2025-05-29, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hillsongsekt
Nja ska man kika på det lite ärligt ovh nyanserat så nej fjant är inte det värsta som sagts i denna soppa. Men fru Rask har ju senaste dygnet med all önskvärd tydlighet visat precis hur lite hon vill vara i fred. Vevar friskt efter bästa förmåga.

Gissar att hon snart gör en cluee och temporärt lägger dramat bakom sig gör en ny video om att hon mår dåligt av vad folk skriver på internet. Sen vänder vinden och hon hoppar in och vevar.

Hur detta slutar frågade du, det här kommer inte sluta eskalerar innan ett antal personer på bägge sidor fpr stå inför skranket.

Det där med Cluee håller jag med i till tusen procent, det återstår för mig att se om Therese blir så.

Det verkar vara en never ending story.

Tack för en vettig konversation utan påhopp & fula ord, uppskattar det.
Citera
2025-05-29, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Fatta bara att Anjo är hjärndöd. Spelar ingen roll att du ser dom två dagligen.

Anjo pissar på våldtagna barn, han vet heller inte vad nazister är för något.
Bara dom två sakerna gör han till en total empatilös idiot.

Fatta bara att Anjo är enda anledningen till att några kallar han för taskiga saker offentligt. Det är inget konstigt att det bli så med tanke på hur fanskapet beter sig.

Det finns många i denna soppa som är pissiga inte bara anjo fast han bidragit till en del.
Citera
2025-05-29, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
När har jag sagt att Anjo har gjort allt fel?
Jag tyckte det var fel av Anjo att sprida privata meddelanden och liknande.
Jag tyckte det var fel av Anjo att sprida saker om barnet.
Jag tyckte det var fel av Anjo att sitta och le och skratta medans 2 nazister spred nazist propaganda.
Jag tycker det var fel av Anjo att försöka framställa en dömd våldtäktsman som oskyldig.
Jag tycker det var fel av Anjo att anklaga Sandra när han inte hade bevis, och att inte be om ursäkt när han hade fel
Ja Anjo har gjort mycket fel, men det har ju även Jocke, Rask, Chrippa, Skilleras, Medvikt, Motvikt, med flera också gjort.
Problemet är att du har bara problem om man kritiserar Anjo, Jocke och Rask, men hejar på ifall man kritiserar dom andra.

Just nu säger du alla fel och det har du gjort tidigare också.
Har du läst att jag kritiserar även Anjo jag stöttar inte allt han gjort.
Jag har aldrig stöttat Jocke i allt han gör, och att rask var otrogen tyckte jag var hemskt och sättet det kom ut på var vidrigt för Therese.
Men nu vet vi vad dom står i sexlivet och det är deras förhållande då kanske man kan nöja sig med det från och med nu.
Citera
2025-05-29, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Det finns många i denna soppa som är pissiga inte bara anjo fast han bidragit till en del.

Anjo är inte ett as i den soppan du refererar till vilket jag antar är det senaste dramat.

Anjo är en vidrig och äcklig människa hela tiden, han beter sig inte bara som ett as i någon specifik soppa.
Citera
2025-05-29, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Anjo är inte ett as i den soppan du refererar till vilket jag antar är det senaste dramat.

Anjo är en vidrig och äcklig människa hela tiden, han beter sig inte bara som ett as i någon specifik soppa.

Jag har förstått din åsikt du har skrivit det hur många ggr som helst.
Citera
2025-05-29, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Enligt den årsredovisning jag har sett (på Krafman) så har företaget haft personalkostnader på 808.995 kr för 2023 samt 544.801 kr för 2022. Så löner har ju betalats ut, måhända bara till Anjo själv.
Håller däremot med dig om att en del rörelsekostnader är höga. Vad är det för saker t.ex. som går under "handelsvaror", Anjo säljer väl inte några varor.

2023
Handelsvaror 390.383 (ökning från 189.690 kr)
Övriga externa kostnader 323.714 (ökning från 151.712 kr)

Om Anjo drar av privata kostnader i företaget (som inte godkänns av Skatteverket), kommer väl fram när Skatteverket kontrollerar företaget. Då kommer han att få återbetala det han har fuskat + tillägg.
Paret har ju varit med i Lyxfällan och det känns inte som att de lärde sig något i det programmet, företaget har flera betalningsanmärkningar (Lisen som sköter eknomoin?).

Han har väl dock en revisor som borde ha koll?
Citera
2025-05-29, 18:24
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VemSkaManTroPa
Tjänar han så bra när han numera oftast har under 50.000 visningar? Kan förstå att han tjänade en hel del under 2024 (Chrippa-året) men nu är ju inte visningarna speciellt höga.
Har ett svagt minne om att jag har hört något om 50 kr/1000 visningar men vet inte om det stämmer och om det inkluderar reklamintäkter.
Får han inkomster från reklamen trots att folk s.k. AD-blocks? Personligen får jag aldrig någon reklam när jag tittar på andra videos.

2025 (så här långt) är inte i närheten av vad Anjo tjänande 2024 men 2024 var en guldgruva för Anjo. En egen pengapress. Modellen Xkr/1000 visningar är CPM. Jag vet inte om Anjos är 50kr eller 2kr och jag tror att priset varierar efter säsong där det kostar mer att annonsera under julhandeln än i juni.

CPM: Cost per 1,000 impressions (CPM) is a metric that represents how much money advertisers are spending to show ads on YouTube. You'll see a few different CPM metrics in YouTube Analytics: CPM: The cost an advertiser pays for 1,000 ad impressions.

