2020-03-22, 21:44
Medlem
Tryckallan74s avatar
Jag har snusat ganska exakt 30 r, snusar mer n en dosa om dagen (Granit ls)
efter att jag har lagt ut en snus s vill jag efter max fem minuter efter ha en ny, annars blir jag orolig i kroppen.

Men det jag inte frstr r vad som hnder under smnen, kan inte sova med snus inne.

Jag kan sova allt ifrn 8 - 15 timmar i strck, det jag inte fattar r varfr vaknar jag inte av svr
nikotin abstinens? I alla fall nn gng per timme?

Hur funkar kroppen hr egentligen, hur r det fr andra med starkt nikotin beroende?
Citera
2020-03-22, 22:25
Medlem
Jag r verkligen ingen expert, men jag skulle gissa p att det r psykiskt till stor del. Nr du r vaken s tnker du p att du inte har en snus inne, och d tnker du p att du r sugen p en snus och mste ha en.
S r jag med cigg, kan g en heldag utan att tnka p att rka eller vara rksugen, men s fort jag tnker p en cigg, d jvlar blir jag rksugen som en amerikansk skdespelare frn 1950 talet. Och har jag inte cigg eller snus hemma, d r jag ocks sugen p det hela tiden, bara fr att man inte har.

Sjlv kan jag inte somna om jag inte har en snus inne. Om jag inte r full, d somnar man ju oavsett.
Citera
2020-03-22, 22:28
Medlem
DaChiefs avatar
Snusar nr jag sover, borde sluta. Drmmarna r dock ibland galet skeva
Citera
2020-03-22, 22:40
Medlem
Tryckallan74s avatar
Tack fr svar, men fattar nd inte vad r det som gr att kroppen i smn klarar vldigt mnga timmar utan nikotin, men i vaket tillstnd ja max en timme sedan skulle jag fan bli galen..
Citera
2020-03-28, 04:43
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Tack fr svar, men fattar nd inte vad r det som gr att kroppen i smn klarar vldigt mnga timmar utan nikotin, men i vaket tillstnd ja max en timme sedan skulle jag fan bli galen..
Vill ha mer inlgg och tankar hr! Om hur ni andra upplever Nikotin beroende!!!?
Citera
2020-03-28, 04:45
Medlem
Tryckallan74s avatar
/Mod kan grna ndra TS till Nikotin!
Citera
2020-03-28, 11:14
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckallan74
Jag har snusat ganska exakt 30 r, snusar mer n en dosa om dagen (Granit ls)
efter att jag har lagt ut en snus s vill jag efter max fem minuter efter ha en ny, annars blir jag orolig i kroppen.

Men det jag inte frstr r vad som hnder under smnen, kan inte sova med snus inne.

Jag kan sova allt ifrn 8 - 15 timmar i strck, det jag inte fattar r varfr vaknar jag inte av svr
nikotin abstinens? I alla fall nn gng per timme?

Hur funkar kroppen hr egentligen, hur r det fr andra med starkt nikotin beroende?

Nr man sover slr man vl av helt och hllet. Svrt att slnga in en prilla eller ta en cigg i smnen.

Jag utgr bara frn mig sjlv och har mer sett mitt rkande som en vanesak n ett beroende. Jag har slutat en gng tidigare fr 10 r sedan och hll upp utan problem i 2 rs tid. Nu gr jag ett nytt frsk och har snart hllit upp i en vecka.

Fr mig r det mer en vanesak frknippad med rutiner vad det gller rkningen. Som rkare r det vldigt ltt att anpassa sina rkpauser oavsett vad man har fr sig. Nytt arbete, nya rutiner...ltt att veta nr man kan ta en cigg. Dagliga terkommande rutiner r vad som styr mitt rkande.

Tar jag bort dessa rutiner s rker jag konstigt nog inte lika mycket under en kort period. Men d skapar jag nya rutiner som jag kan anpassa mitt rkande efter och rker inom kort lika mycket igen.

gnar jag mig t nn sport som gymmet, spret, bowling eller badminton s har jag inte det minsta sug efter en cigg. Inte frrn jag kommer hem och slnger p en kaffe eftert s kommer suget efter ciggen igen, eftersom jag frknippar cigg med kaffepaus.

Som snusare har man vl kanske lttare att ha ttare rutiner vad det gller att ta en prilla. Du kan slnga in en nr du vill utan att behva sticka utomhus.

Nr du sover stnger du av frn alla rutiner. Kroppen terhmtar sig.

Skulle vara intressant att veta om en heroinist klarar av att sova utan att vakna av kraftig abstinens mitt i natten.
Senast redigerad av RollonHomie 2020-03-28 kl. 11:18.
Citera
2020-03-28, 22:17
Medlem
Tryckallan74s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RollonHomie
Nr man sover slr man vl av helt och hllet. Svrt att slnga in en prilla eller ta en cigg i smnen.

Skulle vara intressant att veta om en heroinist klarar av att sova utan att vakna av kraftig abstinens mitt i natten.
Ja det r det som jag tycker r intressant, borde man i alla fall vakna ngon gng under natten pga beroendet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in