Citat:
Ursprungligen postat av
Aritzo
Jag behöver lite hjälp av en expertis angående hela det här med bostadsmarknaden.
Jag var på visning på en lägenhet som blev en dröm för mig då den passa alla mina förväntingar förutom kanske lite hög hyra. Fick gå privat visning och jag kunde få den "billigare" tänkte jag.
Men säljarna vill ha ett pris som egentligen är inte corona drabbad men de säger att det är. Kanske 100k har dom gått ner än vanligt. Så jag börja diskutera det här med en vän och han tyckte jag är dum om jag köper lägenhet nu när ekonomin rasar. Folk kommer vara desperata för att sälja som någon tidigare nämnde i tråden men jag känner att då är det bara dom som verkligen måste sälja. Vem säger att jag kommer göra ett bra kap när folk inte vill gå för mycket i förlust och skiter i att sälja?
Vad tycker ni? Ska man slå dröm lägenheten för i stort sett rimlig pris eller ska man vänta och ta risken?
Ingenting är säkert som det ser just nu! Du måste göra bra kalkyler på vad du är beredd att betala och hur mycket du har råd att belåna dig!
Eliten vill göra allt för att rädda sitt system eller så vill de rensa ut marknaden och ruinera större delen av befolkning och låta nya hungriga "vargar" att försöka klättra upp inom deras system.
Spelet är riggat, vilken fåntratt som helst kan se det nu, speciellt när FED i USA kan TROLLA FRAM upp TIOTUSENTALS MILJARDER DOLLAR utan att dollarn tappar värde.
Det bästa folket kan göra är att rösta fram ett nationalistisk parti, straffa de ansvariga och köra en franska revolutionen på de skyldiga parasiterna. Eller så kanske är detta en poetiskt rättvisa, skit folk ska ha skit. Svenska folket älskar tydligen att gång på gång tvingas rädda bankerna med sina skattemedel eller ens framtida barnbarns skattemedel, röstar på samma oärliga partier år efter år, välkomnar massinvandring, mord, bomber, våldtäkter, otrygghet, amerikanisering och hjälpt till att rösta ner folkhemmet, svensk kultur och kärnfamilj normen!