2025-05-28, 12:37
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netchips
Internfakturering? Om kamerakillen har företag vore det ju billigare än att betala ut lön. Har lisen skuldsanering är han ju bara korkad om han betalar ut lön till henne. Det betyder inte att det är svart. Han kan ta ut och skatta på en summa och sedan ge henne lite av sin ”lön” (utdelning). Självklart drar han vissa saker privat på företaget, det går inte att driva företag idag med våra skatter utan att dra vissa motiverbara saker som är privata. Hela detta med att gå på hans bolag utan att någon som gör det fattar hur man driver företag är bara tramsigt. Döm honom får hans content istället för att försöka förstöra hans privatekonomi eller fucka med hans bolag. Det är exakt samma som att kontakta arbetsgivare för legio. Svinigt. Ta sakfrågan istället.
Anjo har ju kritiserat Chrippa för att han inte betalar skatt. Anjo har även kontaktat Skatteverket och gett de information om Chrippas inkomst.
Så varför är det då fel att kolla så inte Anjo också fuskar med sitt företag och sin deklaration?
En sak är ju tex att Anjo körde runt i en släktings företagsbil i flera år utan att förmånsbeskatta för den.
Citera
2025-05-28, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tomtenisse14
Du får tro vad du vill, jag ser att Lisen mår hur bra som helst i stort sätt varje dag.

Jag förstår att du ser dom varenda dag, samt har någon form av förkärlek till dom.

Därav så tar det inte ifrån oss andra att det syns klart och tydligt på deras offentliga liv att dom både mår skit och beter som vidriga och dåliga människor.

Så är det tyvärr, du kan tro vad du vill. Men dina köra kamrater är inte friska eller beter sig friskt.
Citera
2025-05-28, 12:45
Medlem
Deimos01s avatar
Citat:
Jag kanske pratar med henne så jag vet att hon är okej och mår bra.
Såg du bilden igår? du gnällde ju på mig och sa att den inte finns om man inte lägger upp den.
Återigen bevisar du ju att du inte är opartisk i detta.
Citera
2025-05-28, 12:46
Medlem
Mikkkas avatar
Citat:
Väldigt moget inlägg är du 12 år?

Jag vet att han inte har diabetes, man får diabetes för att kroppen inte kan producera eget insulin, du kan få diabetes utan att vara överviktig men det kanske är svårt att förstå?

Jocke & Anjo var på helt olika ställen.
Anjo med familj hälsade på Lisens föräldrar som bor i Spanien.
Dom har det bra helt ärligt så verkar Lisen må jättebra just nu.

Haha ja båda två ser ju ut som hälsa personifierade din dåre.
Citera
2025-05-28, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Förmodligen tjänar han jävligt bra. När jag såg på hans senaste video fick jag reklam från Mio, Jula eller Rusta, Willys och Försvarsmakten. Hans kanal har fått en rank som populär bland svenska tittare, hög CPM. Senast jag såg på en video från Rask fick jag bara reklam från Swappie.

Videon han reagerade på var gjord av Sandra som inte är insatt i spelreglerna. Hon borde enbart manglat ut video efter video där hon vägrar glömma att Anjo hängde ut henne på fel grunder och hamra ut det budskapet. Sandra = Falukorv och höra av sig till Legios rektor måste upprepas i förebyggande syfte precis som Anjo gör när det upprepas om 14-åringen som var en 40-åring.

Extra olyckligt för hennes skull att hon lämnade flera öppna mål vad gäller att "inte bryr sig" vilket var ett riktigt nybörjarmisstag. Irrelevant om hon tycker vissa saker redan är sagt och gjort då drama på Youtube inte fungerar som konflikter på andra jobb som oftast saknar en publik. Hon pratade till Anjo och sina följare. Hon måste väga in att hon pratar till Anjos följare om hon inte vill bli ett offerlamm.

Tjänar han så bra när han numera oftast har under 50.000 visningar? Kan förstå att han tjänade en hel del under 2024 (Chrippa-året) men nu är ju inte visningarna speciellt höga.
Har ett svagt minne om att jag har hört något om 50 kr/1000 visningar men vet inte om det stämmer och om det inkluderar reklamintäkter.
Får han inkomster från reklamen trots att folk s.k. AD-blocks? Personligen får jag aldrig någon reklam när jag tittar på andra videos.
Citera
2025-05-28, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Anjo har ju kritiserat Chrippa för att han inte betalar skatt. Anjo har även kontaktat Skatteverket och gett de information om Chrippas inkomst.
Så varför är det då fel att kolla så inte Anjo också fuskar med sitt företag och sin deklaration?
En sak är ju tex att Anjo körde runt i en släktings företagsbil i flera år utan att förmånsbeskatta för den.

Om jag har förstått det hela rätt så är det den som äger bilen som ska förmånsbeskattas. I detta fall så var det Lisens släkting, detta då hon lät Anjo och Lisen använda bilen som ägdes av städfirman (under flera års tid).

