvudtaget utan kolhdyrater, men det sker snabbare och effektivare tillsammas med snabba kolhydrater.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in