1. Anjo är en dyr kanal att annonsera på. Bra CPM.

Det här är inte ett pris du sätter själv direkt, algoritmer avgör i det stora hela. Har du en svensktalande kanal med svenska tittare (inga köpta visningar från bottar i Moldavien) och dina tittare kommer från följare, folk som klickar sig in på din kanal från Facebook, Instagram, sökningar på Google och de ser hela videon OCH tittar på via ett inloggat youtubekonto från Sverige så belönas det. Det här är en halv vetenskap och inte så enkelt som jag beskriver.

2. Anjo maxar antalet gånger han önskar hans videos ska ha reklamavbrott. Om det är möjligt se 3 minuter video och få 3 annonser, sen se 2 minuter video få 3 annonser är det inställningen han har.

3. Bara för att någon har inställningen under 2. på max så betyder inte det att det finns köpare av så mycket reklam.

Om Anjo, SampeV2 och Rask har 1000 tittare som ser i 10 minuter så tjänar de olika mycket.
Citera
2025-05-29, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
2025 (så här långt) är inte i närheten av vad Anjo tjänande 2024 men 2024 var en guldgruva för Anjo. En egen pengapress. Modellen Xkr/1000 visningar är CPM. Jag vet inte om Anjos är 50kr eller 2kr och jag tror att priset varierar efter säsong där det kostar mer att annonsera under julhandeln än i juni.

CPM: Cost per 1,000 impressions (CPM) is a metric that represents how much money advertisers are spending to show ads on YouTube. You'll see a few different CPM metrics in YouTube Analytics: CPM: The cost an advertiser pays for 1,000 ad impressions.

1. Anjo är en dyr kanal att annonsera på. Bra CPM.

Det här är inte ett pris du sätter själv direkt, algoritmer avgör i det stora hela. Har du en svensktalande kanal med svenska tittare (inga köpta visningar från bottar i Moldavien) och dina tittare kommer från följare, folk som klickar sig in på din kanal från Facebook, Instagram, sökningar på Google och de ser hela videon OCH tittar på via ett inloggat youtubekonto från Sverige så belönas det. Det här är en halv vetenskap och inte så enkelt som jag beskriver.

2. Anjo maxar antalet gånger han önskar hans videos ska ha reklamavbrott. Om det är möjligt se 3 minuter video och få 3 annonser, sen se 2 minuter video få 3 annonser är det inställningen han har.

3. Bara för att någon har inställningen under 2. på max så betyder inte det att det finns köpare av så mycket reklam.

Om Anjo, SampeV2 och Rask har 1000 tittare som ser i 10 minuter så tjänar de olika mycket.

Anjo hade 20 miljoner visningar 2024 och hans bolag omsatte enligt honom själv 2.5 miljon. Skatt och kostnader, vad kan bli över? 1 miljon. Då får vi inte glömma att nollan är outbildad med absolut ingenting att falla tillbaka på. Ska han göra drama på YT när han är 45 också? 2024 lär han inte upprepa. Att sitta och skämma ut sig som han gjort hela våren. Kan ju inte vara värt pengarna oavsett. I år lär han inte tjäna 1/5 ens heller. Men i jämförelse med Rask så är ju det mesta bra.

Fel av mig. Rätt ska vara rätt. Han är ju svetsare.
Svårt att se att han kommer gå tillbaka dit dock.
Precis som Rask lite för stort ego.
Senast redigerad av ErikHae86 2025-05-29 kl. 19:08.
Citera
2025-05-29, 19:32
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Anjo hade 20 miljoner visningar 2024 och hans bolag omsatte enligt honom själv 2.5 miljon. Skatt och kostnader, vad kan bli över? 1 miljon. Då får vi inte glömma att nollan är outbildad med absolut ingenting att falla tillbaka på. Ska han göra drama på YT när han är 45 också? 2024 lär han inte upprepa. Att sitta och skämma ut sig som han gjort hela våren. Kan ju inte vara värt pengarna oavsett. I år lär han inte tjäna 1/5 ens heller. Men i jämförelse med Rask så är ju det mesta bra.

Fel av mig. Rätt ska vara rätt. Han är ju svetsare.
Svårt att se att han kommer gå tillbaka dit dock.
Precis som Rask lite för stort ego.

Jag kommenterade att han fick in mycket på visningar 2024 (jämfört med andra svenska kanaler) och dugligt 2025 för verkar ha hög CPM.

ANDRA youtubers på samma CPM har (väl)betalda samarbeten.
Citera
2025-05-30, 06:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Jag kommenterade att han fick in mycket på visningar 2024 (jämfört med andra svenska kanaler) och dugligt 2025 för verkar ha hög CPM.

ANDRA youtubers på samma CPM har (väl)betalda samarbeten.

Helt ärligt orkar inte kolla upp de men han har max 2 miljoner visningar efter årets 5 första månader.
Det vågar jag påstå.
Ibgenting ju.... Sämre än en städerska tjänar..
Som skrubbar toaletterna på burger king. ANJO Banjo tjänar mindre nu när vinden vänt.

Cirka 1.5 miljon visningar har han hittills i år
På fem månader!!!
Senast redigerad av ErikHae86 2025-05-30 kl. 07:17.
Citera
2025-05-30, 21:53
Medlem
Telepatisks avatar
Anjo livesänder nu "RASK ÄR ETT RIKTIGT SVIN!", gissningsvis en clickbait. Men han verkar börja med att dissa Vad är Problemet?
Citera
2025-05-30, 22:17
Citat:
Ursprungligen postat av Telepatisk
Anjo livesänder nu "RASK ÄR ETT RIKTIGT SVIN!", gissningsvis en clickbait. Men han verkar börja med att dissa Vad är Problemet?

Anjo går igenom Rasks privata meddelanden, konversationer med Fru Medvikt och nån Getkebabhjärna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in