Citat:
Ursprungligen postat av
Ajemback
NEEEEEEJ! Du får absolut inte sluta skriva om dina äventyr! Bästa tråden på FB ju!
Oj och tack för du tycker tråden bra.
Nåja jag gör väl lite sporadiska uppdateringar då och då för din skull.
Idag har första sparrisknoppar börjat komma upp ur jorden. Riktigt trist att det inte blivit varmt ordentligt på natten än så dessa riskerar ju givetvis att frysa ihjäl när frost slår till. Kommer täcka dessa inför natten då det fungerat bra tidigare genom ställa stolsdynor till utemöbel mot varandra så det blir ett litet tält, detta räcker för hålla dem vid liv kalla nätter.
Har även vart till plantskola idag och beställt lite mer bärbuskar, fruktträd mm, då de inte hade allt jag ville ha så fick jag lägga en beställning. Dessa ska senare planteras ut så de delar av åkrar. Dels ger det gynsammare klimat för övrig odling samt att de själva ger skörd.
Hittade även ramslök på plantskolan som jag köpte ett gäng krukor av, dessa ska planteras ner mot sjön, skuggigt och bland lövträd givetvis, förhoppning blir att de sen breder ut sig om det lyckas. Det blir morgondagens projekt!
Ser även på björkarna att de redo tappas på sav nu. I år struntar jag dock det då det inte finns behov av göra det. Men ni andra som vill testa passa på nu när musöron finns på grenarna.
Annars är det väntans tidernas nu, värmen är det man väntar på och när den kommer blir det mer och göra och plantera framför allt.