Kan ju vara så att Skatteverket fick tips om ev. skattefusk, kanske därför bilen numera ägs av Anjos företag.
Hade inte Lisens släkting förmånsbeskattats så fick hon väl en fin present från Skatteverket, ett litet inbetalningskrav på en summa hon inte hade räknat med.
Citera
2025-05-28, 13:48
Medlem
Citat:
Internfakturering? Om kamerakillen har företag vore det ju billigare än att betala ut lön. Har lisen skuldsanering är han ju bara korkad om han betalar ut lön till henne. Det betyder inte att det är svart. Han kan ta ut och skatta på en summa och sedan ge henne lite av sin ”lön” (utdelning). Självklart drar han vissa saker privat på företaget, det går inte att driva företag idag med våra skatter utan att dra vissa motiverbara saker som är privata. Hela detta med att gå på hans bolag utan att någon som gör det fattar hur man driver företag är bara tramsigt. Döm honom får hans content istället för att försöka förstöra hans privatekonomi eller fucka med hans bolag. Det är exakt samma som att kontakta arbetsgivare för legio. Svinigt. Ta sakfrågan istället.

Anjos fru hade (har?) skulder hos kronofogden på ca 700.000 kr + ytterligare 300.000 kr (privata skulder?), skulderna gällde bl.a. obetalda skatter. Lisen struntade i att betala in skatt till Skatteverket och pengarna användes istället till Lisens (och Anjos) egna privata konsumtion bl.a. godis och skräpmat. Källa: Lyxfällan

Om Anjo medvetet inte ger sin fru någon lön så borde det väl räknas som någon form av brott, detta då Anjo troligtvis inte ger sin fru någon lön p.g.a. de inte vill betala något till Kronofogden. Samtidigt sitter Anjo och klagar på att Chrippa skattefuskar, prata om att han "kastar sten i glashus"...

Vad för privata kostnader tycker du är ok att Anjo tar på sitt företag?
Citera
2025-05-28, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Deimos01
Återigen bevisar du ju att du inte är opartisk i detta.

Måste jag vara opartisk då? jag har inte försökt bevisa det på något vis.
Sen kanske jag inte stöttat allt Anjo gjort men det är en annan femma.
Citera
2025-05-28, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av husky30
Jag förstår att du ser dom varenda dag, samt har någon form av förkärlek till dom.

Därav så tar det inte ifrån oss andra att det syns klart och tydligt på deras offentliga liv att dom både mår skit och beter som vidriga och dåliga människor.

Så är det tyvärr, du kan tro vad du vill. Men dina köra kamrater är inte friska eller beter sig friskt.

Jaha det är ju bra att ni kan se det genom att titta på YouTube, wow.
Citera
2025-05-28, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikHae86
Är inte Anjos årsredovisningar lite märkliga?
Kastar ett öga på 2023 och 2022 nu då 2024 inte är klar.

Inga löner betalas ut. Hur betalade han tidigare kamerakillen Olle då? Samt frugan som sagt i deras podd att hon jobbar med Anjo? Det är inte pga hennes skuldsanering som han förmodligen betalar henne svart?

Rörelsekostnadnerna känns också väldigt hög genomgående i hans årsredovisningar.

Det är inte så att han drar en jävla massa kostnader privat på bolaget?

Enligt den årsredovisning jag har sett (på Krafman) så har företaget haft personalkostnader på 808.995 kr för 2023 samt 544.801 kr för 2022. Så löner har ju betalats ut, måhända bara till Anjo själv.
Håller däremot med dig om att en del rörelsekostnader är höga. Vad är det för saker t.ex. som går under "handelsvaror", Anjo säljer väl inte några varor.

2023
Handelsvaror 390.383 (ökning från 189.690 kr)
Övriga externa kostnader 323.714 (ökning från 151.712 kr)

Om Anjo drar av privata kostnader i företaget (som inte godkänns av Skatteverket), kommer väl fram när Skatteverket kontrollerar företaget. Då kommer han att få återbetala det han har fuskat + tillägg.
Paret har ju varit med i Lyxfällan och det känns inte som att de lärde sig något i det programmet, företaget har flera betalningsanmärkningar (Lisen som sköter eknomoin?).
Citera
2025-05-28, 14:31
Medlem
Citat:

Det är otroligt korkat av Anjo att INTE betala ut lön åt Lisen om hon jobbat åt honom. Just med tanke på att Anjo granskat Pontus Rasmusson så hårt, och den Pontus åkte dit för att inte betalat arbetsgivaravgifter.

Tyck vad du vill, men det är inte lagligt att Anjos fru jobbar gratis i hans bolag och att dom tar ut lönen i Pontus namn för att behålla mer i fick. Det ska betalas arbetsgivaravgift. Sen kan man ju bara snäll och betala in lite pension också, så att hon inte behöver sitta i kopplet resten av livet efter att ha tagit hand om barnen.
Citera
2025-05-28, 14:33
Medlem
Videon om Medvikt är ju ett av dom värsta haverierna jag sett.
Borde inte Anjo åtminstone kolla på Therese och Rasks videor innan han försöker kommentera åt dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in