2024-05-06, 11:39
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Är ju ej svårt att förstå att flickorna går i skola och har skolplikt. Inget fel i att Lisen tar pojken o hälsar på sin familj själv med han.
Ja dom missar säkert jättemycket från lekis

Min poäng var att jag inte tycker det är okej med särbehandling men det här är ju inte heller en normal familj med normala föräldrar.
Citera
2024-05-06, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickassfarsan
Ja dom missar säkert jättemycket från lekis

Min poäng var att jag inte tycker det är okej med särbehandling men det här är ju inte heller en normal familj med normala föräldrar.
Är väl absolut ingen särbehandling, många föräldrar har sk egentid med barnen o dom går ej i lekskola. Ni gör allt för att hitta fel på alla.
Citera
2024-05-06, 11:47
Medlem
Kickassfarsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tussilago1
Är väl absolut ingen särbehandling, många föräldrar har sk egentid med barnen o dom går ej i lekskola. Ni gör allt för att hitta fel på alla.
Man behöver inte titta mer än ett par hundradelar för att se alla problem som radar upp sig, nigga please..

Är ett under att han inte försökt äta upp barnen ännu
Citera
2024-05-06, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Anjo menar väl att pengarna är svarta för hans inkomst inte är skattad på.

Dvs, han får in 100K på Julias konto, hon skickar vidare det (och han/hon skattar inte) så han behåller 100k, utan att skatta.

Han får ju in pengar på sitt egna konto via swish tex, och verkar lugnt utan att Kronis tar dem.

Men får du en inbetalning på 40k eller 100k, och du säger "Jag har sålt mina egna saker, här är kvitto på min försäljning" så räcker det (För banken i varje fall).

Skatteverket - absolut, dem kan ju spåra allting och det är ju inte speciellt svårt, men nu försöker han väl mest lura banken med pengarna antar jag.

Du behöver ju inte vara ett snille för att förstå om du har en årsinkomst på 100k att du inte kan göra allt han gör men det är väl en annan femma.

Jag förstår vad du menar men Anjo är ju ute och cyklar (skulle göra det bokstavligen också..) - att tvätta pengar innebär att man gör svarta pengar vita. Har man lagliga intäkter men väljer att inte betala skatt är alla pengar fortfarande vita - därav var Anjos pedagogiska whiteboardande mirakulöst onödigt. Kanske tror Chrippa att han också tvättar pengar men Anjo är ju den som tar på sig att berätta om tvättupplägget….fastän det inte existerar.

Är han så här korkad eller är det hans besatthet och sårade stolthet som påverkar omdömet?
Citera
2024-05-06, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Anjo borde vara mer försiktig med uppgifter som han fått till sig. En del som troligen inte skulle komma ut, sprids redan på nätet. Aj aj aj, hur skall detta sluta?

Haha tror du Anjo har frågat alla om han har tillåtelse att hantera deras personuppgifter?

Tänk att GDPR är Chrippas bästa vän
Citera
2024-05-06, 16:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeeesson
Haha tror du Anjo har frågat alla om han har tillåtelse att hantera deras personuppgifter?

Tänk att GDPR är Chrippas bästa vän

Jag håller med.
Chrippa borde ta detta vidare, för det Anjo håller på med, och gjort länge är inte okej.
Jockiboi vill vara den omtänksamma brodern som hjälp Chrippa och ställt upp på alla vis. Varför tillåter han då detta? Varför vräker han över en massa information till Anjoboi?
Varför har han ens en massa information om sin bror?
Citera
2024-05-06, 20:40
Medlem
Citat:
Jag håller med.
Chrippa borde ta detta vidare, för det Anjo håller på med, och gjort länge är inte okej.
Jockiboi vill vara den omtänksamma brodern som hjälp Chrippa och ställt upp på alla vis. Varför tillåter han då detta? Varför vräker han över en massa information till Anjoboi?
Varför har han ens en massa information om sin bror?

Inte bara Chrippa. Linnea, Julia, Cluee osv. Linneas familj, Chrippas familj. Anjos insamling av personuppgifter är ju skrämmande. Han tror att han ligger flera steg före, men han har inte ens läst reglerna för spelet.

