2025-02-14, 16:36
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
Anjo sa att Lisen är orolig för att Anjos youtubekarriär ska gå åt helvete.
Jättekonstigt att räkna med att kunna leva på att lägga ut videoklipp på internet. Framförallt om man är elak och dum.

Så märkligt allting. Är dom helt oförmögna att skaffa vanliga jobb? Eller gå en varsin yrkesutbildning på ett par år och sen börja arbeta? Jag utgår från att dom båda är helt outbildade.
Förstår hon är orolig för det då hon gift sig och skaffat 3 barn med en person som gjort "karriär" genom att göra hatvideos. Det är så sjukt alltihop, nu ser det ut som han håller på att cancla sig själv vilket är jättebra då yt ledning låter honom fortsätta hålla på att sprida sin cancer år efter år.

Båda är outbildade vad jag vet, den där Lisen är som Rask och har aldrig jobbat om man inte räknar med den där städfirman som kursade.

Deras 2 flickor är säkert jättestolta att berätta på skolan att pappa jobbar med att mobba människor på internet

Snart ryker kanalen och då lär soc bli inkopplade på allvar då dom inte kan försörja sina barn. Dom har ju redan varit med i lyxfällan en gång. Spår en väldigt mörk framtid för dom två.

Sen tycker jag Anjo kan sluta äta 12.000 kalorier per dygn då han inte har råd med det.
Citera
2025-02-14, 16:37
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det vore ju lite kul om Uppdrag Granskning granskade Anjos lilla videosaga.
Konstigt hur ingen av dom stora mediahusen lyfter problemet med denna lilla mobbararme med inbördes beundran.
Citera
2025-02-14, 16:50
Medlem
Andromedatravellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Konstigt hur ingen av dom stora mediahusen lyfter problemet med denna lilla mobbararme med inbördes beundran.

Janne Josefsson vill inte ha konkurrens av ... Youtubes Janne Josefsson.

Man väljer sina strider.
Citera
2025-02-14, 16:50
Medlem
Citat:

Ja det är sjukt, nästan lite Kafka över det hela.
Jag tror att det handlar om att mediahusen är rädda för folk med stort följe av någon anledning.
Kolla bara på Jockiboi som hängde ut någon stackars reporter från Aftonbladet och de slutade med att han hörde av sig till Jockiboi och bad om ursäkt.
Citera
2025-02-14, 16:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daimglass
Ok men då kanske man förtjänar stryk om man säger att man vill hugga någon med kniv upprepade gånger i halsen också?
Nej, man får i sitt privata ge uttryck för frustration med vilka ord man vill. Det gäller även Linnea - och det sjuka är inte att hon blir frustrerad och arg, det sjuka är att någon spelar in och vidarebefordrar ett privat samtal.
Citera
2025-02-14, 17:00
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Men då har hon ju inte kastat ur sig skit om Linnea utan har gjort på samma sätt som Linnea gör mot henne i sina lives.
Nej, Linnea har inte pratar om Lisen på det sättet alls. Så det funkar inte med sånt bs.
Citera
2025-02-14, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av falukorvsgubbe
Anjo sa att Lisen är orolig för att Anjos youtubekarriär ska gå åt helvete.
Jättekonstigt att räkna med att kunna leva på att lägga ut videoklipp på internet. Framförallt om man är elak och dum.

Så märkligt allting. Är dom helt oförmögna att skaffa vanliga jobb? Eller gå en varsin yrkesutbildning på ett par år och sen börja arbeta? Jag utgår från att dom båda är helt outbildade.
I den där förlåtvideon snackade han själv om att det inte gör något om hans kanal stänga. Han är så grym på att filma så han kommer kunna producera andra storslagna filmer.
Citera
2025-02-14, 17:08
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Och där i början hängde ju även Jacke ut henne, jag tror att skulle inte Chrille sagt till så många att han var så utsatt så tror inte jag att det skulle ha blivit en sån stor grej av detta, men när han sa att Linnea skulle ljuga om en våldtäkt osv så agerade folk efter det, rätt eller fel kan man diskuterar.
Jacke backade när han insåg att det inte var så enkelt som det framställts.

Nej, uthängningen av Linnea började när Chrippa satt i häkte och styrdes av Jocke och Anjo.
Citera
2025-02-14, 17:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ja, det är mycket konstigt faktiskt.
Det kan inte ha undgått traditionella medier hur de gemensamt attackerar offer och gör allt för att krossa deras liv - och hur dessa skapat en mobbar och förtalskultur på nätet som vi inte sett på några plattformar tidigare.
Citera
2025-02-14, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det uttalades i konversationer jag sett att Linnea skulle "krossas", detta var direkt när Chrippa hamnade i häkte.
Ja, där blev jag engagerad från start.
Ja jag är extremt engagerad i en ung tjej som råkat ut för Jocke och hans hundar och oförskyllt blivit anklagad för det ena och det andra och utmålad som det ena och det andra - och där det till att det handlat om påståenden och rykten som direkt försatt hennes liv och hälsa i fara.

Jag behöver inte känna någon privat för att ta ställning för någon som är offer för drägglande galna gubbars klubb.

Chrippa hade redan innan talat om för Jocke och andra att Linnea misshandlade honom och barnet. Så där började det hela. Det har var klart hela tiden att det var detta som fick avsmaken för flickebarnet. Det var Chrippas idé för han var rädd för Linnea och att hon skulle anmäla honom så han talade ut med de som du kallar sekten om Linnea. Sorry det finns som inget försvar för vad Chrippa och Linnea har ställt till för varandra.

Att Jocke värnar om Chrippas barn har också varit tydligt hela tiden. Därför att han inte ville att barnet skulle vara med när Linnea träffade Chrippa eftersom Chrippa sa att de blev misshandlade av henne.
Citera
2025-02-14, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av shackihorsie
Man kan inte som Anjo sitta och göra en dokumentär om de negativa konsekvenser av att bli dömd för våldtäkt när man själv varit högst delaktig i att döma ut någon som barnmisshandlare i en folkdomstol på internet, det är sinnessjukt att inte förstå dubbelmoralen i det. Eller tror han inte det påverkar någon att ses som en person som misshandlar barn?

I intervjun med RIKS så framkommer det att Anjo nämner målsägande vid namn och hans anledning till det är att det nämns i domen, vilket inte är sant, det är sekretessbelagt. Det är rent av vidrigt och går emot all form av pressetik.
Kvinnan på RIKS har sett dokumentären och verkar tycka att Anjo är partisk och känslan hon fick är att han ifrågasätter domen och menar att Antonio blivit oskyldigt dömd, så hans skitsnack med att man inte ska döma innan man ser dokumentären är endast för att så många som möjligt ska se den, den är exakt så som den verkar och framställs.

_

Ha ha varför tar Anjo ställning för en barnvåldtäktsman för? Tror detta blir problem för Anjo. Som man bäddar får man ligga Anjo.
Citera
2025-02-14, 17:23
Medlem
Citat:
En dokumentär är en objektiv skildring av verkligheten.

Det Anjo håller på med är drama.

Citat:
Han är Janne Josefsson från temu.

Hoppas brottsoffret anmäler chipspatten för förtal.

Fö sa hon dokumentär runt 9min.

En sista grej bara, jag tror inte du vet vad opartisk betyder

Ha ha ja, har alltid hållit honom som lite dum, nu får jag ändra det, han är mycket extremt korkad. Vad han ger sig ut på här är djupa vatten. De andra flickorna utsätts ju också för förtal. Vad vet Anjo om vad Antonio haft för sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in