Citat:
Ursprungligen postat av
klyban
Min metod fungerar utmärkt, det är ett slöseri med pengar att köpa en och med så gott resultat redan.
Och missar inget, och tack vare sin lathet att köpa den där stenen/plåten, jag kom på detta utmärkta sätt att få en pizza bra i ugnen.
Rätt intressant och se hur detta stör dig svårt att jag har en metod som gör pizzor utmärkta och utan sten/plåt.
Jag är redan supernöjd och ser ingen som helst anledning att köpa nått, dock före så var man inte nöjd med hur de bakades.
Inte alls.
Har dock jämfört, men och utan, och med olika material (keramik vs stål), så jag har själv märkt skillnaden. Därav att jag rekommenderar det varmt till alla, inte bara dig. Har inget koppling till de som tillverkar produkten, utan bara en grymt nöjd kund!
Är dock lite fascinerad av din attityd måste jag erkänna (som framstår som du är ovillig att testa nyasaker, för att du minsann vet bäst gällande precis allt, inklusive saker du aldrig ens provat). Men det är helt OK. Det påverkar inte mig. Vi är alla olika personer, och har olika sätt att fungera i livet.
Du får baka en fin pizza på ditt invanda vis och så tror jag vi håller det där i vår diskussion mellan oss två.
För er
andra (förhoppningsvis så är det inte bara du och jag) som läser tråden, och som är intresserade av att baka pizza hemma, oavsett om en äkta eller balkaniserad sådan, så kan jag dock rekommendera att prova mitt tips med pizzastål. Gör underverk för pizzan!
Ett ytterligare tips är att byta ut den vanliga osten mot västerbottensost. Blir grymt goda pizzor med det!
Det är ju en fin försvenskning av pizzan, om inte annat.