Citat:
Ursprungligen postat av
VemSkaManTroPa
Varför vill Anjo få det till att det är Linnea och Chrippa som själva startat drevet? Chrippa satt väl häktad när allt startade och Linnea var tyst.
Det var ju Anjo, och ingen annan, som postade den första videon ("Det ingen vet om Chrippas häktning") dvs. den video som startade allt. Det var han som aktivt valde att publicera all skit, han kunde sagt nej.
Det är dethär jag tycker att någon youtuber borde ha lyft, men ingen vågar. Jag har själv bett MotVikt, men där är dörren stängd.
Gör en tidslinje på vem som sagt vad, och när.
Sen tittar man på hur publikens uppfattning var när Chrippa väl släpptes. Han var ju kändare och mer omtyckt än han någonsin skulle kunna vara. Lägg då till Chrippas personlighet så är det inte speciellt konstigt att han gick rakt in i Anjos studio och bekräftade alla lögnerna, han hade ju boxat på en tjej och ville rädda sig själv.
Anjo har ju senare berättat om vilken dålig människa Julia var, men tittade aldrig sig själv i spegeln och funderade över hur osammanhängande alla SMS-konversationer han visade upp var. Eller all annan information han fått av Julia.
Resultatet av det här dramat för mig är glasklart. Linnea är inte en bra flickvän. Inte en bra sambo. Ska inte vara nära barn, men.
Det spelar ingen roll. Det ger inte en dubbelt så tung man honom rätten att boxa på henne.
Och det ger absolut inte YouTubers rätt att starta årtusendets drev som leder till att hon tar tillbaka sin anmälan.