Omfattningen av de personuppgifter som Anjo Productions AB sitter på tror jag kan få IMY att utfärda en böter. Tänk att varje inspelat samtal är en personuppgift..
Och vad är syftet med att han lagrar dessa uppgifter? Jo att förnedra och hänga ut människor..

Men framförallt tror jag att flera personer kommer att kunna få ut ett skadestånd, utan problem. Blir kul att följa.
Citera
2024-05-06, 20:50
Avslutad
Citat:
Inte bara Chrippa. Linnea, Julia, Cluee osv. Linneas familj, Chrippas familj. Anjos insamling av personuppgifter är ju skrämmande. Han tror att han ligger flera steg före, men han har inte ens läst reglerna för spelet.

Omfattningen av de personuppgifter som Anjo Productions AB sitter på tror jag kan få IMY att utfärda en böter. Tänk att varje inspelat samtal är en personuppgift..
Och vad är syftet med att han lagrar dessa uppgifter? Jo att förnedra och hänga ut människor..

Men framförallt tror jag att flera personer kommer att kunna få ut ett skadestånd, utan problem. Blir kul att följa.

Både Anjo och Jocke har gjort så här i flera år. Man spelar in telefonsamtal och sparar till lämpligt tillfälle, likadant med SMS. Hur fan vågar ens folk ha komunicera med dessa sjuka människor
Citera
2024-05-06, 20:51
Avslutad
Citat:

Och det är det här som är det läskiga med samhället ”ska bli kul att följa”, precis som hunger games fast i verkligheten, undrar du hur det kommer se ut om 10 år till? SKRÄMMANDE!
Citera
2024-05-06, 20:58
Avslutad
Citat:
Både Anjo och Jocke har gjort så här i flera år. Man spelar in telefonsamtal och sparar till lämpligt tillfälle, likadant med SMS. Hur fan vågar ens folk ha komunicera med dessa sjuka människor
Deras svek mot människor är fruktansvärda.
Att dessutom öppet sitta och hota människor är så sjukt.
Han är väldigt stor och tuff i studion, nummer 4? Som han fixat med hjälp av Jockiboi.

Är det möjligen så att Anjo och Jocke är mer än vänner?
I Dubai strosade Lisen för sig själv, Anjo var max en meter från Jocke. I Paris var det Anjo❤️‍🔥Jocke, lite pinsamt att bevittna Anjos längtansfulla blickar.

Dags att kliva ut ur garderoben?
Citera
2024-05-06, 21:13
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Jag förstår vad du menar men Anjo är ju ute och cyklar (skulle göra det bokstavligen också..) - att tvätta pengar innebär att man gör svarta pengar vita. Har man lagliga intäkter men väljer att inte betala skatt är alla pengar fortfarande vita - därav var Anjos pedagogiska whiteboardande mirakulöst onödigt. Kanske tror Chrippa att han också tvättar pengar men Anjo är ju den som tar på sig att berätta om tvättupplägget….fastän det inte existerar.

Är han så här korkad eller är det hans besatthet och sårade stolthet som påverkar omdömet?

Vad jag fattat så klassar Anjo pengar som inte är skattade på som "svarta" pengar, typ YT pengar som inte är skattade på.

Dem enda egentliga "svarta" pengar som är i rullning är väl från BC gaming antar jag, dock skulle jag nog inte ens klassa dem som svarta så.
Citera
2024-05-06, 21:58
Medlem
Dopys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Vad jag fattat så klassar Anjo pengar som inte är skattade på som "svarta" pengar, typ YT pengar som inte är skattade på.

Dem enda egentliga "svarta" pengar som är i rullning är väl från BC gaming antar jag, dock skulle jag nog inte ens klassa dem som svarta så.
Vissa verkar definiera svarta pengar = pengar man får ifrån olaglig verksamhet som tex droger.
Medans andra verkar definiera svarta pengar = oskattade pengar, tex när man jobbar och får lönen svart så man slipper betala skatt och arbetsgivaren slipper betala massa avgifter.

Jag vet dock inte riktigt vilken definition svensk lag använder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in