Citat:
Ursprungligen postat av
Julle128
Är väl inte det bästa tipset?!
Visst älskade själv att röka cannabis, men idag skulle det inte funka, jag skulle snart börja med dom tyngre bitarna igen. Saken är ju den att om man har kontakter med folk som tar droger så är risken stor att man själv gör det. Sedan får du tycka vad du vill, men jag menar att det är antingen eller som gäller, om du fattar hur jag menar!?
Nja, där gäller ju självdisciplin och att inte klandra själva Cannabis för eventuellt elände. Varför skulle du börja med dem tyngre bitarna? Cannabis hjälper med självinsikter om att inte börja bruka igen. Under ett rus av Cannabis vill man ju vara nyttig, så fungerar iallafall jag. För bättre dialoger med mig själv.
Att det skulle vara antingen eller är för mig en stor bluff, då är det nästan oundvikligt för återfall, ingen vill bli en renlevnads munk i celibat. Men kan man någonstans möta sina begär i mitten och acceptera att man tycker om något som inte är skadligt så är det bara till att köra på (cannabis)
Hade förmodligen inte klarat utav livet helt nykter. Cannabis är en tröst, en belöning och morot att ta sig igenom små som stora hinder. Varför slopa något som hjälper mot allt i rädslan av att börja bruka tyngre droger bara för att dem finns tillgängliga?
Har man ingen självdisciplin alls så blir det ju svårt när man drar till sin lokale kran, men har man förmågan att skilja på vad som är gott och ont samt lärt sig av föregående läxor i livet kan man rättfärdigt bruka Cannabis med ett mycket gott samvete.
Ytterligare stigmatisering av Cannabis är inte vägen att gå, det är ett utmärkt naturligt verktyg som bör brukas mer flitigt.